Skocz do zawartości

X5 G05 - Najlepsze auto 2019 Ranking Autocentrum Zachar OFF


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy oczywiscie kazdy bierze to co komu pasuje. Oczywiscie benzyna jest duzo bardziej sportowa, ma lepszy dzwiek krecona do czerwonego pola jezdzi szybciej. To nie podlega watpliwosci. Tylko kto na codzien Suva kreci do czerwonego pola, kto jezdzi manualnie szuflujac manetkami. Wedlug zalaczonego przez mnie testu oraz na podstawie moich odczuc a takze kolegi Fino ktory mial oba auta po tydzien na codzien diesel jest szybszy, bo automat trzymanisko obroty I po prostu zanim benzyna sie wkreci na obroty diesel juz wyprzedzi I bedzie zwalnial. Od taki every day driving. A piszmy wszyscy o odczuciach i testach aby kazdy wybral wyboru ktory do niego bardziej pasuje.
Opublikowano (edytowane)

Slonik40. Czy ty jesteś zawodu negocjatorem? Jeśli tak to szacun, nie chciałbym Cię mieć pod drugiej stronie stołu. Ale do rzeczy:

1. Moment obrotowy w 40i jest w zakresie 1500-5200 obr, a nie 1500-2500, jak ZACYTOWAŁEŚ. To jest dopiero zakres, co?

2. Z samego dołu 40i słabiej ciągnie przez chwilę, ale jak mocno depniesz to ZF zmienia 2-3 biegi prawie tak szybko jak 1.

3. W 40i nie jeździ się z 1000 obr/na minutę, silnik jest utrzymywany w nieco wyższym zakresie obrotów. Bo w ogóle ma inny zakres pracy.

4. Przełożenie przekładni głównej jest inne, więc Mm się inaczej liczą.

5. Nie widzę żeby Zachar jeździł 40i, więc skąd przekonanie, że by go nie wolał.

6. Angole na największe sknery w Europie, więc ich zachwyt na dieslem nic tu nie wnosi. Kupią auto za 100k funciaków a potem oszczędzają na paliwie.

7. 40i przyspiesza o 1 sek szybciej do setki niż 30d.

8. Zmień nicka na Slonik30d :D

Edytowane przez Miki.
Opublikowano

Dyskusja zaczyna przypominać polityczną albo religijną..tak można bez końca.


A wnioski z niej płyną tez takie: zwolennicy 30d przy okazji z reguły chwalą 40i a jako argumentu „za” 30d używają głównie tego iż w tym konkretnym modelu 30d bardziej do niego pasuje.


Zwolennicy 40i piszą ze jest on lepszy a 30d jest „be” :)


Czuje ze z uwagi na to iż dyskusja nie ma zadnych szans na zakończenie, może warto by ją przerwać i zmienić tor na szereg innych z forum, z których wynika coś więcej i coś nowego dla obecnych i przyszłych użytkowników.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie jestem zwolennikiem żadnego X5 w ogóle ale za to jestem zwolennikiem faktów.

A fakty są takie że w każdych warunkach 40i jest szybsze. 100-200 będzie już całkiem przepaść dla klekota.

Ale lepiej napisac 157302043 posta o tym że suvem się tak nie jeździ że to że tamto. Obojętne jak - i tak 40i jest szybsze.

Co do artykułu to piszą tam że można mieć przyjemność z kręcenia i zbijania biegów łopatkami (co w dieslu nie ma sensu) a nie że wtedy benzyna będzie szybsza. Diesel ma wysoki moment w dwa razy mniejszym zakresie ale i to było napisane 1000 razy. Niestety dyskusja ze słonikiem nie ma żadnego sensu, może kiedyś jak już kupi wymarzone 30d i dostanie łomot od 40i to zrozumie że nie jeździ się odczuciami tylko osiągami. Tyle.


Ps profil opony to procent jej szerokości a nie wysokość w milimetrach :) myślałem że nie ma już na świecie ludzi którzy tego nie wiedzą.


Aha i powiedzcie wszystkim właścicielom g63 amg że do suva to pasuje tylko diesel bo przecież wgniata momentem.

Opublikowano
Nie jestem zwolennikiem żadnego X5 w ogóle ale za to jestem zwolennikiem faktów.

A fakty są takie że w każdych warunkach 40i jest szybsze. 100-200 będzie już całkiem przepaść dla klekota.

