Skocz do zawartości

X5 G05 - Najlepsze auto 2019 Ranking Autocentrum Zachar OFF


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

X5 30d z każdej prędkości i w każdych warunkach dostanie łomot od 40i.

Jedyny argument za dieslem to zasięg i być może rynek wtórny (tu niekoniecznie).

Te bzdety o wciskaniu w fotel i reakcji na gaz były modne 20 lat temu jak wyszło tdi i porównywano je z wolnossącym 1.8.

  • Odpowiedzi 162
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Miki, problem polega na tym ze Ty masz auta „odwrotnie” skonfigurowane :) Myśle ze gdybys miał 40i w 7-ce i np. cos pokroju 40d w X7 uzyskałbys układ idealny.
Opublikowano
Miki, problem polega na tym ze Ty masz auta „odwrotnie” skonfigurowane :) Myśle ze gdybys miał 40i w 7-ce i np. cos pokroju 40d w X7 uzyskałbys układ idealny.

 

Co do 7 to się zgadzam. Tam benzynka 40i 320 KM (taka wtedy była dostępna) dała by mi o niebo więcej frajdy z jazdy, 40d nie było jeszcze dostępne. Kupiłem jednak diesla bo jeździłem często w trasy i używając auto tylko do pracy robiłem 25 kkm/rok. Równo z chwilą zakupu 730d przestałem w ogóle podróżować służbowo. Co za niefart :(


Co do X7, kupiłem celowo i świadomie 40i - jest takie jakie miało być. Amen.

Opublikowano
X5 30d z każdej prędkości i w każdych warunkach dostanie łomot od 40i.

Jedyny argument za dieslem to zasięg i być może rynek wtórny (tu niekoniecznie).

Te bzdety o wciskaniu w fotel i reakcji na gaz były modne 20 lat temu jak wyszło tdi i porównywano je z wolnossącym 1.8.

 

Dane testowe temu przeczą. Z początku 30d będzie szybsze, przy Ok 40km/h się zrówna. Potem robi się delikatna różnica na korzyść 40i która rośnie wraz z prędkością, najbardziej powyżej 100 a przy 140-180 dojdzie do ładnych paru sekund.


Co nie zmienia faktu iż odczucia i „ciśniecie w fotel” będą zupełnie inne. I nikt tu nie mówi o modzie tylko o faktach a dyskusja dotyczy tez tego który motor bardziej pasuje do suva a nie który jest lepszy jako silnik wogole..


Czytając dowolne testy/sprawozdania/porównania z jazd X5 z całego świata za każdym razem natkniesz się na bardzo dobre opinie o tym jak dynamiczny jest 30d przy czym w artykułach o 40i będzie to tez pozytywna opinia ale bez tekstów o tym jaki to rewelacyjny motor. Wspomną o nim ale skupia się na innych aspektach X5. Jeśli pojawiały się próby porównań to zawsze, za każdym razem dziennikarz/opisujący wyrażał opinie iż 30d będzie lepszym wyborem do suva .

Znalazłem jeden, dosłownie jeden artykuł „produkcji” Słowackiego portalu w którym testujący zachwycał się 40i przy jednoczesnym stwierdzeniu ze sam nie wie dlaczego 30d byłby lepszy. No ale jemu w teście ten 40i spalił 9l/100 :)


Przejrzałem opinie i artykuły z całego świata łącznie z tekstami z RPA czy Indii. Chciałem mieć jak najlepszy obraz. Popytalem kogo mogłem z użytkowników. I trudno nie zgodzić się z wnioskami jakie słyszałem. Stad wybór padł na 30d.


Jasne, 40i to wciąż świetny silnik. Nikt z właścicieli na niego nie narzekał. Tak samo jednak jest z użytkownikami 30d..


Dla mnie jako wieloletniego użytkownika benzyn oraz fana wysokich obrotów , wybór był bardzo trudny. Dlatego tez nie powiem iż diesel jest lepszy. Po prostu bardziej pasuje do natury X5. To nie jest jakaś ogromna różnica, raczej są to niewielkie korzyści wynikające dla mnie tez z samego sposobu użytkowania auta.


