Skocz do zawartości

X5 G05 - Najlepsze auto 2019 Ranking Autocentrum Zachar OFF


Fino

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Bmw w nowszych modelach ma problem z wyciszeniem nadkoli i szumu na małych prędkościach tutaj nawet Talisman jest lepiej wyciszony niż moje 640i i 430i ale widocznie uznali to za nie istotne na autostradzie sytuacja się odwraca. Jak psiada się z F13 czy F36 do E39 czy nawet E60 na małych prędkościach jest przepaść w wyciszeniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Z ta głośnością potwierdzam ze w BMW sporo od kol głośniej jak np w Mercedesie. Nie obwiniał bym jednak za to wyciszenia a raczej run flaty.

Nie ma to znaczenia ja mam pozmieniane opony na zwykle i jest to samo Michelin 4s to cicha opona a szum nadal jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie potwierdzam po seriach f10 f11 i g31 oraz mercedesach c i E klasy. W żadnym nie było wyraźnie głośniej niż w innym. Może w 2l dieslach E klasy i F11 ale to tylko po starcie i niższych prędkościach. Natomiast z nich wszystkich w G31 mam najbardziej cichutko. Mogę szeptem rozmawiać jak młodsza z tylu zasypiała.


W żadnym z aut nie miałem opon RTF. Napędy 2 na tyl reszta na 4 koła.

Może to jakies przypadki losowe ? Testujący z reguły zachwycają się ciszą w g05.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej opinii G05 jak na Suva jest bardzo dobrze wyciszone , zwlaszcza z podwojnymi szybami.

Ja nie wiem z czego Ci malkontenci sie poprzesiadali ale w Szuflandii by powiedzieli " W dupach sie poprzewracalo " :wink:

Jest troszke glosniej na 21" RFT latem niz na 20" RFT zima - moze to dzieki oponom MIchelin na zime.

Najlepiej wyciszone auto jakie mialem to chyba A8 D4 4,2Tdi lci 2013r. i musze przyznac ze do po 150 - 160km/h nie odbiegalo specjalnie od G05 ,

tak naprawde odczuwalna roznica to 180 i szybciej. Jednak to porownanie Suva z limuzyna. Z ciekawostek kola mialem tzw. Rotory 21' z oponami Dunlop i w srodku opony po obwodzie na calej szerokosci byla ok. 5 centymetrowej grubosci pianka wyciszajaca.

Sq7 bylo porownywalne do G05 ( tez z pakietem szyb akustycznych ). Co ciekawe w Audi byly widoczne dodatkowe w pionie uszczelki pomiedzy przednimi i tylnymi drzwiami i pomiedzy przednimi blotnikiem , poza tym po otwarciu drzwi wneki nawet w najgorsza pogode byly czysciutenkie i suche .

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Michale, sprawdziłem ponownie aby zweryfikować. Jest tak jak napisałem - 1% średnicy nie równa się 1% w obwodzie.

Wychodzi mi Ok 2% :) Proszę teraz Ty zerknij, pi(nie mogę znaleźć symbolu na klawiaturze)* r2 oczywiście stosujemy


Wyglada wiec na to ze 2% a nie 3% jak pisałem wcześniej. Musiałem sprawdzić na normalnym kalk. bo ten w iPhonie robi sobie czasem jaja z właściciela hehe

 

Obwód koła 2*Pi*r- więc rośnie liniowo w promieniem, +1% promienia to +1% obwodu. Producenci niezależnie od rozmiaru felgi starają się zachować tą sama średnicę/obwód koła, do jakiego auto i zawieszenie zostały zaprojektowane. Różnica są przypadkowe (raz w jedną i raz w drugą stronę) i wynikają z przyjętych zwyczajowo szerokości opony (co 5 - 10 mm) i wysokości profilu (co 5%) - wybierają rozmiary dające najbardziej zbliżoną średnicę. W konkretnym przypadki 1% ma znikome znaczenie, a prędkość maksymalna przy tak długich skrzyniach, z nadbiegami, z 8 biegami, wynika zapewne z obrotów/mocy w okolicy maksymalnej prędkości na optymalnym biegu. Zapewne ten 1% jest niemierzalny.


Moment bezwładności walca to 1/2 m*r^2, podczas gdy cienkościennej obręczy to m*r^2. Zatem wraz ze wzrostem średnicy felgi (przy tej samej średnicy koła) moment będzie rósł. Kolejna kwestia to masa koła. Większe felgi są cięższe, a opony o niższym profilu za bardzo lżejsze nie są, bo są przy okazji szersze a masa opony to głównie jej powierzchnia a nie boki. Zatem koło o feldze 22" jest cięższe od 19", załóżmy o 3 kg - nie chce mi się dokładnie sprawdzać.


Rozpędzając samochód musisz włożyć energie aby nadać kołom prędkość w ruchu postępowym oraz obrotowym. Ta energia ruchu obrotowego to będzie w tym przypadku coś pomiędzy 1/2 a 1/1 energii ruchu postępowego, ale bliżej 1/1 (tu różnica pomiędzy 19" a 22" będzie niewielka, obstawiam na poziomie 5%, czyli w przeliczeniu 1 kg/koło). Zatem obciążenie samochodu przy przyspieszaniu z felgami 22" w stosunku do 19" będzie takie, jakbyś wiózł w samochodzie dodatkowy bagaż o masie: (3+1) kg *4 *2 =32 kg. Kluczowe to oczywiście sprawdzić tą "3" z przodu dla każdego przypadku a potem podstawić do tego przybliżonego/uproszczonego wzoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujemy się wyłącznie masą ? A szerokość czyli zwiększone tarcie ? Czy tez to już jest „ujęte” w momencie bezwładności ze wzoru?