Ale lepiej napisac 157302043 posta o tym że suvem się tak nie jeździ że to że tamto. Obojętne jak - i tak 40i jest szybsze.

Co do artykułu to piszą tam że można mieć przyjemność z kręcenia i zbijania biegów łopatkami (co w dieslu nie ma sensu) a nie że wtedy benzyna będzie szybsza. Diesel ma wysoki moment w dwa razy mniejszym zakresie ale i to było napisane 1000 razy. Niestety dyskusja ze słonikiem nie ma żadnego sensu, może kiedyś jak już kupi wymarzone 30d i dostanie łomot od 40i to zrozumie że nie jeździ się odczuciami tylko osiągami. Tyle.


Ps profil opony to procent jej szerokości a nie wysokość w milimetrach :) myślałem że nie ma już na świecie ludzi którzy tego nie wiedzą.


Aha i powiedzcie wszystkim właścicielom g63 amg że do suva to pasuje tylko diesel bo przecież wgniata momentem.

 

Dokładnie , to tez i napisałem . Dlatego zastanawiam się czy wiesz o czym piszesz ? Na pewno nie poświęciłeś kilkunastu sekund na kalkulator aby to sprawdzić także nie wprowadzaj ludzi w błąd pisząc o tym ze obwód całego koła się nie zmienia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O Kurde Chyba wlozylem kij w mrowisko wlascicieli 40i :D :D p.s. nie jestem odosobniony ktory uwaza ze w suv diesel jezdzi lepiej...
Opublikowano

Dam przykład żeby nie powtarzać ...

19 (265/50/19) to wysokosc koła 74.76 cm - obwód z wzoru

20 (275/45/20) to wysokosc koła 75.55 cm - obwód z wzoru


Piszemy o X5 i tu wraz ze wzrostem rozmiaru felgi , wzrasta szerokość i spada profil. Wynik dla każdego kolka łatwo policzyć .

Opublikowano (edytowane)
O Kurde Chyba wlozylem kij w mrowisko wlascicieli 40i :D :D p.s. nie jestem odosobniony ktory uwaza ze w suv diesel jezdzi lepiej...

To jak to jest z tymi faktami? Bo już nie wiem co jest białe a co czarne. :mad2: :mad2: według Ciebie 40i jest bardziej sportowe, jeździ szybciej, we wszystkich testach osiąga lepsze wyniki w pomiarach elastyczności, a jednocześnie 30d wyprzedza szybciej, szybciej się wkręca, jeździ się nią lepiej. :shock: To Twoje odczucia, rozumiem, ale nie próbuj załamywać czasoprzestrzeń, że jeśli coś na papierze i w teście ma lepszy czas to według Ciebie tak nie jest i ten gorszy jest lepszy. Aż sam się pogubiłem. :mad2:

Edytowane przez witus1996
Opublikowano (edytowane)
Prosze przeczytac test z tc performance to moze zrozumiesz....

 

Najlepiej się samemu przejechać. Jakiś czas temu byłem na 2 jazdach próbnych Porsche Macan (jedna po drugiej u tego samego dilera), wiem wiem - nie ta marka, nie ten segment etc, ale masy nie aż tak różne, parametry silników i osiągi podobne:

diesel S 3.0: 258 (190)/4000-4250 580/1750-2500 6,3 sek

benzynka S 3.0: 340 (250)/5500-6500 460/1450-5000 5,5 sek


Benzynką - jazda na maksa, pełen fun, poślizgami po zakrętach, wąskimi drogami, brzmienie silnika potęga, kręci się aż miło, wiatr we włosach...no może prawie - totalne zauroczenie. Porsche feeling. Diesel metr mułu, 0 przyjemności z jazdy, auto do przemieszczania się z punkt A do B, totalne nieporozumienie. Inny samochód. Wysiedliśmy z kolegą w totalnym szoku. Dyskusji nie było, rozmowy nawet nie było. Jeden z nas powiedział krótko "benzyna" - nawet nie pamiętam kto. Zamówiliśmy GTSa.


Proponuję dieslowcom 30d odbyć takie jazdy, jak złapią oba auta u tego samego dilera - a potem porozmawiamy. SUV nie wyklucza przyjemności z jazdy, bokami lepiej nim nie chodzić ale przyjemność można mieć.


Nie rozumiem jak można twierdzić ,że jest się fanem motoryzacji, przyjemności z jazdy, BMW, i w tym porównaniu wybierać 30d.