Powtórzę jednak, gdyby to nie był Suv nawet bym się nie zastanawiał i wziął benzynę. Tym bardziej ze pierwotnie do salonu szedłem z zamiarem zamówienia g30 540i lub mocniejszego ;)

Opublikowano
Miki, problem polega na tym ze Ty masz auta „odwrotnie” skonfigurowane :) Myśle ze gdybys miał 40i w 7-ce i np. cos pokroju 40d w X7 uzyskałbys układ idealny.

 

Co do 7 to się zgadzam. Tam benzynka 40i 320 KM (taka wtedy była dostępna) dała by mi o niebo więcej frajdy z jazdy, 40d nie było jeszcze dostępne. Kupiłem jednak diesla bo jeździłem często w trasy i używając auto tylko do pracy robiłem 25 kkm/rok. Równo z chwilą zakupu 730d przestałem w ogóle podróżować służbowo. Co za niefart :(


Co do X7, kupiłem celowo i świadomie 40i - jest takie jakie miało być. Amen.

 

Miki, gdybym brał X7 z tego co jest dostępne(silniki) to tez wybrałbym 40i. Zresztą taki nawet konfigurowalem i miałem wyliczony, jeździłem nim. Odpadł jedynie z powodu który kiedyś już tu opisywałem tzn po pomiarach do 3 fotelików w 2 rzędzie siedzeń dla moich maluchów. Czego żałuje ale muszę z takim zakupem poczekać aż trochę podrosną :)

Opublikowano
X5 30d z każdej prędkości i w każdych warunkach dostanie łomot od 40i.

Jedyny argument za dieslem to zasięg i być może rynek wtórny (tu niekoniecznie).

Te bzdety o wciskaniu w fotel i reakcji na gaz były modne 20 lat temu jak wyszło tdi i porównywano je z wolnossącym 1.8.

 

Dane testowe temu przeczą. Z początku 30d będzie szybsze, przy Ok 40km/h się zrówna. Potem robi się delikatna różnica na korzyść 40i która rośnie wraz z prędkością, najbardziej powyżej 100 a przy 140-180 dojdzie do ładnych paru sekund

 

40i ma lepsze czasy od 30d także w koronnych dla diesli 60-100 i 80-120. To także pokazuje, ze efekt ‚wciskania w fotel’ i ‚dynamiki’ jest zludny.


Odnośnie testów - poczytaj te z USA bo tam było ich dużo. W Europie 99% testow to wesje diesla.


Sam silnik 40i czyli B58 zdobyl kolejny rok nagrode Wards Auto Best Engine award https://www.bmwblog.com/2019/12/10/bmw-b58-engine-wins-wards-auto-best-engine-award/ .

Opublikowano

Czytałem ich wiele, przypominam ze byłem mocno nastawiony na 40i, zresztą sporo pozytywów uzyskałem w odp m.in. od Ciebie. Tam są zreszta wyłącznie testy benzyny co jest naturalne.


Ta „zludnosć” wcale nie jest do końca tym co ma określać dane słowo.

Ja cały czas przypominam o tym w jakim aucie te silniki są montowane i jak się tymi autami jeździ. Oczywiste jest ze inaczej niż np. sportowymi coupé..


Zresztą, większe wrażenia z jazdy będziesz miał jakąś benzynową „sportową” toyotą czy nawet 3-ką od Bmw z przyspieszeniami w granicach 7.5-8 do setki czy w 7-ce z np 5,8 ?

Będą w tym mniejszym, sportowym a nie w limuzynie...i raczej nikt temu nie zaprzeczy.


Nie można wiec porównywać liczb tylko na papierze. Liczą się prawdziwe wrażenia z jazdy a właściwy dobór jednostki silnikowej tez może wiele zmieniać w zależności od typu auta, jego przeznaczenia i charakteru jaki posiada.


Wg mnie do X5 bardziej pasuje diesel ale może tak być w moim wypadku, niekoniecznie kogoś innego. Kwestia oczekiwań. Sporemu gronu bardziej przypasuje benzyna, gdyby tak nie było to by jej nie wypuszczali.

U mnie to i tak nietypowa kwestia bo raz ze nie lubię diesli a dwa ze nie lubię suvow :) Wybór jest niejako kompromisem wynikającym z potrzeb a nie chęci posiadania tego typu pojazdu.

Opublikowano

Przed zakupem X3 dla zony dostalem do pojezdzenia X3 30d i potem X3 M40i , mialem je mniej wiecej po 5 dni .

