Skocz do zawartości

Skoki ładowania na wolnych obrotach


H E M I

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujący problem. Otóż od jakiegoś czasu w moim 730d na wolnych obrotach są takie skoki ładowania że dramat. Bardzo ciężko to wykryć gdyż zdarza się to od czasu do czasu, lecz ostatnio coraz częściej. Wygląda to tak że na mierniku który mam w gnieździe od zapalniczki pokazuje praktycznie cały czas 14,3 lub 14,4 v. Pochodzi z 10 minut i nagle 12.4, 13,8, 13.0, 12.2, 14,1, 13.5 i tak dalej. W tym czasie nadmuch przygasal, silnik delikatnie spadał z obrotów, światła przygasaly. Wystarczy że wrzucę D i się przejade kawałek i już jest znowu git. Do czasu oczywiście.... Szukając przyczyny wymieniłem regulator napiecia (siedzi już chyba trzeci) dwa razy wozilem alternator do dwóch różnych gości do sprawdzenia. Podobno sprawny. Odlaczylem wtyczkę od klemy IBS, bo miałem skoki ładowania od 15 do 28v. Teraz jest już normalne ładowanie ale wciąż skacze. Wymieniłem akumulator na AGM Bosch 95ah 850A. Wymieniłem również ten moduł ładowania co jest w bagażniku, co wszystkie kable do niego idą. Nadal bez zmian. Prosiłbym o pomoc bo serio już mi ręce opadają bo niewiem już o co tu chodzi. Pozdrawiam serdecznie


BMW e65 730d 2004 r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Do tej diagnozy potrzeby będzie oscyloskop

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e65-730d-lim/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-31-alternator-with-drive-mounting-parts/Or82vy4


Czy twoje koło od alternatora wygląda jak w poniższym linku???

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e65-730d-lim/repair-manuals/12-engine-electrical-system/12-31-alternator-with-drive-mounting-parts/HYdDEs2

Jeśli tak, to te koła potrafią się rozwarstwić. Na zagranicznym forum chłop odkrył ,że po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilku kilometrów miał duże skoki napięć a czasami brak ładowania.

Jak doszedł do tego....????.... narysował linie przez całą średnicę koła . Po przejechaniu pewnego odcinka zatrzymał się i na wyłączonym silniku sprawdził narysowana linie. Zaobserwował ,że linia nie jest w całości. Pisał ,że bez tej linii bardzo ciężko to zaobserwować. Rolka obracała się leć zbyt wolno. Wymiana rolki załatwiła sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.