Skocz do zawartości

Jakie macie spalanie od poczatku?


Michael1916

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie krótka ankieta: Jakie macie spalanie od wyjazdu z fabryki?

Napiszcie ile pokazuje komputer + aktualny przebieg.

Zaczynam ja:

Silnik: M50d

25500km, 10,4l


Dodałem silnik. Łatwiej tak niz szukac w czyims podpisie.

Edytowane przez Michael1916
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michael1916 fajny temat :cool2:

Silnik M50d

Przebieg 26500km

Spalanie 11,2l.

Glownie jazda po okolicy - tzw. "wokol komina" + miasto. Tylko kilka tras od nowosci.

Generalna zasada : pedal gazu zawsze jak najglebiej w podlodze :wink: Inaczej nie potrafie :oops: :wink:

Webasto praktycznie zawsze kiedy jest zimno. Rzadko mi sie chce wjezdzac do garazu , tylko jak jest snieg , mega ulewa lub mega skwar.

Paliwo tylko Premium - Circle K Miles Plus ( Diesel Gold na dawnym Statoilu ) lub Shell V-Power i max moze z 5 razy Orlen Verva.

P.s.

Moze koledzy od benzyn powinni dolaczac fotki zeby ich fantazja za bardzo nie ponosila :idea: :?: :mrgreen:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Fino u kolegów od benzyn to nie fantazja ale delikatna noga i specyficzne warunki. Benzyna jest duzo bardziej podatna na sposob jazdy jak diesel bo zeby jechac szybko trzeba krecic auto na obroty. U mnie np w 530xi miasto 12-15, bardzo szybka jazda autostrada 18, grzeczna jazda lokalnymi drogami w peletonie 6-7.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slonik40 to tylko tak dla podkręcenia temperatury dyskusji :wink:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje ze benzyną w X5 jeździ się na luzie, jedynie od czasu do czasu wciskając gaz do podłogi.

Z kolei 30d lub 50d to często jazda prawie zero jedynkowa, dużo przeciążeń ze świadomością (prawie) darmowego funu.


Nie zaśmiecajmy jednak tego wątku bo dla przyszłych użytkowników to skoncentrowane w jednym miejscu dość istotne dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek77o czyli coś jak lizanie lizaka przez papierek :lol:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek77o czyli coś jak lizanie lizaka przez papierek :lol:

 

Chciałem być bardziej dyplomatyczny ale tak jest..jeśli wynik końcowy mamy jaki mamy to wynika on z takiego a nie innego stylu jazdy.


Oczywiście , można tez lubić relaksacyjną, komfortowa jazdę gdy wystarczy sama świadomość iż zawsze możemy depnać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest taki kanal na YouTube duzy w Maluchu I ostatnio widzialem rozmowe z wlascicielem lambo urus Chyba z v8 pod maska I gosciu opowiadal ze spalanie ma w miescie od 20 do 40 ztymze te 40 dosyc czesto mu sie zdarza. W takim przypadku juz bym Chyba Wolal cukierka przez ten papierek :D :) :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w takim wypadku napewno :D

Są jednak auta jeszcze bardziej sportowe niż Urus , z jeszcze lepszymi osiągami , dające jeszcze więcej funu , nie mniej komfortowe , w środku miejsca jest nie mniej a nawet więcej bo pojazd jest 5 osobowy a Urus 4 , które nie maja tak kosmicznych wyników spalania.

0,5 sek 0-100 i sporo większa różnica 100-200 to przy tych wartościach przepaść . Nie wspominając o prowadzeniu i możliwości obcowania z tylnym napędem :cool2:

Mówię tu o M5 F90 ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fino u kolegów od benzyn to nie fantazja ale delikatna noga i specyficzne warunki. Benzyna jest duzo bardziej podatna na sposob jazdy jak diesel bo zeby jechac szybko trzeba krecic auto na obroty. U mnie np w 530xi miasto 12-15, bardzo szybka jazda autostrada 18, grzeczna jazda lokalnymi drogami w peletonie 6-7.

 

Wcześniej miałem takie podejrzenie ale teraz to już jestem pewien: opierasz swoje opinie nt benzyny 40i na doświadczeniach z 30i. Moja żona miała kiedyś F25 28i. Pod względem dynamiki na niskich obrotach to bardzo różne silniki. Nie wiem z czego to wynika, bo na pewno nie z różnicy w momencie obrotowym (np. proporcje masy i momentu X7 40i/X3 28i to +33% oraz +29% - czyli moment trochę słabszy w przeliczeniu na kg niż w X3). 28i dołem w ogóle nie jechał. Bez przełączenia skrzyni w tryb Sport, była to męczarnia. Nie wiem na ile różny jest 30i, ale pewnie nie diametralnie. 40i nie przejawia takiej słabości, z dołu ciągnie słabiej niż 30d, ale do 28i to jest przepaść. No i ciągnie długo na jednym biegu jak się depnie, podczas gdy 30d traci czas na zmianę biegów (wąski zakres max momentu). Zobacz testy amerykańskie nt 40i, jak goście piszą o tej dynamice dołem w 40i i twierdzą ,że jest niewiele gorsza niż 50i 450 KM.

Edytowane przez Miki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ciekawy czy Koledzy od diesli i ekspert słonik wytrzymają i zostawia choć ten temat w spokoju... :duh:


Zrobmy jeden temat ‚Kłamstwa właścicieli benzyn, Diesel power samochód dla prawdziwych mężczyzn, dlaczego wszyscy właściciele benzyn maja kapelusze i jeżdżą 30km/h’’ i tam spokojnie możecie pisać zamiast zaśmiecać każdy wątek :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 2k

Silnik m50i

Spalanie 17,4 komputer 16,2 aplikacja

Głównie po Warszawie w korkach plus obwodnica. Jedna trasa do Rzeszowa.