Zarowno mi jak i zonie duzo bardziej podeszlo 30d - super dynamika od pierwszego musniecia gazu , cicha praca , mily dzwiek i spalanie wokol komina ale bardzo zwawo 10l. M40i w takich samych warunkach wymagal krecenia do konca obrotomierza przez co byl glosny i spalanie po tych kilu dniach wyszlo mi 16,7l. - dla mnie bez sensu jak na suva oczywiscie.

Co ciekawe to X3 30i z 2 litrowym motorem ktore kupilem palilo ok. 14l. ( przy nawet troche delikatniejszej jezdzie jak tymi dwoma testowkami o ktorych pisalem wyzej ) co juz wogole zakrawa na absurd - w tych samych warunkach , pod ta sama noga X5 G05 M50d spala 11,5l :duh:

Nie jestem absolutnie zwolennikiem diesla , mam 2 auta z benzyna i jedno z dieslem ale w mojej opinii diesel ( mocny oczywiscie ) lepiej sprawdza sie w rodzinnym suvie jak X3 czy X5 tym bardziej.

I zeby nie bylo ze jestem sknera itd. Po prostu dla mnie duze spalanie musi miec jakies uzasadnienie .

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie, I’m ciezsze auto tym diesel lepiej sie spisuje, dlatego benzyna jest swietna w malych, lekkich sporotwych autach a do ciezarowek nikt nawet benzyny nie probuje montowac. 40i na papierze jest szybsze od 30d ale w realnym zyciu wyniki beda podobne albo to diesel okarze sie szybszy. Pomiary sa prowadzone I podawane w jak najlepszych warunkach pracy silnika czyli zapewne obroty pod czerwone pole dlatego na papierze wyglada to pieknie. Realnie jadac nawet w trybie sport jak odpuscimy gaz to po chwili skrzynia obnizy nam znaczaco obroty a to juz nie sa obroty pozwalajace uzyskac najlepsze przyspiesenia. Jadac na trasie I chcac wyprzedzic robimy kick downa, w tym czasie diesel poprzez potezniejszy moment obrotowy dostepny nizej wyrywa zauwazalnie szybciej auto do przodu, natomiast benzyna nie ma az tak wysokiego momentu zeby ciezkiego Suva ruszyc. Oczywiscie diesel szybko puchnie I dalej sie nic nie dzieje natomiast w benzyne za czy na robic sie coraz ciekawiej I przyspieszac coraz szybciej. Tylko co z tego jak juz w dieslu prawie skonczylismy wyprzedzac i musimy odpuscic gaz. Fizyki sie nie oszuka takze I’m ciezsze auto tym moment obrotowy gra wieksza role a zeby ucicac ta dyskusje to jak 2 osoby sie spotkaja w40i I 30d to na autostradzie taki test bardzo latwo zrobic :D :D
Opublikowano

Szanuję Twoją opinię, ponizej jednak suche dane:


60-100 km/h 40i 3,40 s (X5 30d 4,24 s)

80-120 km/h 40i 4,10 s (X5 30d 5,20 s)


Test: https://www.autotest.sk/test-bmw-x5-xdrive40i/


I kawałek przetłumaczony translatorem:


"

To urządzenie jest w stanie podnieść poziom BMW X5 w porównaniu z wersją z silnikiem Diesla, nawet o hipotetyczną skalę wyższą, odpowiednio, pod względem dźwięku i ekspresji dynamicznej. z perspektywy bardziej sportowego kierowcy. Jego apetyt na przyspieszenie w szerokim zakresie prędkości jest niesamowity. Silnik zawsze ma moc i 8-st. ZF doradza szybko i płynnie. Godna podziwu jest współpraca silnika z automatyczną skrzynią biegów.


W dyscyplinie osiągów jazdy mocniejsza i prawie 60 kilogramowa lżejsza wersja benzynowa wyraźnie pokonuje wersję z silnikiem Diesla, zarówno przy pomiarze przyspieszenia od 0-100 km / hw 5,75 s (X5 30d 6,71 l / 100 km), jak i przy przyspieszeniu 60-100 km / h 3,40 s (X5 30d 4,24 l / 100 km) i przyspieszenie 80-120 km / h 4,1 s (X5 30d 5,2 l / 100 km).