Edytowane przez Miki.
Opublikowano
Prosze przeczytac test z tc performance to moze zrozumiesz....

 

Nie wiem czy ten test jest wiarygodny i warty uwagi, jeśli od jego wydania minęło kilka miesięcy, a autor nadal uważa, że benzyna ma zakres 1500-2500. :D Mój wniosek z tego tekstu:

- diesel jest szybszy, gdy benzyna wykorzystuje 50% swojej wydajności, jest bardziej dostojny i mniej angażujący kierowcę przy podobnym wyniku. Czytaj "nudny".


Jeśli jedziesz benzyną na pół gwizdka, po co Ci benzyna?

Opublikowano
Lepiej bym tego nie ujął. 30d to świetny silnik! Ale nie ma wiele wspólnego z przyjemnością i z emocjami. Diesel jest wybierany z rozsądku, a benzyna sercem.
Opublikowano

Nie da się z tym zgodzić. Każdy kto tu pisze o przewadze 30d wspomina właśnie o przyjemności z jazdy. Nie o rozsądku vide spalanie...


Poza tym Macan...to inny pojazd jak zostało napisane. Gdybyśmy porównywali kompaktowe suvy to tez byłaby inna rozmowa. I jeszcze Macan - to typowo sportowy suvik, nawet z X3 bym go nie zestawił

Opublikowano

Ogólnie Panowie mamy tu dość nietypową sytuacje. Tzn gdyby spierały się 2 grupy, zagorzałych „dieslowcow” oraz fanów benzyny, syt byłaby zupełnie inna.

Tu mamy jednak przypadek w którym KAŻDY z piszących jest jednocześnie użytkownikiem benzyny ! Posiada i często posiadał już niejedną. Warto to wziąć pod uwagę - jeśli zwolennik benzyny tak pisze to należy przynajmniej się zastanowić. Nie trzeba od razu krytykować stanowiska z odmiennym zdaniem.

Opublikowano
Nie da się z tym zgodzić. Każdy kto tu pisze o przewadze 30d wspomina właśnie o przyjemności z jazdy. Nie o rozsądku vide spalanie...

 

Tak ludzie piszą co nie znaczy ,że tak jest. Ludzie z pewnych względów wybierają 30d a potem przekonują siebie (to łatwiejsze) i całe otoczenie (trudniejsze :wink: ) jaki to zaje**** wybór pod każdym względem. Myślenie magiczne.


 

Poza tym Macan...to inny pojazd jak zostało napisane. Gdybyśmy porównywali kompaktowe suvy to tez byłaby inna rozmowa. I jeszcze Macan - to typowo sportowy suvik, nawet z X3 bym go nie zestawił

 

To nie kompakt, tylko konstrukcja Q5. Ma dokładnie rozmiary X3 i jest cięższy o 55 kg.



Ale zgadzam się ze sporą ilością przedmówców - dyskusja nie ma sensu. Tylko ustawka może rozstrzygnąć który silnik jest lepszy :lol: :norty:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dam przykład żeby nie powtarzać ...

19 (265/50/19) to wysokosc koła 74.76 cm - obwód z wzoru

20 (275/45/20) to wysokosc koła 75.55 cm - obwód z wzoru


Piszemy o X5 i tu wraz ze wzrostem rozmiaru felgi , wzrasta szerokość i spada profil. Wynik dla każdego kolka łatwo policzyć .

 

No no, wg kalkulatora kół jest to 1% różnicy czyli margines błędu, według Was to zrówna osiągi ? :lol: :lol:

Ja rozumiem że każdy uzasadnia swój wybór ale nie warto pisząc wbrew faktom. Osiągi + emocje = benzyna. Spokój, ekonomia, zasięg = diesel.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepszy silnik jest tu jeden M50i 530KM. Jedyna wada to spalanie i co za tym idzie najsłabszy zasieg. Reszta wszystko super. Dzwiek, osiagi, elastycznosc, zapas mocy.

M50d osiagi daja frajde z jazdy, spalanie niezłe. To bardzo dobry premium kompromis tylko wydaje mi sie, ze cena jest tak ze 2-3 dychy zbyt wysoka.

40i to jakby nie było najsłabsza benzyna jest. Przy benzynie nie lubie miec poczucia, ze tankuje czesto a osiagi tego nie uzasadniaja. Kupiłbym jednak ten silnik gdybym uzytkował X5 głownie w miescie.

