Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od jakiegoś czasu zauważam chwilowy samo hamowanie w deszczu. Auto potrafi zwolnić nawet o 20 km/h. Spokojna równa jazda ok 2000 obr 4 bieg lub 5 nagle jakby coś naciskał hamulec po 3-4 sek wraca wszystko do normy. Hamowanie czasami jest tak intensywne że denerwuje. Check nie świeci. Błędów brak. Zauważyłem że wycieraczki muszą być włączone. Takie sytuacje pojawiają się dość często ale tylko w deszczu. Auto 2.0D 116KM przebieg ok 77k 2015r. Co to może być? Jakieś v sugestie?
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
System osuszania tarcz podczas deszczu stosowany w marce Bmw od wielu lat. Nie powinno az tak gwaltownie zmieniac predkosc. Nalezy sprawdzic kodowanie dsc.
Opublikowano
Auto mam z salonu nowe. Nic nie było zmienione. 4 lata jeździło dobrze teraz się zepsuło. Nie sądzę żeby samo się coś wykodowało
Opublikowano
Pytam bo może ktoś się spotkał u siebie z usterką i wie konkretnie o co chodzi. Jak powiedziałem auto z salonu. Kodowania nikt nie zmieniał. System osuszania tarcz źle c działa. Szukam kogoś z podobną usterką. Tyle.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A jeździsz do Aso na serwis? Zapewne tak. Czyli kodowanie zmieniali i nawet nie wiesz że mogła być jakaś aktualizacja która domyślnie coś włącza.
  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisalem o tym w styczniu to mowiles, ze nie sadzisz iz to jest problem.
Opublikowano
Z całym szacunkiem ale przeczytaj co pisałeś. Coś o kodowaniu i systemie suszenia tarczy. O kodowaniu to można sobie między bajki włożyć. Pompa ABS źle działa jest uszkodzona a efektem jest źle działające osuszanie tarczy ale nie tylko. Będą przyłapywać hamule np na skrzyżowaniu i przy ruszaniu a to już nie ma związku z osuszaniem tarczy itd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widocznie nie wiesz co oznacza kodowanie i do czego sluzy. Wszystko jest w kodowaniu. Pompa zle pracuje bo kodowanie/oprogramowanie jest zle. Udowodnic? Kiedy miales problemy? Po wlaczeniu wycieraczek czyli kodowanie/soft zle ustawiony. Sluchaj czasem tego co inni, ktorzy przerobili ten problem pisza a nie wymadrzaj sie.
Opublikowano

Dokładnie tak jak KKX pisze, samo stwierdzenie że po włączeniu wycieraczek problem się pojawiał mówi o jakimś problemie z kodowaniem.


Zara ktoś powie, że samo nic się nie dzieje. Aux potrafi się samo wykodować :)

Opublikowano
Chcecie mi powiedzieć, że nie wiem co i jak było uszkodzone w moim samochodzie.? A może wy wiecie lepiej jak to naprawiłem?. Powtarzam pompa wyjęta, naprawiona, zamontowana ponownie. Tyle w temacie. Nic nie kodowane. To nie Windows że system trzeba przeinstalować i ściągnąć sterowniki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok, sam naprawiales? Pompa jest jak windows, sciagasz nowy soft i sterowniki, nastepnie wgrywasz.
Opublikowano

Pompy nie. Oni to zrobili - 》》https://www.ecutesting.com/product-catalogue/bmw/1-series/abs-pump-ecumodule-combined/

Nie mogę tu wkleić zdjęcia. Ale źle oprogramowana pompa nie robi takiego syfu z płynu hamulcowego. Podobnie zawartość wilgoci w płynie (po 4 miesiącach od wymiany). Zakodować to można było czułość tego systemu (2 progi) albo go całkiem wyłączyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znam ich od lat. Mam nadzieje ze dobrze czytales co ta firma robi z abs w serii F. Re-programing, re-testing ale spoko, co my tam wiemy.
Opublikowano

No ponownie odsyłam do tego co napisałeś w styczniu o kodowaniu. I tak jeżeli idzie o

kodowanie zrozumiałem że sugerujesz mi operację typu sprawdzenia poprawności wpisania mojej pompy dcs w sterownik auta tak jak to się robi przykładowo kiedy nie ma tempomatu i dokładasz sobie tempomat wtedy go "dokodowujesz" bo nie był w standardowym wyposażeniu. Zrozumiałem że należy sprawdzić czy pompa dcs jest dobrze zakodowana analogicznie jak przykład z tempomatem.

Natomiast jeżeli pod tzw kodowaniem miałeś na myśli diagnostykę pompy jako całego układu bo to jest blok zaworów z układem wykonawczym (napęd i elektrozawory) i sterownik, wymianę uszkodzonych elementów (przykładowo cewki) uszczelnień po tym Flash firmware pompy i testy to inna sprawa. Ecutesting nie tylko robią flash firmware'u. Cóż widać różnicę między kodowaniem a tym co robi Ecutesting.


Jednak pytał kolega czy udało się problem rozwiązać. Więc ja v odpowiem tak udało się. Przyczyną jest wada pompy dcs. Do układu dostaje się wilgoć. Mój płyn hamulcowy po wymianie w aso (3 miesiące na nim jeździłem) miał duża zawartość wilgoci był mętny i pływały w nim jakieś drobiny. Nowa pompa to ok 10tys w ASO więc zdemontowałem pompę wysłałem do Ecutesting oni ja naprawili (co dokładnie nie wiem nie podają , uważają że to ich know-how) wypłukałem układ hamulcowy, pompa zamontowana ponownie i tyle. Problem przestał istnieć.Nic w kodowaniu pompy nie zmienione (funkcja osuszania aktywna i ten sam próg działania). Rozwiązanie podpowiedział mi kolega z angielskiego forum. Ale pisalem z innym w USA i takie samo rozwiązanie.pozdrawiam

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Mam dokładnie to samo w moim BMW F32 z 2015r. Gdy zacznie padać deszcz i automatycznie włączą się wycieraczki auto nagle zaczyna samo hamować na kilka sekund.

Czy muszę wymienić pompę ABS? Koszta w ASO są dość spore.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Temat rozwiązany. Znalazłam firmie która zajmuje się naprawą pomp ABS w Ozorkowie. Chłopaki zrobili mi to na miejscu z demontażem i montażem. Całość zajęła im nie całe 3 godziny. Gdyby ktoś potrzebował to podaje namiary. https://zmserwis.eu/pl/ATE-MK100

Pozdrawiam Klaudia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.