W tym celu jednak prosi o znacznie więcej paliwa 11,5 litra / 100 km (BMW X5 xDrive 30d 7,8 litra) - dla ekonomicznej jazdy można jednak jechać za około 9 litrów. Dla tych, którzy preferują ekonomiczną jazdę, mają tryb EcoPro, na przykład na biegu jałowym (między 25-160 km / h). Z drugiej strony, więcej kierowców sportowych będzie musiało zaakceptować znacznie wyższy poziom konsumpcji, aby wykorzystać swój potencjał wydajnościowy. Wersja benzynowa BMW X5 xDrive40i po prostu nie ma ograniczeń co do oszczędnej wersji diesla BMW X5 xDrive 30d."

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No wlasnie to sa suche Dane, rzeczywistosc natomiast jest inna. Pamietaj ze do katalogu trafiaja najlepsze przyspieszenia czyli przy jak najbardziej optymalnej liczbie obrotow dla silnika, natomiast w realnje sytuacji drogowej obroty sa dalekoe od optymalnych bo sa duzo nizsze. Szkoda, ze nikt nie robi pomiarow przyspieszen head 2 head albo przynajmniej z ciaglej jazdy w trybie comfort i sport. Gdzies sie natknalem w niecie na orownanie 0-100 dla 30d I 40i I oba mialy 6,2 dla g05.jak Znajde to wkleje. Te wyniki z katalpgu oczywiscie da sie uzyskac ale wymAga to duzo gimnastyki I dosyc sporoych umiejetnosci kierownika nawet przy automacie. Poogladaj Sobie filmy na Carwow z udzialem m5 f90 i zobacz jakie duze sa rozbieznosci w Wyscigu na 1/4 mili przez prpblematyczna procedure startu. Poogladaj Sobie testy aut z UK tam zawsze pieja z zachwytu nad dieslami natomiast benzyne neguja takze kasdy silnik ma swoich funow I przeciwnikow ale za dzisiaj bierze ze zadna redakcja nie robi takich porownan bo jak widac zaingeresowanie tym tematem jest spore
Opublikowano

To nie są dane z katalogu - to jest test gościa, który jeździł oboma samochodami - taki ichniejszy Zachar. Kto tu pisze o jakiś wyścigach na 1/4 mili X5??? 60-100 i 80-120 to typowa sytuacja drogowa. Specjalnie pominąłem 0-100 bo to nie samochód do ścigania na 1/4.


Normalny test normalnego gościa, który testował oba samochody i je porównał na podstawie jazdy w normalnych warunkach drogowych. Gość z Europy, żeby nie było.


BTW warto zobaczyć jego test X5 na youtubie bo pokazuje jak naturalnie zachowuje się X5 przy szybko pokonywanych zakrętach (łacznie z uslizgiem).

  • Moderatorzy
Opublikowano
Suche dane nie pasują, zmierzone wyniki się nie liczą, liczy się że słonikowi wciska głowę w zagłówek. Ciekawe ile jeszcze postów na ten temat napisze ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie tych cennikow idioci nie układali. Benzyna 40i ma lepsze osiagi od 30d choc beda tacy ktorym charakterystyka diesla przy ciezkim SUVie bedzie pasowała mimo wsztystko bardziej. Bezdyskusyjnie zasieg diesla jest wiekszy i z tego własnie powodu sam wybrałbym 30d.

Wspomnialem o wycenie bo za te lepsze osiagi trzeba na dystansie 100000km doplacic w 40i ok.30000pln. 10000zl w salonie i 20000zl na stacji benzynowej. Cennik dobrze ułozony bo nie ma oczywistej odpowiedzi ktora wesja opłaca sie bardziej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla kolegow do ktorych nie dociera to o czym pisze prosze przeczytac to bezposrednie porownanie https://performancedrive.com.au/2019-bmw-x5-review-xdrive30d-xdrive40i-video-2223/ to moze zrozumieja. Prosze jeszcze Zwrocic uwage ze w porownani tym 30d jest na 22 calowych kolach natomiast 40i na 20, gdyby zrownac kola smie twierdzic ze przyspieszenia w tescie byly by identyczne. Jak komus nie chce sie czytac to 30d na codzien w trybie automatycxnym jest szybsze a 40i jest szybsze w trybie manual jak sie kreci silnik pod czerwone pole I umiejetnie zongluje Manetkami. Wtedy tez 40i daje wiekszy fun od 30d tylko kto tak jezdzi suvem?
  • Moderatorzy
Opublikowano
gdyby zrownac kola smie twierdzic ze przyspieszenia w tescie byly by identyczne