30d niby wszystko gra i pasuje. 6 cylindrow, diesel do ciezkiego suva. Dobre spalanie, zasieg, niezĺa kultura pracy. Koszt zakupu w stosunku do realnych osiagow jednak dosc słabo wypada. Powinno to byc 40d i miec 320KM i wtedy rozmowa byłaby inna. Płacac tyle za samochod chciałbym miec premium osiagi.

25d - w polskich warunkach(akcyza) opcja całkiem ciekawa. 80kpln zostaje w kieszeni w stosunku do 30d a tylko 34KM mniej. Wiadomo gorsza kultura pracy ale przy tym wyciszeniu i komforcie X5...

Jak sam zamawiałem to miałem 3 silniki do wyboru. Benzyny 40i nie brałem po uwage ze wzgledu na czeste trasy. Nie lubie sledzic wskaznika paliwa i obliczac czy dojade do nastepnej stacji na autostradzie a lubie autostrada jezdzic szybko.

Miałem brac 30d ale pomyslalem, ze jak juz płacic ta akcyze to niech wiem, poczuje za co. Zostało 50d. Nie żałuje chociaz jak pisaĺem moim zdaniem cena jest odrobine przesadzona.

Dzisiaj kiedy nie mozna odliczyc nic ponad 150000zl od podatku wybrałbym chyba...25d. Olałbym gwarancje, poszedł do tunera i podkrecił na te 270-280KM.

Marzeniem jest na pewno M50i. Dobrze, ze w grudniu 2018 nie było tego wyboru. Nie wiem co bym wybrał. Benzynowe V8 w cenie o 130KM słabszego diesla R6. Kurcze, brzmi to jednak jak okazja... W sumie nie dziwie sie Zermaxowi, ktory podobno nic nie odlicza, kupił prywatnie, ze wybrał M50i i ma radoche bez kompromisow poza tym czestym tankowaniem.

Sorry za długi wywod. :wink:

Opublikowano

To ja cos dorzuce od siebie - z dedykacja dla benzynowych "ortodoksow" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=P1srJcsRgAc

Polecam zobaczyc pozniej caly odcinek.

Cos , ktos kilkanascie postow wczesniej wspominal o G 63 AMG , GLE 63 AMG ma osiagi oniebo lepsze - ponad sekunde mniej 0-100 a ponad 100km/h ta przewaga rosnie liniowo ...

Wesolych Swiat Panowie :D

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
Nie da się z tym zgodzić. Każdy kto tu pisze o przewadze 30d wspomina właśnie o przyjemności z jazdy. Nie o rozsądku vide spalanie...

 

Tak ludzie piszą co nie znaczy ,że tak jest. Ludzie z pewnych względów wybierają 30d a potem przekonują siebie (to łatwiejsze) i całe otoczenie (trudniejsze :wink: ) jaki to zaje**** wybór pod każdym względem. Myślenie magiczne.


 

Poza tym Macan...to inny pojazd jak zostało napisane. Gdybyśmy porównywali kompaktowe suvy to tez byłaby inna rozmowa. I jeszcze Macan - to typowo sportowy suvik, nawet z X3 bym go nie zestawił

 

To nie kompakt, tylko konstrukcja Q5. Ma dokładnie rozmiary X3 i jest cięższy o 55 kg.



Ale zgadzam się ze sporą ilością przedmówców - dyskusja nie ma sensu. Tylko ustawka może rozstrzygnąć który silnik jest lepszy :lol: :norty:

 

Miki...jedyna osoba która wspomina o późniejszym utwierdzaniu się w wyborze jak na razie jesteś Ty...

Słonik dopiero wybiera się na zakupy , ja już zamówiłem. Co prawda produkcja styczniowa i mogę jeszcze dokonać szeregu zmian ale zostanę przy 30d. Świadomie, przed zakupem, jeżdżąc do tej pory benzynami.


Po co wiec wrzucasz takie teksty ? Nie wiem...

Opublikowano
Dam przykład żeby nie powtarzać ...

19 (265/50/19) to wysokosc koła 74.76 cm - obwód z wzoru

20 (275/45/20) to wysokosc koła 75.55 cm - obwód z wzoru


Piszemy o X5 i tu wraz ze wzrostem rozmiaru felgi , wzrasta szerokość i spada profil. Wynik dla każdego kolka łatwo policzyć .

