Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Dzisiaj podczas wymiany żarówki świateł mijania (zrobiłem chyba zwarcie przez przypadek), pojawiła się choinka na desce rozdzielczej . Auto odpala ale wpadło w tryb awaryjny, chodzi cały czas wentylator chłodnicy nie działa prędkościomierz, obrotomierz, po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon wskazówka od temperatury cieczy przechyla się do czerwonego pola i tak zostaje. Na zegarach palą się kontrolki, nie działa wspomaganie kierownicy podczas jazdy. Bezpieczniki sprawdziłem te w schowku ok i te przy ECU w podszybiu również ok. Ładowanie 15,1 V pokazuje miernik, po zgaszeniu auta 12,5 V, po wyjęciu wtyczki od regulatora napięcia ładowanie spada na 14,3 V.

Błędy z Ista poniżej:


3161231700_1576942677.png


6749145400_1576942689.png

Opublikowano

1. Próbowałeś skasować błędy programem diagnostycznym?


2. Możesz spróbować tego - zresetować moduły. Robiłem to wg poniższego opisu z https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19853 :


Na innych forach piszą tak:

"Wielu ludzi popełnia ten błąd ,ze odłącza aku na pare chwil i wydaje im się,ze to prawidłowo wykonany reset DME . Niestety , jest to nieco bardziej złożona procedura -

1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus

2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie

3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2

4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-"

6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut

7) wyłączamy go na , ponownie, 5 minut

8) teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu

( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie

9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut "

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzięki za podpowiedź, u mnie był uszkodzony licznik. Kupiłem używany sprawny i zakodował mi go kolega o linku kiler.b na tym forum. Firma mieści się w miejscowości Brzeziny koło Łodzi, nazywa się BMW-retrofit.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.