Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wiosne przyszlego roku sprobuje zakupic x3 f25 3.0d x drive rocznikowo 2012-14. Chce sie dowiedziec kilku szczegolow. Z gory dziekuje za odpowiedzi.

1. Czy w standardzie jest kolo zapasowe? Jesli nie to czy jest przewidziane miejsce na takowe lub dojazdowke? Czy standartowo wychodzily te modele na oponach RF?

2. Czy standartowo bylo regulowane adaptacyjne zawieszenie z trybami do wyboru?

3. Ile realnie spala w miescie 258konny silnik? Odcinki po 4 km. normalna jazdza bez wciskania pedalu gazu w podloge przy kazdej okazji.

4. Na co szczegulnie zwrocic uwage dla przebiegu 130-150 000km?

5. Ilo biegowa jest skrzynia biegow?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na wiosne przyszlego roku sprobuje zakupic x3 f25 3.0d x drive rocznikowo 2012-14. Chce sie dowiedziec kilku szczegolow. Z gory dziekuje za odpowiedzi.

 

1. Czy w standardzie jest kolo zapasowe? Jesli nie to czy jest przewidziane miejsce na takowe lub dojazdowke? Czy standartowo wychodzily te modele na oponach RF?

BMW nie przewidziało wnęki na koło zapasowe, ani na zapasówkę (przynajmniej w wersjach na rynek EU). Większość aut była dostępna na oponach RF


2. Czy standartowo bylo regulowane adaptacyjne zawieszenie z trybami do wyboru?

Regulowana sztywność była za dopłatą.


3. Ile realnie spala w miescie 258konny silnik? Odcinki po 4 km. normalna jazdza bez wciskania pedalu gazu w podloge przy kazdej okazji.

12+ litrów, zależy czy rozgrzany i czy jest mróz na zewnątrz. Jak masz zamiar kupić 3.0d do takiej jazdy, to będzie to zły wybór....


4. Na co szczegulnie zwrocic uwage dla przebiegu 130-150 000km?

Myślę, że to pobożne życzenie, by znaleźć F25 3.0d z takim przebiegiem, bez przejść. Ale odpowiadając - posłuchać przed rozgrzaniem (przed jazdą) i w czasie jazdy, czy nic nie dzwoni, nie klekocze (poza standardem Diesla ;) ). Czy nie ma wycieków.


5. Ilo biegowa jest skrzynia biegow?

Skrzynia ZF jest i była 8-biegowa.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Sliczne dzieki za odpowiedz.

I mam kolejne pytanie odnosnie wersji z regulowana sztywnoscia. Czy mozna taka wersje rozpoznac widzac zdjecia z wnetrza auta? (jest jakis dodatkowy przycisk). Lub moze znajac nr vin?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koło lewarka zmiany biegów, po lewej stronie na tunelu środkowym, są przyciski eco, comfort, sport i sport plus. Pod nimi są jeszcze przyciski od kamery i partronica przód, oczywiście, jeżeli auto jest wyposażone w te opcje.

X3 F25 tylko miało opony typu runflat, bo fabrycznie BMW nie przewidziało opcji koła zapasowego.

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Koło lewarka zmiany biegów, po lewej stronie na tunelu środkowym, są przyciski eco, comfort, sport i sport plus.

Witam, ja mam te wszystkie opcje ale żeby zawieszenie było regulowane to nie zauważyłem i nie mam tego (2.0D X 15r M). Za dopłatą może i było w LCI X3, ale wątpię bo nie spotkałem się w ofertach na rynku z regulowanym zawieszeniem w tym modelu. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić. Być może, przy większych silnikach jest?

Opublikowano

Tu raczej chodzi o regulacje sztywności amortyzatorów : Electronic Damper Control (EDC)

Mam taką opcje w żony F25 z 2011 r. :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

We wnętrzu się tego nie pozna :nienie: . Jak masz przełącznik trybów jazdy to niekoniecznie musisz mieć EDC (tak było przed liftinigiem), w wersji LCI zmiana trybów jest zawsze (bo można zmieniać na np. ECO PRO), a EDC niekoniecznie.


Najłatwiej zobaczyć do nadkola, jak biegnie przewód do amrotyzaotora to masz EDC :mrgreen:

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
We wnętrzu się tego nie pozna :nienie: . Jak masz przełącznik trybów jazdy to niekoniecznie musisz mieć EDC (tak było przed liftinigiem), w wersji LCI zmiana trybów jest zawsze (bo można zmieniać na np. ECO PRO), a EDC niekoniecznie.


Najłatwiej zobaczyć do nadkola, jak biegnie przewód do amrotyzaotora to masz EDC :mrgreen:

 

Były zmienne tryby bez zmiany twardości amortyzatorów??

Opublikowano

U mnie w LCI 2015 2.0D X pakiet M, eco pro i sport plus 2015, mam takie coś:

02VL Zmienny sportowy układ kierowniczy

0226 Sportowe dostosowanie podwozia

Żeby na sporcie utwardzały się amortyzatory to nie mam tego i podczas pobytu w ASO pytałem czy coś jest, jakaś pneumatyka powiedziano mi że nie ma, że jest utwardzone zawieszenie do pakietu M, ale też nie wiem czy to prawda i na czym to polega, może twardsze amorki, sprężyny etc. Żadne przewody nie idą do amortyzatorów przynajmniej przednich pod maską nic nie widać i w nadkolu też nic nie ma. Na kierownicy owszem czuć zmiany tj. bardziej jest precyzyjna na sporcie (wyczuwalna).

Ale może ktoś coś więcej wie i się wypowie bo sam jestem ciekaw.


edit

faktycznie jest kabelek w EDC (w nadkolu powinien być tak jak już pisano i kształt amorka inny). U mnie są zwykłe. Ale czytając o tym "0226 sportowe dostosowanie podwozia" w innych modelach są zwykłe amorki tylko maja krótszy skok (tak opisują na forum). Może ktoś zna kod wyposażenia EDC.

tak wygląda przód

https://allegrolokalnie.pl/oferta/amortyzator-bmw-f25-f26-x3x4-lewy-edc-vdc-6797026

tył

https://allegro.pl/oferta/amortyzator-x3-x4-f25-f26-tyl-edc-6799911-7653069792


Edit

Już wszystko się wyjaśniło S226A to tak jak pisałem sportowe dostosowanie podwozia prawdopodobnie standard we wszystkich LCI z pakietem M, amortyzatory są zwykłe bez elektroniki i występują w zamiennikach. Patrzyłem w sklepie BMW online po nr Vin. Np. zamiennik o takim nr "Amortyzator BILSTEIN 22-213136" 440 zł, oryginał "PRZEDNI LEWY 31316796417" 1700 zł. Amortyzator z EDC ma nr "PRZEDNI LEWY 37116797025" i kosztuje 3400 zł i przypuszczam że to opcja dodatkowa.

Także tak jak kolega pisał musisz zajrzeć w nadkole i zobaczyć co tam siedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.