 

No no, wg kalkulatora kół jest to 1% różnicy czyli margines błędu, według Was to zrówna osiągi ? :lol: :lol:

Ja rozumiem że każdy uzasadnia swój wybór ale nie warto pisząc wbrew faktom. Osiągi + emocje = benzyna. Spokój, ekonomia, zasięg = diesel.

 


Nie...to będzie Ok 3%...weź proszę choć raz coś sprawdź, policz zanim wrzucisz posta..poza tym przykład dotyczył skoku tylko o jeden rozmiar aby Ci pokazać ze nie wstawiasz faktów. Kilka rozmiarów np 19 vs 22 i różnica robi się całkiem pokaźna.

Oczywiście odczucia zapewne będą zbliżone ale wynik po teście wykaże różnice. Są i minusy takiego porównania, auto z mniejszymi kołami pojedzie wolniej(V Max).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla spierajacego sie kolegi Marka oraz Randalla polecam wrocic kilka postow wczesniej i przeczytac artykul z linka w ktorym jest porownanie rozmiaru felg i jego wplywu na osiagi auta bo oboje nie macie racji :D :D Wieksza felga ma gorsze osiagi bo... bo jest CIEZSZA. Chyba latwo sobie wyobrazic ze powietrze i troche gumy po bokach wazy mniej od aluminium co znaczaco wplywa na wage i to wage umieszczona w bardzo newralgicznym punkcie. W tescie tc permormance roznica w przyspieszeniu byla niecale 0.9 sekundy przy 30D na 22 calach, 40i na 20 calach i na pewno przy tych samych felgach wynik 30D zbizylby sie duzo mocniej do 40i.


Duzo osob zachwala benzyne ale nikt nie wspomina, ze 40i jedzie slabo z dolu bo tego dolu praktycznie nie ma. Tak wiem turbina jest oczywiscie dol poprawia ale jednak turbo dziura czy co innego to na wykresach to doskonale widac. Diesel ma tego dolu wiecej przez co na codzien jezdzi sie przyjemniej w duzym i ciezkim suvie bo jedzie ogromnym momentem. Kazdy z nas ma automat i zobaczcie jakie trzyma on obroty w trybie komfort oraz w trybie sport. U mnie przy 30i i jednostajnej jezdzie po miescie 60km/h to jest 1200 obr, natomiast sport i skorzynia sport podnosi do 2200 przy czym po odpuszczeniu gazu spada do 1200. Spojrzcie teraz na wykres mocy i momentu 40i dostepny chociazby tutaj: https://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/04/CHIPTUNING-BMW-G30-540I-WYKRES-1.jpg Wykres doskonale pokazuje ze 40i 200KM uzyskuje przy 3600 obr/min, przy 1400 obr/min(czyli obroty trzymane przez silnik w trybie komfort) ma ich az 60KM. Bariere 300KM przekracza przy okolo 5 tys obrotow. Poobserwujcie teraz jak pracuja wasze automaty, jakie obroty utrzymuja i co sie dzieje przy normalnej jezdzie a pozniej po kick downie. Otoz zanim silnik uzyska pelna moc i wypcha benzyne do przodu mijaja cenne sekundy aby silnik nabral odpowiednich obrotow. W dieslu moment jest wiekszy, dostepny nizej przez co ten czas jest odpowiednio krotszy. Producent chce uzyskac na papierze jak najlepsze rezultsty i testy robi po wkreceniu silnika na odpowiednie obroty aby jak najwiecej z niego wycisnac. Oczywiscie v8 pojemnoscia bedzie nadrabialo dol ale i tak doskonale nie bedzie. Te slaby doly mozna zaobserwowac nawet w bmw m2 ktorym mialem okazje dluzej jezdzic ze jednak mija troche czasu zanim auta zacznie naprawde dobrze przyspieszac. Doskonale to takze widac zestawiajac nawte mocne v8 o wiekszej mocy z taka tesla odktorej dostana baty w testach elastycznosci oraz w wysciug na 1/4 mili. Do zastanowienia sie prosze obejrzec filmik:

i zobaczyc w tescie z rolki jak na poczatku tesla wyraznie odchodzi, dopiero pozniej mocniejsze v8 ja doganiaja.