Samochód był na dotarciu więc 4500 rpm i 160 nie przekraczane do Tej pory więc będzie rosnąć :D

Edytowane przez Zermax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@miki poprzednie 28i to zupelnie inny silnik w porownaniu z 30i. Tamten byl N55, ten to b48, natomiast aktualnie 40i to jest b58 I to jest to samo co 30i ale bogatsze o 2 cylindry. G30 jest nizsza i lzejsza wiec 30i jezdzi w g30 bardzo podobnie do 40i w x5 przynajmniej na papierze. W innym watku wklejalem przebieg momentu oraz mocy dla 40i i moc 200 km uzyskuje on grubo powyzej 3 tysiecy obrotow wiec przynajmniej na papierze dolu nie ma. Kazda benzyna ma problem z dolem a I’m pojemnosc I ilosc cylindrow mniejsza tym problem wiekszy. Dlatego powstaja silniki v10,v12.. turbine, kompresory cos tam pomagaja ale jednak maja swoje turbo dziury, nieliniowo przyrawta moc i takie tam wiec nie sa to idealna rozwiazania. Czytalem sporo watkow o ostatnich m3 oraz m4 I sporo osob narzeka ze wysoka moc przychodzi nagle co Jest nie przyjemne i niebezpieczne. Porsche do najmocniejszych wersji zaczelo montiwac hybrydy nawet w polaczeniu z v8 zapewne po to aby poprawic dol. moze to teraz tak wyglada ze jestem jakims haterem benzyn ale to zupelnie nieprawda. Kochana benzyny, zawsze mialem I bede miec przynajmniej jedno takie auto ale staram sie na wszystko patrzec z dystansem i widziec waddy jak i zalezy. Benzyna potrafi jezdzic pieknie, szybko, Dawac fun ale trzeba krecic ja na obroty bo to wlasnie jest fun. Dlugi zakres obrotow przec co mozna ciagnac ja na jednym biegu a ona wtedy odwdziecza sie pieknym dzwiekiem, wysoka moca no ale takze I wysokim spalaniem :D :D

@fino Jesli chodzi o mki to wiadomo ze Krol emek jest tylko jeden i zawsze bylo to m5 pomimo ze kilku,ladnych lat mozna kupic Suva spod Znaku m ale nie jest to juz to samo. Tak wogole to chetnie bym poczytal twoje porownanie m5 z x5m50d jak to wyglada od strony zwykly go uzytkownika I po czasie gdy emocje po zakupie juz opadly w ktore auto wsiadasz czesciej imchetniej i dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem ciekawy czy Koledzy od diesli i ekspert słonik wytrzymają i zostawia choć ten temat w spokoju... :duh:


Zrobmy jeden temat ‚Kłamstwa właścicieli benzyn, Diesel power samochód dla prawdziwych mężczyzn, dlaczego wszyscy właściciele benzyn maja kapelusze i jeżdżą 30km/h’’ i tam spokojnie możecie pisać zamiast zaśmiecać każdy wątek :cool2: .

 


Prawie się popłakałem :) Piękne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej test spalania 30d z autocentrum. Porównali wskazania z komp oraz rzeczywiste poprzez tankowanie na stacji . Czy ktos może potwierdzić ze są aż tak duże przekłamania ? Tutaj to lekko 25% było jeśli dobrze pamietam .



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spalanie według filmu po miescie 8 spokojnie, 16 dynamicznie. Benzyna pali około 3 litry więcej. O tak ktoś kto ma średnie spalanie benzyna na poziomie 12 litrów jazda tylko miasto i autostrada jeździ spokojnie w kapeluszu bo nie ma innej opcji :D :D :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją droga to nie wiem co trzeba zrobić żeby w mieście 30d spalić 16l/100km , chyba czysto hipotetycznie jest podane to spalanie bo realnie tak katować przez 100 km się nie da.

W M50d nie udało mi sie nigdy takiego wyniku osiągnąć a możecie mi wierzyć - starałem się :wink:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją droga to nie wiem co trzeba zrobić żeby w mieście 30d spalić 16l/100km , chyba czysto hipotetycznie jest podane to spalanie bo realnie tak katować przez 100 km się nie da.

W M50d nie udało mi sie nigdy takiego wyniku osiągnąć a możecie mi wierzyć - starałem się :wink:

 

Stanie w korku, pse Pana. W cyklu czysto miejskim, sam korek non-stop, bez miejskich dwupasmówek, moja 730d potrafi pochłonąć 13,5 l/100 km, a waży 300 kg mniej. Jeśli ktoś dołoży deptanie do takiego stania to teoretycznie wynik osiągalny :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Byłem na akcji serwisowej w wakacje i wziąłem x5 30d na przejażdżkę. Jeździłem 2 godziny w tym jakaś godzina po dosyc pustym mieście, wiec rura od świateł do świateł, z pół godziny na autostradzie prędkości nieco ponad 200 i z pół godziny powrót drogami lokalnymi z dosyc dużym ruchem i kilkoma wyorzedzeniami. Jazdę zakończyłem z wynikiem rowno 15l/100 :D :D jak byłem przeciwny do 30d i rozważałem tylko 40i tak po tej jezdzie stwierdziłem ze silnik w tym aucie naprawdę daje radę, jedynie co żona stwierdziła ze silnik jest wiele głośniejszy niż w naszej 530 ale to akurat mi nie przeszkadzało. 50d jest jeszcze lepsze a 50i to pewnie bajka, tylko pytanie czy osiągi 50i w stosunku do 50d zrekompensują niemal 2 krotna różnice w spalaniu? Szkoda ze nie ma na necie bezpośrednich testów i porównań.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.