 

:lol:


podpowiem Ci tylko że obwód kół jest taki sam, obojętnie od rozmiaru felgi

 

Jak komus nie chce sie czytac to 30d na codzien w trybie automatycxnym jest szybsze a 40i jest szybsze w trybie manual jak sie kreci silnik pod czerwone pole I umiejetnie zongluje Manetkami

 

mi się chciało i nic takiego tam nie napisali

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najwyrazniej czytasz nie dokladnie. Pozwol ze zacytuje wybrane fragments

But for some reason the version in this produces only 450Nm, available between 1500-2500rpm. We think the missing 50Nm would really come in handy, especially for the big and heavy X5 (40i: 2005kg, 30d: 2052kg).


As a result, the 40i can sometimes lack low-end grunt. You need to push the engine and really let it rev to experience its full potential. In the day-to-day scenarios mentioned above, such as turning into side streets, the transmission will change down earlier than in the 30d to make up for it. Which is nice.


You might expect the 40i to be quicker than the 30d, and you’d be right. A higher power output usually results in superior acceleration and top end. However, in the real world, when you’re not necessarily calling for maximum, full-throttle power, the diesel can be just as brisk. You can use that torque to your advantage in general traffic situations and in regular stop-start conditions. For example, if you raced these two but you were only allowed to use 50 per cent throttle, the 30d would win. It offers effortless performance and in that sense could be regarded as the more luxurious option.


In the end though the 40i is the option for performance fans. Of course. It’s a beautiful engine. Using our Vbox Sport we clocked a best 0-100km/h run in just 5.45 seconds in the 40i, pretty much matching BMW’s claim of 5.5 seconds. In the 30d, the best we achieved was 6.33 seconds, bettering the official claim of 6.5 seconds. But as we said, the 30d does its best work in a more relaxed manner, while the 40i loves to rev and get excited. And it produces a beautiful inline-six soundtrack (take a listen in the video below).


Keeping in mind the engine characters mentioned above, the 30d is best left in higher gears for maximum fun on spirited roads. The low-down surge impressively heaves the X5 from corner to corner. And although you can rev the engine right out to near 5000rpm if you want to – and it’s happy to do so – we found it more rewarding to upshift early or let it upshift in D automatically and ride the wave of torque. In the 40i, this character is the opposite. Grab the paddle shifters and feel free to downshift as often as you like; this beast loves to sing. You can let it wind right out to near 7000rpm. Keep it singing and the X5 is a monster up or down a mountain pass. Quite a contrasting character for such a large luxury SUV.


Co do wplywu wielkosci felg na przyspieszenie to do poczytania lektura https://www.caranddriver.com/features/a15130598/upsized-wheels-tires/


Podsumowujac im wiekszka felga tym przyspieszenie Gorsze a spalanie wieksze, za to lepiej chamuje I lepiej na zakretach trzyma

Opublikowano

Tak sobie czytam o "wyścigowych" czy tam "rajdowych" emocjach w X5 i się zastanawiam co to za rajdy mają być.


Ale znalazłem.





X5 na autostradzie jedzie się naprawdę fajnie a wyprzedzane plaskacze mają mniej więcej takie wrażenie...



  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu nie chodzi o zadne wyscigi ani rajdy ale o harmonies jaki tworzy silnik 30d wlasnie w x5.filmik z tytulu postu jest doskonalym przykladem. Zachar jaki zagorzaly fun benzyne Przeciwnik diesli umiescil auto z diesel jako najlepsze auto roku a po kilkuset pokonanycn metrach chcialby takie auto zamowic a to juz cos.
Opublikowano
Tu nie chodzi o zadne wyscigi ani rajdy ale o harmonies jaki tworzy silnik 30d wlasnie w x5.filmik z tytulu postu jest doskonalym przykladem. Zachar jaki zagorzaly fun benzyne Przeciwnik diesli umiescil auto z diesel jako najlepsze auto roku a po kilkuset pokonanycn metrach chcialby takie auto zamowic a to juz cos.

 


A nie można sobie kupić tego co komu pasuje?


