Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć


Mam taki problem. Kupiłem e61 530xi we wrześniu. Sprawdziłem auto na autodna, na szarpakach i komputerze i wszystko było ok. Potem ze względu na czas i dużo jeżdżenia nie sprawdzałem go bardziej. To moje pierwsze auto z taką mocą i pierwsze 4x4 i też nie miałem tylnonapędowego. W związku, że jest zimno i mokro stwierdziłem, że potestuję ten napęd 4x4 i mam problem, bo nie wiem w ogóle co myśleć. Pomijam już to, że będę jechał na hamownie, bo coś mi się wydaje, że tych 260 km nie ma, a raczej koło 220, ale no nie wiem, to pierwszy raz z taką mocą mam. Wracając do xdrive...pocisnąlem go trochę i wydaje mi się, że ten napęd nie działa. Na rondzie potrafił mi pojechać na wprost, był tak podsterowny (btw to dla mnie dziwne przy tylnonapedowce, ale słyszałem, że tak może bywać). Fakt faktem, ze świetnie się trzyma drogi, ale tez nie ukrywam, ze ja na oponach nie oszczędzam i teraz zimówki kupiłem nowe bridgestone lm005. Wczoraj wyłączyłem DTC i cała reszte wspomagania jazdy, wjeżdżam w zakręt, dodaje gazu...a on znowu jedzie na wprost mimo ze koła lekko skręcone. I co mnie najbardziej dziwi w tym wszystkim - nie mam absolutnie żadnych błędów odnośnie tego napędu, nic mi nie wyskakuje. Podobno jak się skręci koła w lewo na maxa i się ruszy to jak puknie to uszkodzony napęd xdrive, a ja tak nie mam. Czy według Was rzeczywiście ten napęd jest uszkodzony? Czemu u mnie tak się dzieje? I gdzie go sprawdzić tak na 100%? Bo wiem, ze naprawa rozdzielni to kupa kasy, poprzedni właściciel mówił ze wymieniał tam olej, wiec musiało u niego to działać, a jak będzie to uszkodzone no to nie ma szans i będę rozmawiał z ex właścicielem o podzieleniu kosztów naprawy, bo wiem, ze to kilka tysiecy taka zabawa.

Bylbym bardzo wdzięczny za Wasza pomoc

Opublikowano

Dziwne te próby u Ciebie :o Ustaw sie na wprost na prostej drodze i z zera depnij mu np na DS. Jeśli kontrola trakcji sie zaświeci (mrygnie) to masz uwalony napęd.



Inna metoda... wyłącz ESP... skręć do oporu i gaz w podłogę. Jeśli wykręcisz bąka to napedu nie ma ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Nie znam się to tak „na logikę próbowałem” xD


To co do pierwszej metody to próbowałem tak kilka razy, żeby zobaczyć jak się zbierze i nie kojarzę, abym widział tą kontorlkę.


Co do drugiej to może nie tak bezpośrednio, ale jak zawracałem przykładowo i mu wcisnąłem to się systemy włączały, coś chrobotało tak jakby któreś koło było zablokowane, aby nie wpadł w poślizg, ale nigdy tyłka nie zarzucił. Ale w takim razie to spróbuję ten sposób i sprawdzę w razie czego jeszcze raz ten pierwszy :) Dzięki wielkie za pomoc :D


A z ciekawości to jak to jest - jak padnie napęd to nie powinny mi się kontrolki posypać czy jest możliwość, że się nie zaświecą? I jest taka możliwość, że jak ktoś odrobię wtyczkę przy skrzynce to kontrolki nie będą się świecić czy powinny zawsze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja przez rok tylko raz poczułem, że faktycznie jest X i działa - na lodo-śniegu w warunkach kiedy poprzednie fury traciły przyczepność - ten wyrwał jakby nigdy nic. Przy innych okazjach nawet jeśli coś zamieszał przodem to niezauważalnie, też miałem wrażenie, że ten X to tylko z naklejki. :mrgreen:
Opublikowano

Bo jakieś słabe te silniki u Was :mrgreen:


Żart oczywiscie. RWD mocno sie dociska przy przyspieszeniu i zalety xdrive widać dopiero w szybkich zakrętach i na sliskich powierzchniach, czyli w zimie najbardziej ;) Niestety minusem w seryjnym xdrive jest wysokość zawieszenia ktore nie pozwala nacieszyc sie tym napędem. Jak przesadzimy z prędkością to wyleci z toru jazdy jak kazde inne rwd ;) A napewno szybciej wyleci z toru jazdy niż rwd z zawieszeniem M technic.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet jak miałem RWD, to tylko po śniegu bokiem latałem, do zabaw raczej inne samochody są, choćby już seria 4 dużo lepiej do tego się nadaje z łopatkami i szybszą skrzynią, a 5 to dupowóz autostradowy - szybko i komfortowo do celu, nawet jak wrzucę hybrydę i program poleci to nie do kręcenia czasów na torze, chociaż kiedyś na pewno się wybiorę na Nurburgring zrobić kilka rundek. :8)
Opublikowano

No właśnie znajomi mi też mówił, że jak miał e46 ze zwykłym zawieszeniem to też wpadała w podsterowność. Ale jak miał już z m-pakietowskim to jeździł jak chciał i ustawiał jak chciał.


Sam też jestem zdziwiony, że to tak dobrze się trzyma drogi, de facto to czuje się pewniej niż autami co jeździłem z przednim napędem, bo musiałem na prawdę się spiąć, aby on stracił przyczepność.


Zrobiłem oba te testy. No u mnie trochę ciepło, 10 stopni i jest sucho. Ale no chyba ten test powinien być na suchym co?