p.s. nie jestem funem diesla, kocham benzyny ale jednak subiektywnie oraz analizujac wykresy, przebiegi testy obiektywnie dochodze do wniosku ze jednak w x5 diesel jezdzi na codzien lepiej. Spalanie pomijam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem, ze juz nuda z tym moim wspominaniem 640i....ale mam chyba najlepszy z was wszystkich punkt odniesienia i porownania. Najlepszy bo nie z doswiadczenia, nie z jazd testowych tylko na co dzien. Zdarza mi sie zaczynac dzien w X5 a konczyc w 640i. Oczywiscie moj diesel jest sporo mocniejszy od 30d ale i 40i w mojej 6-ce, mimo ze starszej generacji N55, jest mocniejsze od stockowego w X5 40i. ( po wzmocnieniu mam 360KM i 510Nm). Teraz do meritum. Pomijam wpływ wielkosci felg na osiagi bo uwazam, ze przy omawianych tutaj mocach jest on marginalny. Nie czuje np zadnej roznicy gdy zmieniłem w 640i z letnich 20' na 18' - jedynie komfort jazdy wzrosł znacznie.

Co do jazdy/ odczuc/osiagow przychylam sie do zdania Słonika. Kiedy jade 6-ka spokojnie, jezdzi jak kazdy zwyczajny samochod (zwyczajny tzn majacy 100-200KM). Gdy wcisne to dopiero zaczyna sie cos dziac. W dieslu w X5 mam wrazenie mocy pod butem cały czas. 6-stka jest szybsza od mojej X5 ale subiektywnie jest odwrotnie. Wsiadła do X5 moja Siostra - "kurcze, jaka to ma moc", wsiadła do 6-stki i nic, nomalny samochod. Jezdziła normalnie, bez szalenstw jak to za pierwsza jazda nie swoim samochodem Konkluzja - do ciezkiego SUVa tylko diesel!

Nie wyobrazam sobie, ze jezdze w tym samym stylu obiema moimi BMW. Nie wyobrazam sobie tez zamiany silnikow. Bardzo mi pasuje ta R6...daje mi radosc tam gdzie X5 sie nie zapedzam. 50d to super diesel...ale zabrałby mi mimo wszystko wiele wrazen w nadwoziu coupe w porownaniu z wersja benzynowa.

Nie testowałem ale jestem pewien, ze wszystkie te dywagacje "przykrywa" M50i. Moment jak w dieslu, moc kosmos, dzwiek i kultura pracy. Nie wyobrazam sobie, ze jest jakis zakres obrotow gdy to nie jedzie. Moze kiedys (chyba poczekamy do wiosny) utwierdzi mnie w tym przekonaniu Zermax bo dielerzy nie pala sie do zamawiania testowek 50i. Dlaczego zatem nie kupiłem V8 ? - jak zamawiałem X5 to nie był dostepny (poza tym diesel, trasy, zasieg itd) a jak kupowakem 6-stke to owczesna generacja V8 była tak problematyczna, ze wymiekłem.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dam przykład żeby nie powtarzać ...

19 (265/50/19) to wysokosc koła 74.76 cm - obwód z wzoru

20 (275/45/20) to wysokosc koła 75.55 cm - obwód z wzoru


Piszemy o X5 i tu wraz ze wzrostem rozmiaru felgi , wzrasta szerokość i spada profil. Wynik dla każdego kolka łatwo policzyć .

 

No no, wg kalkulatora kół jest to 1% różnicy czyli margines błędu, według Was to zrówna osiągi ? :lol: :lol:

Ja rozumiem że każdy uzasadnia swój wybór ale nie warto pisząc wbrew faktom. Osiągi + emocje = benzyna. Spokój, ekonomia, zasięg = diesel.

 


Nie...to będzie Ok 3%...weź proszę choć raz coś sprawdź, policz zanim wrzucisz posta..poza tym przykład dotyczył skoku tylko o jeden rozmiar aby Ci pokazać ze nie wstawiasz faktów. Kilka rozmiarów np 19 vs 22 i różnica robi się całkiem pokaźna.

Oczywiście odczucia zapewne będą zbliżone ale wynik po teście wykaże różnice. Są i minusy takiego porównania, auto z mniejszymi kołami pojedzie wolniej(V Max).

 

https://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon/265/50/r19


Proszę, tutaj masz podane różnice procentowe, ewentualnie możesz zgłosić że oponeo mówi nieprawdę. Wesołych świąt :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.