Co mnie czy ktoś tam na drugim końcu kupił benzynę zamiast diesla czy odwrotnie i jest z tego wyboru zadowolony? Nie może być bo kto inny wybrał inaczej?


Bez jaj.

Opublikowano
Panowie dla mnie jakiś zachar czy pertyn nie jest żadnym autorytetem, wiec lepiej się samemu przejechać i wybrać to co komu pasuje. Spokojnych Świąt.

 

W dziedzinie motoryzacji chyba jednak są ...kto ma w niej być ? Typ Sklodowskiej Curie ?

Warto czytać i słuchać ludzi którzy zawodowo zajmują się testami oraz użytkowników plus własne doświadczenie i samemu wyciągać wnioski. Im więcej mamy danych tym bardziej optymalnego wyboru możemy dokonać.

Opublikowano

Dzięki uprzejmości Adama (BigCactus) mogłem dzisiaj poczuć moc i usłyszeć piękne brzmienie jego G05 40i. Znajomy od roku również ma G05, ale w 30d. Mam więc ciekawe porównanie, od strony pasażera. Są to świetne jednostki do tego modelu. Nie ma złego wyboru. Zdecydowanie, dla mnie niepodlegające dyskusji, bardziej sportowe odczucia są w benzynie, brzmienie, wkręcanie na obroty. Zapewnia moment obrotowy poniżej 2000 obrotów na minutę, dzięki czemu jest mięsisty i gotowy do skoku w dowolnym momencie. To czuć.


Gdybyśmy się odcięli od kwestii spalania, kosztów z tym związanych to dla mnie nie byłoby tematu pt. "Który silnik wybrać?". Suche dane oraz testowe wskazują na 40i. Moje odczucia również. Co mogłoby być lepsze? Dodatkowe 40-50 tysięcy i M50D albo 50i. Kasa misiu, kasa. Jeśli dodatkowe kilka litrów spalania nie ma znaczenia, a mocniejsze silniki są poza wyznaczonym budżetem kupującego to dla mnie nie ma dyskusji. 30d nie zapewni sportowych wrażeń porównywalnych z 40i. Dalej, 40i nie zapewni pewnie takich wrażeń jak 50i czy diesel M50 (tutaj nie mam porównania).


Więc gdy wybiorę 30d to nie będę przekonywał innych, że zapewnia porównywalne odczucia albo nawet i lepsze niż 40i. Wybierając go stawiałbym raczej na mniejsze spalanie, również dobre osiągi i zamiast dźwięku dochodzącego z silnika i wydechu, słuchał głośniej Radio Eska (za zaoszczędzoną kwotę na paliwie i silniku mógłbym dorzucić Bowersa :lol: ) :cool2:


http://www.zeperfs.com/duel7640-7915.htm


Ciekawe porównanie danych testowych z kilku redakcji motoryzacyjnych. Jest nawet podany czas okrążenia, 5 sekund na korzyść 40i. Elastyczność również na plus. Powyżej 160 km/h przepaść. Droga hamowania, biorąc pod uwagę niższą masę benzyny też ma duże znaczenie. Ze 130 km/h to już ponad 5 metrów.


Wesołych Świąt!

Opublikowano
Tak sobie czytam o "wyścigowych" czy tam "rajdowych" emocjach w X5 i się zastanawiam co to za rajdy mają być.


Ale znalazłem.





X5 na autostradzie jedzie się naprawdę fajnie a wyprzedzane plaskacze mają mniej więcej takie wrażenie...



 

Najlepiej kupić M2 jako drugie auto i mieć wyj... czy brać 30d czy może 40i :D Wtedy decyzja jest prosta... 25d :cool2:

Opublikowano
gdyby zrownac kola smie twierdzic ze przyspieszenia w tescie byly by identyczne

 

:lol:


podpowiem Ci tylko że obwód kół jest taki sam, obojętnie od rozmiaru felgi

 

Jak komus nie chce sie czytac to 30d na codzien w trybie automatycxnym jest szybsze a 40i jest szybsze w trybie manual jak sie kreci silnik pod czerwone pole I umiejetnie zongluje Manetkami

 

mi się chciało i nic takiego tam nie napisali

 

Randall, nie jest ten sam. Strzelasz zamiast policzyć na kalkulatorze..profil gumy spada procentowo do szerokości ale ona z kolei rośnie. Tak jak piszesz może i byłoby gdyby pozostawała niezmieniona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.