Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silnik N13B16, pojawił się mały problem. Zaczęło się od wymiany oleju tydzień temu, stosowałem płukankę, spuściłem olej, po wlaniu świeżego i odpaleniu zatelepało silnikiem kilka razy. Dopóki się nie zagrzał trochę nierówno pracował na wolnych obrotach, tak jakby nie mógł się ustabilizować i obroty skakały 700-800, ale nie cały czas. Przejechałem od tamtej pory ok 500 km i czasem zdarzało się na zimnym silniku takie telepanie. Wczoraj doszedł kolejny problem, choć może bez związku, jadę sobie spokojnie ekspresówką ze 110 km/h, przy próbie przyspieszenia czuć brak mocy, tak jakby turbo w ogóle nie dmuchało i słychać było dość wyraźny warkot. Dźwięk dochodził jakby spod maski, jakby z okolicy układu wydechowego, turbosprężarki, katalizatora i warczał tylko przy obciążeniu, niezależnie od obrotów. Zjechałem, zatrzymałem auto, otworzyłem maskę, silnik pracował normalnie, normalnie też reagował na pedał gazu i dźwięków dziwnych nie było, ale na postoju też nie ma obciążenia. Ruszyłem dalej w drogę i wszystko wróciło do normy. Po kilku km znowu zaczął warczeć przy przyspieszaniu i nie było mocy. Auto przyspieszało, jak z wolnossącym silnikiem 1.6. Na szybko podpiąłem adapter obd2 elm327 i włączyłem aplikację z podstawowym live data. Ciśnienie doładowania, odczyty z przepływomierza, praca sondy, temperatura, wyprzedzenie zapłonu w normie, a mocy brak. Jedna rzecz mi nie pasuje, korekta krótkoterminowa jest w okolicy 0 i skacze ładnie od ok -5 do +5 zarówno na wolnych obrotach, jak i w czasie normalnej jazdy, ale korekta długoterminowa stoi na wolnych obrotach -27 (czyli za bogata mieszanka) a w trakcie jazdy z czasem spada do -16 by na wolnych obrotach znów wrócić do -27. Pojeździłem z podpiętą apką i generalnie moc wróciła, ale chwilami było jej trochę mniej i wtedy przy gazie w podłodze słychać ten warkot.


Trochę się rozpisałem, ale akurat dopiero po Nowym Roku będę mógł gdzieś dokładniej zdiagnozować auto. Oczywiście żaden check się nie świeci.

Opublikowano
Temat rozwiązany. Powoli padała jedna cewka zapłonowa, niedopalało mieszanki na rozgrzanym silniku. Trzy profesjonalne skanery nie pokazały błędów, a w live data wszystko było OK, korekty na każdym cylindrze identyczne i bliskie zera, przy okazji widać, że aplikacja diagnostyczna z elm 327 błędnie pokazywała te korekty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.