Skocz do zawartości

BMW E61 wybudzenie samoczynne z uśpienia,za duży pobór prąd


bogdan3010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Okolo poł roku temu kupiłem nowy akumulator i mam prawidłowe ładowanie.

Wczoraj po nocy przychodzę do samochodu a tam akumulator rozładowany napiecie 6v;/ Pomyślałem ,że nie wyłączył się dołożony wzmacniacz, bo jest włączany przez chinski adapter rca spoko.

Naładowałem akumulator , odłączyłem całkowicie wzmacniacz i pobór pradu przy otwartym aucie bez włozonego kluczyka do stacyjki wynosi około 8A. Po około 30 minutach spada na około 4-5A a póżniej do prawidłowego poboru na uśpieniu czyli 0.001 A i byłoby by wszystko ok gdyby tak został niestety po upływie około 1,5 godziny pobór pradu wzrasta na około 4-5 A tak jakby auto z stanu uspienia było czymś wzbudzane.

W aucie wyjąłem bezpiecznik na stałe od bluetooth oraz sprawdzałem rekacje na wyjęcie bezpiecznika z modułu micro i bezskutecznie.

Jak namierzyć sprawcę skoro wyciaganie bezpieczników nic nie daje i co może byź winne temu dziwnemu zachowaniu??? bo auto się normalnie wygasza ale coś je jakby wybudzało z tą taki pobór prądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego podaj miesiąc i rok produkcji auta.

Czy to ponowne wzbudzenie jest ciągłe,czy po jakimś czasie wyłącza się i tak robi cyklicznie?


Tutaj masz fajny filmik ,jak sprawdzić pobór prądu

Ja osobiście zrobił bym to troszkę inaczej. Mierzył bym na początku napięcie na dużych głównych bezpiecznikach aby jak najszybciej zawęzić pole poszukiwań.

https://youtu.be/ErZRdA1CtLs.


Później ,jak podasz datę produkcji znajdę w instrukcji informacje na temat prądu spoczynkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
auto to bmw e61 525i automat m54b25. Po wielu godzinnych obserwacjach znalazłem powod wzbudzania i poboru w spoczynku pradu winowajaca okazała się klema minusowa ibs lecz na pocztaku takich objawów nie dawała. Przy odpalonym silniku jak się podpina przewod ibs to napiecie ladowanie wzrasta i wydaje sie ze kelam dziala ale jednak na postoju zżera prąd. Jescze nie kupilem nowej klemy ale mam pytanko czy jak podlacze nowa kle ibs to napiecie ładowania powinno byc wieksze niz bez niej???Pytam bo chce uzywana kupic i na miejscu ja sprawdzić a nie chche kupywac uszkodzonej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli dobrze kojarzę ,to napięcie bez inteligentnej klemy powinno oscylować w granicach 14,3V.


Ja osobiście doładował bym akumulator przed montażem nowej/urzywanej klemy IBS. Wszystko po to aby nie było zbyt dużych skoków napięcia.


Gdzieś wyczytałem , jeśli wymieniania się przewód IBS ( pewnie chodziło o nowy przewód ) , to należy po podpięciu go do akumulatora odczekać trzy godziny. Po tym czasie można odpalić auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.