Skocz do zawartości

Dokładka tempomatu i multi 520i m52 04.1997.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Potrzebuję pomocy odnośnie przełożenia kiery z m-pakiet (serducho) temp. uruchamiany z kierownicy do mojej Niuni z 04.1997. Posiadam wszystko co potrzebne kierownicę, taśmę, kostki i wiązki, czujniki itd (full) wyciągane z 520i m52 12.1997. Przecięte przewody które biegły w kierunku bagażnika cała reszta kompletna. Przejrzałem forum i trochę się zmieszałem bo podobno przed końcem 97r odpalało się z guziora na listwie albo pod kierownica.

Pomożecie?



Wszystkiego najlepszego z okazji świąt :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Średnio rozumiem pytanie, ale jak potrzebujesz schematów to szukaj na tis bmw.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Bo szczerze nie wiem jak się za to zabrać.

Czy jak wrzucę to wszystko tak jak wyrwałem czy to zadziała. Robiłem sobie zdjęcia i opisy z demontażu mam tylko odcięte chyba 3 przewody które leciały z kostki sterownika w kierunku bagażnika. Od czego one są? Zasilanie jakieś czy inny czort?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kierownicę wrzuciłem, graty tempomatu pod maskę też zamontowałem i przeciagłem kabelki do kabiny. Szperałem trochę po forum i mam pewien problem.

Mam kierownicę serducho "M-pakiet" z guziorami do telefonu komplet z taśmą i z taśmy wychodzą 2 kostki. Jedna od poduszki (2 piny) i druga od multifunkcji(5 pinów)

Z drugiej kostki 2 przewody (masa+sygnał) i 3 od multi.(fioletowy, bialy, czarny).

Biały - (i-bus)

Czarny - (zasilanie)

Fioletowy (telefon)?

Nie mogę tego załapać. Jeśli się mylę proszę o wytłumaczenie.

Zresztą podłączenie reszty w jedną całość też mnie trochę przeraża. Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie proszę o pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wielkiej filozofii nie ma


brązowy masa- trzeba wziąć gdzieś przy kolumnie

fioletowy napięcie 12v w pozycji 1 i 2 kluczyka- trzeba wziąć ze stacyjki

biały I bus- do radia , jak nie będzie chciało działać to również do licznika

niebieski - klakson, do klaksonu

czarny- tempomat, tu trzeba po schematach , ważny jest rok multifunkcji i czy posiada moduł MFL

https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2272582-Retrofit-multifunction-steeringhweel-1998-E39

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogólnie to gdy masz na kierownicy przycisk od tempomatu 0/I to wtedy jest bez dodatkowego modułu, bo jest już w kierownicy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nigdy nie montowałem tempomatu tylko multifukcję , masz tu temat rozjaśni ci ile roboty jest z montażem


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=73602

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=164159

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie masz osobnego przycisku na desce do tempomatu to schematy będą trochę inne niż w tym drugim temacie z linku. Jeżeli masz całego dawcę to nie ma aż takiej tragedii, gorzej jak trzeba wszystkie kable ciągnąć od postaw.

Tu masz zbiór schematów do tempomatu zależnie od rocznika

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-520i-lim/wiring-functional-info/power-train/engine/cruise-control-gr2/main-switch/q-A8

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Można powiedzieć, że miałem dawce. Sam wyciągałem kompletną wiazke z innej e39 520i ale wszystko miałem opisane i zdjęcia na smartzłomie który wyzionął ducha z mojej winy niestety. I teraz co pamiętam to wiem a reszta wydaje mi się czarną magią.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zaczniesz działać to zawsze ktoś na forum pomoże. Co do multifunkcji to najprościej podciągnąć kable od wtyczki radia jak nie chcesz ciągnąć plusa ze stacyjki.

Pewnie masz okrągłe piny dla radia w tym roczniku

15 masa

5 plus po zapłonie

7 I bus

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
I-bus i fioletowy kabel był połączony do grzebieni nań kolanami pasażera z przodu i tam też je zapnę. Zostaje mi niebieski który muszę gdzieś podłaczyć. Te trzy kabelki idą od taśmy kierownicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.