Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Zakładam ten temat, by zapytać odnośnie całej ścieżki paliwowej od baku po wtryski w tym motorze. BMW e91 2010r. n47( rozrząd z tyłu).

Mianowicie, kupiłem bmw rok temu, auto sprawowało się super jakieś 3-4 miesiące, potem padła mi pompa wysokiego ciśnienia i narobiła problemu na blisko 12 tysięcy złotych. Podczas naprawy zrobione wszystko jak należy, regeneracja pompy z gwarancją bez limitu km na rok, nowe oryginalne wtryskiwacze, czujniki wymienione na nowe, więce naprawa naprawdę gruba wg mnie. I teraz mija rok bez miesiąca od tej naprawy i sytuacja następująca. Auto jedzie 70 km. Na następny dzień odpalam, pracuje 5 sec gaśnie i już przy odpaleniu tylko kręci rozrusznikiem i nic. Btool pokazuje błąd 4B90 (Kontrola ciśnienia szyny CR przy starcie silnika) i tu moje pytania, czy naprawdę ścieżka paliwowa w tym aucie jest wadliwa, czy mogło coś zostać zrobione nie tak? Auto jeszcze bez diagnozy co padło, bo u mechanika czeka na rozbieranie, ale Panowie, kurde co rok układ paliwowy?? Są jakieś sposoby, aby lepiej o to zadbać? Jakieś uzdatniacze do smarowania pomp czy coś? Ratujcie mnie przed kolejnym wydatkiem kasy. Jeżeli jeszcze raz pompa to śmiech na sali, będę dawać na gwarancje, ale za wtryski i inne podzespoły posiekane przez opiłki mi nikt nie zwróci :/ Poratujcie jakąś radą!

Pozdrawiam

P.S. Dodam, że auto kupiłem przy nalocie 295k, więc pierwsza awaria raczej mogła mieć miejsce, zazwyczaj czytałem, że przy 300 padają te pompy.

Opublikowano
Filtr paliwa ma rok, od tamtej naprawy nie ruszałem go. Mechanik od tego zacznie, będzie sprawdzać po kolei. Kwestia tego, że auto zrobiło w rok około 6000km. Mega się zdziwiłem, że wyskoczyly błędy związane z paliwem...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie będziemy tu mądrzejsi od mechanika. Niestety czasem regeneracja tych pomp się nie udaje. Trzeba spokojnie czekać na diagnozę.


Generalnie po awarii układu filtr paliwa warto zmienić po ok. tysiącu km dlatego że w układzie zostaje jeszcze dużo opiłków nawet jeśli było płukane. Opiłki trafiają na przykład do baku przez przewody powrotne.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Panowie dostałem diagnozę od mechanika, niestety to nie zapchany filtr :l Ale też nie pompa wysokiego ciśnienia (czego najbardziej się obawiałem). Padło na pompę wstępnego ciśnienia, ta która znajduje się w baku (śmiesznie, że padła jedna po drugiej w odstępie roku i 6k km ;//) Poszukałem po internecie i znalazłem dużo tego i nie wiem co zrobić, iść w tańszy zamiennik czy oryginał valeo zaq 1600 zł. Podpowie ktoś jakie powinna mieć parametry i jaką kupić, żeby było wszystko ok?

P.S. Przy okazji alternator się wysypał (podobno, aż łożyska wysypało z niego, jak się wali to wszystko po kolei ;/)

Opublikowano

Tak, alternator pojechał na regeneracje. A co do pompy to naprawdę jest mętlik w głowie, ktoś może wie jakie parametry powinna ona mieć, bo po vinie nawet wyszukuje mi inne parametrami pompy, np. Valeo ma ciśnienie robocze 3,5bara, a kilka innych firm 5,3- 5,4. Czym się kierować? Cena też nie powiem jest kluczowa waha się od około 700zł do aż 1600zł za Valeo:

https://www.autodoc.pl/valeo/13773309


Na stronie częścidobmw znalazłem po vinie dwie pompy Delphi (680zł 5,3 bar i napięcie robocze 12V) i vdo (880zł 5,4 bar i napięcie robocze 13,5V).

Ciągle widzę różnice i sam nie wiem jak to ogarnąć. Ktoś wymieniał ten element i może doradzić? e91 2010r. n47

Oczywiście mogę wyciągnąć popsutą pompę i kupić po numerach z niej, lecz zależy mi na czasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba szukać po VIN pompy z ciśnieniem ponad 5 bar i tyle. Jeżeli chodzi o wyciąganie to z tego co pamiętam nic nie trzeba wyciągać żeby sprawdzić numery na starej, bo są one widoczne po podniesieniu siedziska kanapy i ew. jakiegoś wygłuszenia co trwa może 5 minut. Ale raczej nie ma takiej potrzeby, po VIN powinno być dobrze. Co do marki to delphi, vdo, pierburg i oczywiście ORI jest w porządku. A stara nie idzie aby na gwarancji?


Podczas wymiany zażądaj wypłukania zbiornika z paliwem.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Dzięki za pomoc i filmik, grzebałem w Internecie, ale na niego nie trafiłem :l raczej nie będę się szczypać i powiem, żeby było konkretnie, czyli oryginał wraz z płukaniem baku i wymianą filtra paliwa. Dzięki jeszcze raz za pomoc :)
Opublikowano

Prawidłowo płukanie obowiązkowo bo po poprzedniej awarii mogły dostać się opiłki do baku i pompa umarła oczywiście nowy filtr obowiązkowo.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dzięki pany za rady, autko już żyje i lata. Wymieniona pompa wstępnego ciśnienia ( nie pamiętam firmy, ale kosztowała 1400 zł, całość zintegrowana z koszem i jednak stanęło na 5,3 bar), filtr paliwa i czyszczenie baku ( w baku czystko było, jeden kawałek plastiku tylko był, a opiłków zero). Zregenerowany alternator i śmiga.

Dzięki za pomoc, oby już się nie psuło :D Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.