Kurcze, tak aby dokładnie to sprawdzić to chyba trzeba by postawić obok siebie 2 sztuki X5 na skrajnie rożnym ogumieniu(i felgach) i dopiero to zmierzyć podczas kilku przejazdów.


Sam wzor nie oddaje tego co było zmierzone w dotychczas przeprowadzonych testach w innych autach. Może jakiejś zmiennej w nim brakuje ? Temat ciekawy i sam bym chętnie poznał różnice w warunkach rzeczywistych. Tym bardziej ze mógłbym się może podbudować hehe (w innym wątku ze 2 dni temu napisałem ze żona na 19-tki się uparła co próbuje jeszcze zmienić ale chwilowo argumentów brak )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujemy się wyłącznie masą ? A szerokość czyli zwiększone tarcie ?

Kurcze, tak aby dokładnie to sprawdzić to chyba trzeba by postawić obok siebie 2 sztuki X5 na skrajnie rożnym ogumieniu(i felgach) i dopiero to zmierzyć podczas kilku przejazdów.


Sam wzor nie oddaje tego co było zmierzone w dotychczas przeprowadzonych testach w innych autach. Może jakiejś zmiennej w nim brakuje ? Temat ciekawy i sam bym chętnie poznał różnice w warunkach rzeczywistych. Tym bardziej ze mógłbym się może podbudować hehe (w innym wątku ze 2 dni temu napisałem ze żona na 19-tki się uparła co próbuje jeszcze zmienić ale chwilowo argumentów brak )

 

Panowie dyskutowali o obciążeniu napędu. Oczywiście przyczepność to istotne zagadnienie, a na pewno istotniejsze w samochodach z bardzo dużą mocą i stracie od 0 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miki, podjąłbyś się zmierzenia dla X5 przy różnych felgach ? :) Chyba sporo czasu poświęciłeś na zgłębienie tematu.

 

Zmierzenia czego? Nic nie zgłębiałem, zawierało się to w mojej pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej niewykonalne na szybko. Miałem na myśli matematyczny pomiar z uwzględnieniem zmiennych których być może w zwykłym wzorze brak. Miki tak się rozpisał ze sadzilem iż ma ponadprzeciętną wiedzę(może wykształcenie) w kwestii mat/fiz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej niewykonalne na szybko. Miałem na myśli matematyczny pomiar z uwzględnieniem zmiennych których być może w zwykłym wzorze brak. Miki tak się rozpisał ze sadzilem iż ma ponadprzeciętną wiedzę(może wykształcenie) w kwestii mat/fiz.

 

Dobrze sądziłeś :wink:. Matematyczne obliczenie tego dokładnie wymaga danych 3D rozkładu masy felgi i opony, dane trudno dostępne/mierzalne. Można też zaprojektować eksperyment do pomiaru momentu bezwładności koła, ale do tego trzeba by oba koła i parę dni pracy. Ponadto wpływ obciążenia na napęd/silnik, na przyczepność opony pewnie jakieś dane by się znalazły.


Najprościej wziąć przybliżenie jakie zrobiłem oraz dane nt przyczepności opon.


Ale i tak eksperyment tj pomiar będzie ostateczną weryfikacją czyt. zapytać userów którzy maja takie doświadczenia empiryczne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

https://www.whatcar.com/news/used-test-audi-q7-vs-bmw-x5/n20972


Ciekawe porównanie, z którego wychodzi, że BMW może być lepszą opcją, jeśli komuś nie zależy na dużej przestrzeni z tyłu i większym bagażniku. Przeglądałem ofertę na nową Q7, ale model przed liftingiem bardziej do mnie przemawiał. Obsługa w pełni cyfrowa to dla mnie nieporozumienie. Oby BMW jeszcze długo nie pchało się w tym kierunku. SQ7 to chyba największe ZA w przypadku Audi. Wygląd to kwestia indywidualna, oba modele mają coś w sobie i mogą się podobać. Nowe GLE w tym przypadku odstaje według mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SQ7 Jest znowu dostępne , w wersji lci , wyglada mega. ( w końcu ) Jedyny minus to jak dla mnie w pełni dotykowa obsługa .

Może to się jednak z czasem okazać kwestia przyzwyczajenia.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witus prżeczytalem ten artykuł i z tego co zrozumiałem audi wygrywało z x5 przez wiele lat i nadal tak jest. Jest w srodku przestronniejsze oraz sic! Lepiej się prowadzi. W kwestii prowadzenia i jej podatności na wiatr mam coraz więcej wątpliwości czy w moim garażu powinnomsie to auto znalezc jeśli chodź o x5 chociaż nie powiem ze mega mi się podoba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uważasz Q7 za auto lepsze to nie zastanawiałbym się nad X5. Mi osobiście nie zależy na większej przestronności, a X5 z zewnątrz i przede wszystkim w środku leży mi bardziej. Q7 podobała mi się przed liftem, ale to już stare auto. Co do kwestii prowadzenia to nie są kolosalne różnice tylko detale. W teście akurat porównanie pneumatycznych zawieszeń. Audi pneumatykę ma już od lat. Każdy musi wybrać indywidualnie z uwzględnieniem swoich najważniejszych potrzeb. Dla mnie X5>Q7 :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.