Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,


Panowie od kilku dni zacząłem się borykać z moją E90 LCI X-Drive,którą sprowadziłem z USA.

Dane samochodu:

Produkcja: 08.12.2010

Silnik N52K B30 (Po rozkodowaniu VIN)

Skrzynia: Automat

Samochód z LPG STAG 300

Olej:5W30 Valvoline


PROBLEM:


Ogólnie zaczęło się od LPG,w samochodzie instalacja ma 2 lata i pojawiły się pierwsze problemy.Samochód przy przełączaniu z LPG na BP w trakcie jazdy lubi zgasnąć,dwa razy dłużej odpala na LPG,mimo wszystko gdy już odpali ma pełną moc i jedzie bez problemu.Rozumiem że to kwestia regulacji instalacji gazowej i wtrysku BP przy przełączaniu.W tedy pojawiła się kontrolka serwis engine a w programie Carly BMW pojawiły się błędy

-002A22 Tank level,correlation

-002A87 Outlet VANOS,mechanics

-00A559 Klemme30g f shutdown/KL30g Cutoff

-Microphone 1: Short circuit to ground


Nie myśląc długo pojechałem do mechanika w Krk,niestety usunąłem mu błędy przez Curly co nie było dobrym pomysłem bo facet nie mógł sprawdzić kiedy i w jakich okolicznościach wypadły błędy.Mechanik sprawdził swoim programem zakres pracy Vanosa wymienił uszczelki/oringi,wymienił uszczelkę podstawy filtra oleju (bo zaczęła dość mocno lać) i sprawdził zawory. Przejechał 60Km i wszystko było ok.Odebrałem od niego samochód ze świadomością że trzeba podjechać do gaziarza zrobić tam porządek,ale...

Pojechałem na autostradę przejechałem się nią spokojnie a w momencie gdy wjechałem do miasta i silnik był dobrze rozgrzany kilka razy mocno przyłożyłem jej na gaz,ogólnie samochód przyspieszał pełną mocą czy to na LPG czy na BP i nie było problemu. Wiadomo po takich "wyczynowych warunkach" przed zgaszeniem silnika dałem mu trochę odpocząć i dopiero zgasiłem samochód.Jednak zdziwiłem się 15 min później jak zacząłem jechać i powyżej 2 tyś obrotów zaczęło być słychać systematyczny stukot w kabinie. Żeby się wsłuchać wyłączyłem radio i faktycznie dźwięk dochodzi z komory silnika.Podłączyłem Carly i pokazało błędy:

-002E8D Intelligent battery sensor,signal transmission

-00A559 Klemme30g f shutdown/KL30g Cutoff


Dodam jeszcze że samochód zgasł mi na rondzie w momencie gdy skończyło się LPG i przełączał się na benzynę,stoczyłem się 15m na drive(aut) za nim się zorientowałem że samochód zgasł .Na BP odpalił od strzała,a gdy zatankowałem LPG jechał bez problemu,ale ten stukot?? Czyżby popychacze zaworów?? :mad2: Niby N52K po lifcie miało poprawioną głowice i smarowanie.

Dodam że samochód odpala bez problemu i trzyma moc,olej w normie.Zastanawiałem się czy może nie sprężarka klimy,ale dźwięk wydobywa się z silnika.Najgłośniej jest jak się rozgrzeje.Panowie jakieś pomysły od czego zacząć?

Opublikowano

Usterka zdiagnozowana, panewka na 5 cylindrze zmielona,stąd stukot w silniku :mad2: :mad2: :mad2: .Teraz pojawił się dylemat,w sumie to problem.Mechanik radzi szukać drugiego silnika niż go remontować. Twierdzi że regeneracja raczej przewyższy koszt zakupu silnika,a sama operacja nie koniecznie może się udać(Podobno większe ryzyko i też mam takie wrażenie)

Wstępnie zacząłem rozglądać się za silnikiem ale.....Znalazłem jeden na allegro i nie do końca jestem pewien czy to ten sam(https://allegro.pl/oferta/silnik-bmw-e90-328i-3-0-n51b30a-8455062529) jest on pod oznaczeniem N51B30A.

U mnie po rozkodowaniu Vinu jest N52K,a i mechanik z silnika odczytał oznaczenie N52B30. Wyglądają identycznie,czy to nie jest tak że ten silnik w USA był pod oznaczeniem N52k a w EU N51B30??

Tu link do zdjęcia mojego silnika (https://drive.google.com/file/d/0B9_wVzgncf9mWnVNbGRQY3h1QmZzNVpXYWlBTk05MVlVaFZz/view?usp=sharing)


Panowie prośba do Was, czy nie macie jakiś namiarów,kontaktów do kogoś kto może mieć taki silnik na sprzedaż?? Ogólnie to się załamałem,bo nigdzie nie mogę znaleźć tego silnika i trochę się pogubiłem w tych oznaczeniach. Z reguły są same 2,5 i 3,0 o mocy 218,256,272 a nie 234Km. Chciałbym jeszcze wykorzystać LPG które ma dopiero 2 lata i śmiga dość elegancko.

Opublikowano
A i w tym przypadku pewnie musiałbym przełożyć smoka i miskę olejową bo jak dobrze kojarzę w Xdrive jest inna niż w zwykłej wersji?Da się taki zabieg przeprowadzić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie rozumiem co jest ryzykownego w remoncie dołu n52. Przecież to jest silnik jak każdy inny. W jakim stanie jest wał? Pomierzony? Nadaje się do szlifu? Możesz kupić używany silnik i za chwilę mieć kolejną podobną sytuację. Ja bym remontował. Tylko zmień mechanika na takiego co da gwarancje na remont.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powinien pasować każdy słupek silnika N52 o pojemności 3.0 po roku 2006. Różnica w mocy wynika z kolektora dolotowego i/lub oprogramowania. Warto sprawdzić dokładnie stan starego silnika, sama usterka panewki to nie jest jeszcze dramat.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Panowie pytanie techniczne.Jeśli zdecydowałbym się na regenerację silnika to jak to powinno fachowo wyglądać?? Rozumiem że panewki do wymiany,wał do szlifu i co dalej?Głowice ruszamy,sprawdzamy?? W moim przypadku opiłki są wszędzie, bo dość mocno zmieliło panewkę więc głowica mogła również ulec jakiemuś zniszczeniu, samochód z tą panewką zrobił jeszcze 80 kilometrów (Wiem moja wina). Robić sam dół i nie sprawdzić głowicy to chyba raczej słabo.Dwa profesjonalne warsztaty powiedziały że remont kapitalny to koszt około 20tyś zł a to koszt 3 używanych silników.Pytanie w jakim stopniu faktycznie należy zrobić remont? Jak prawidłowo to wszystko sprawdzić i zebrać do kupy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest temat na książkę.


Używanego silnika też nikt nie włoży za darmo, trzeba liczyć ok. 10 tys a koszt naprawy zależy od tego co jest do wymiany.

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No trzeba głowicę zdjąć i zbadać stan cylindrów, pare godzin roboty. Jeśli są ok to remont na pewno nie powinien kosztować 20 tys. tylko co najmniej połowę mniej. Podali Ci zaporową cene za remont wszystkiego co się da w silniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.