Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie,


Ch nie strzelił dziś. Założyłem nowe TARCZE 312 mm Mikody nawiercane i nacinane. Do tego z komplecie (sugerowanym przez sprzedawcę) KLOCKI Textar za 220 pln więc jakiś Basic - całość na przód,


Ponad 200 km w trasie delikatnie hamowałem i docierałem klocki i tarcze, Następnego dnia na autostradzie zhamowałem się raz, dwa, trzy z 200 km/h i zaczęły dudnić - klasyczny obiaw przegrzania się klocków. Jak złapały temperaturę to potem, zamian wystygły na postoju, nawet ze 120 km/h dudniły, chrobotały a na bramkach nawet piszczały jak w polonezie. Po wyjściu z samochodu i nachyleniu się jak przednimi hamulcami temperatura na twarzy jak w solarium, ahaha. To to tego swąd palonego klocka ....


Na skróty - jakie klocki NIE CERAMICZNE (podobno nie pracują dobrze z nawiercanymi tarczami) widzicie do F30 328 ix 245 HP. Często latam po 200 - 230 km/h i nie chcę po każdej trasie wracać ze spalonymi klockami, hahaha

Opublikowano

Ja w tym roku już dwa razy wymieniałem hamulce. Miałem oryginalne które sie skończyły wiec założyłem cały komplet textar. I jeszcze zrobiłem konwersje z 312 na 330. Po paru tysiącach tarcze pogięte. Przetoczone chwila dobrze i znowu pogięte. Założyłem oryginał i jest ok, chociaż po ostrych hamowaniach tez miałem bicie przez chwile ale tylko do momentu schłodzenia. Potem już ok.!Niestety te hamulce są za słabe do f30 tym bardziej do f34.

Tu jest filmik (ostatni test f30 3:34) co się z nimi dzieje po hamowaniu na autostradzie.

Opublikowano
Czy to oznacza, ze 312 mm bez względu na tarcze, nawet nawiercane i klocki (zamówiłem ostatecznie ORI ATE za 340 pln) będzie się grzało, buczało i nie hamowało ??????? :duh: :duh: :duh: :duh:
Opublikowano
Oryginalne jest ciche, do awaryjnego hamowania wystarczy. Niestety do jazdy sportowej to trochę za mało. Oryginalne klocki to Bosch. I niestety jak kupisz Boscha normalnie to dostaniesz co innego niż OE.
Opublikowano
Często latam po 200 - 230 km/h i nie chcę po każdej trasie wracać ze spalonymi klockami, hahaha

 

mikody nawiercane to nie sa tarcze do bmw ktore rozwija takie predkosci autostradowe w DE :lol:

jak wpadles na taki pomysl by to zalozyc?

MADE IN PRL
Opublikowano

Wydaje się, że nawet najniższe w klasie tarcze nawiercane i nacinane będą się lepiej chłodziły i czyściły klocek niż jej odpowiednik w tarczy pełnej. Tutaj bym nie szukał przyczyny.


Z resztą dziś textara zmieniam ATE wiec zobaczymy

Opublikowano

To nie o nawiercanie/nacinanie chodzi tylko o stop tarczy ze stali wysokoweglowej kolego :lol:

Takie drobne czarne drobinki na powierzchni struktury metalu takiej tarczy.

Nawiercona mikoda to tylko zwykla mikoda :wink:

Poza tym moj katalog EBC twierdzi ze do twojego auta montuje sie 330,340 lub 370 tarcze :!:

Katalog TRW podaje dane o 330 i 370.

Jakim cudem sa wiec 312mm

UPDATE :

wersja 328iX na EU ma tarcze 330mm a wersja na US ma 312mm

tajemnica rozwiazana :mrgreen:


PS.Jesli wersja USA miala firmowo 312mm to nie byla przystosowana w fabryce do predkosci o jakich piszesz w pierwszym poscie :wink:

Zdarzylo mi sie to juz z innymi markami koncernu JEEP i Mercedes ze wersja na US miala gorsze hamulce niz europejczyk z powodu innego limitu predkosci w ameryce polnocnej.


Ja bedac w twojej sytuacji tak bym rozwazal ten problem tarczy 312mm tj.w galerii ponizej:

(jesli oczywiscie jazda z predkosciami 200-220km/h jest istotna)


1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 1.jpg

allegro galerie

MADE IN PRL
Opublikowano

Myślę, że rozwiązaniem dla Ciebie będzie Ferrodo DS2500 Jest to klocek bez homologacji drogowej ale z ja je stosuje już od wielu lat w swoich autach.

Na początku może trochę hałasować (piszczy jak zły - na zimno) ale hamuje jak żadne inne.

Tu znajdź jaki masz model;

https://ecat.ferodoracing.com/product-line/car-tuning/brake-pads/vehicle?make=BMW&model=3+Series&desc=

Ja zakupy robię tu;

http://hamulce.net

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.