Więc jazda na wprost, skrzynia na DS, ESC włączone, i nic się nie wyskoczyło. Ale zrobiłem test ze skrętu, wyłączone ESC i było tak, że pierw po ruszeniu jakby już tył chciał zacząć uciekać i od razu chyba jednak włączył się przedni napęd, bo zmienił się tor jazdy i zaczął jechać po kole szeroko. Dziwi mnie tylko to, że nie bylo to płynne tylko tak jakby skakało z przodu, jakby przeskakiwały te koła na jakieś zębatce? Takie miałem wrażenie, ale nie wiem, może to przez opony? Nowe zimowe. Nie mam pojęcia czemu tak, ale zdecydowanie nie zrobił bączka i nie chciał, a próbowałem kilka razy i w jedną i w drugą. Czy może jednak minimum na mokrym powinienem tak zrobić, a nie na suchym?

Opublikowano
jak miałem RWD, to tylko po śniegu bokiem latałem

 

Bo tylko na śniegu się da :P


 

Ale no chyba ten test powinien być na suchym co?

 

Może być na suchym. RWD z zera i pełnym butem w podłodze powinien obrócić kołami.


Kilroy , z tego co opisujesz Twój napęd działa normalnie z tym że :

 

pierw po ruszeniu jakby już tył chciał zacząć uciekać i od razu chyba jednak włączył się przedni napęd

 

Normalne. Z zera poczujesz że tył ma uślizg i błyskawicznie przód się dołączy (jest to płynne załączenie a więc bez uderzenia ale też wyraźnie powinien wyrwać do przodu)

 

Dziwi mnie tylko to, że nie bylo to płynne tylko tak jakby skakało z przodu, jakby przeskakiwały te koła na jakieś zębatce?

 

Jeśli było ESP włączone to całkiem możliwe że zadziałała tutaj funkcja ASR pomimo braku sygnalizacji kontrolki na desce (czasami drobne uślizgi kół nie są sygnalizowane). Czyli.... dałeś w palnik... systemy ASR ABS zaczeły "ratować" auto - gdzieś przycięło dawkę paliwa i szarpnęło autem.... gdzieś ABS przyhamował któreś koło i mamy mało przyjemny start ;)


Moim zdaniem nie masz co się przejmować na zapas ;)


Chyba że..... chcesz wyłączyć XDRIVE i zrobić te 2 testy jeszcze raz ? :8)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano


Jeśli było ESP włączoneto całkiem możliwe że zadziałała tutaj funkcja ASR pomimo braku sygnalizacji kontrolki na desce (czasami drobne uślizgi kół nie są sygnalizowane). Czyli.... dałeś w palnik... systemy ASR ABS zaczeły "ratować" auto - gdzieś przycięło dawkę paliwa i szarpnęło autem.... gdzieś ABS przyhamował któreś koło i mamy mało przyjemny start ;)


Moim zdaniem nie masz co się przejmować na zapas ;)


Chyba że..... chcesz wyłączyć XDRIVE i zrobić te 2 testy jeszcze raz ? :8)

 

ESP było wyłączone. Dla pewności - przytrzymałem przycisk DTC aż zapali się kółko ze strzałki i w środku litera A jak dobrze pamiętam. To w takiej sytuacji jednak powinienem trochę się pomartwić? Bo tak samo było jak jechałem na wprost, co był podsterowny, też takie dziwne skakanie czułem.


Hahah, żeby wyłączyć to chyba bym musiał wyjąć wtyczkę co? Czy bezpiecznik wystarczy? Spróbować można :D jak się bawić to się bawić

Opublikowano

To skakanie mi się nie podoba. Podczas normalnej jazdy nic Ci nie szarpie ?


Żeby wyłączyć Xdrive musisz na zgaszonym silniku (i bez zapłonu/kluczyka w stacyjce) wyciągnąć dwa bezpieczniki :mrgreen: Bezpieczniki znajdują się w schowku pasażera, jeden duuuży od ABS i jeden mały od xdrive. Numerków Ci nie podam bo nie pamiętam z pamięci :mrgreen:


Dlaczego 2 bezpieczniki...


od xdrive >> logiczne


od ABS >> ponieważ wyciągniecie bezpiecznika od xdrive załącza pierdylion rzeczy w celu ochrony auta przed poślizgiem. Czyli załączy się ESP że jest wylączone... ale tak naprawde bedzie działać "w tle". Wyciągając bezpiecznik od ABS pozbywasz się tego problemu >> czyli masz auto RWD bez ABS/ASR/ESP - jednym słowem driftowóz :mrgreen:



Aby włączyć spowrotem xdrive... wsadz bezpieczniki spowrotem (analogicznie bez zapłonu). Błędy bedą się swiecić nadal na navi i desce ale wystarczy że się przejedziesz... ewentualnie zgasisz i odpalisz auto i się przejedziesz - błędy znikną.



Całość robisz na swoją odpowiedzialność :cool2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Nie wiem jak to nazwać, bo to nie jest takie mocne szarpanie, a raczej rytmiczne stukanie, bardzo lekko czuć jakby na przemian stanęło i pojechało, ale bardzo szybko to przeskakuje i ja słyszę z przodu i chyba czuje na pedale. I to nie jest ABS, bo ABS mocniej czuć. Podczas jazdy absolutnie nie ma nic, przy żadnych ostrych zakrętach nawet jak próbowałem go wprowadzić w poślizg, nawet jak startuję z buta na DSie i nawet bez ESP to tego nie ma. Tylko to było jak zrobił się podsterowny na tym rondzie no i dzisiaj jak próbowałem te bączki zrobić


Dobra to pewnie spróbuję, ale jak wrócę za miesiąc, bo przed świetami już nie będę kombinował, a 26 wylatuję na 4 tygodnie do roboty :D a akurat spadnie śnieg to się pobawię :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.