Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam e39 530d automat z 98r i mam mały problem z licznikiem duży wyświetlacz, świeci mi się czerwona kropka, przy przebiegu o ile to jest problem kosmetyczny to mam barak zegarka w radiu i na liczniku.

Dziś zakupiłem inny licznik z diesla zamontowałem go i o dziwo czerwona kropka zgasła i pojawił mi się zegarek w radiu. Jednak przebieg jest 999999km i się już nie zmienia, druga sprawa licznik pewnie był od manualnej skrzyni biegów bo świeci cały czas PRND ale nie wskazuje co jest aktualnie załaczone nie wskazuje również biegów po przełączeniu skrzyni na zmianę ręczna biegów tez nie wskazuje na jaki bieg jest aktualnie załączony. Pojawił się również komunikat o jakimś błędzie skrzyni skrzyni biegów

Teraz się zastanawiam co było przyczyną że kropka zniknęła po zmianie licznika skoro przebieg i vin na pewno się nie zgadzają?

Muszę teraz skorygować przebieg w liczniku i zakodować go do automatycznej skrzyni biegów. I teraz pytanie czy da się to zrobić czy muszę jednak szukać innego licznika. Zostawił bym stary licznik ale denerwował mnie brak zegarka daty i wogóle nie działał na wyświetlaczu radia bc.

Zacząłem czytać że przyczyną kropki przy przebiegu na pierwszym liczniku może być niezakodowany moduł od świateł lcm, czy można to jakoś sprawdzić jakoś czy ma wpisany prawdziwy nr vin i przebieg? Możliwe że poprzedni właściciel w wymienił ten moduł na inny i go nie zaprogramował, czy teraz jest możliwe jego przeprogramowanie nie mając starego modułu? Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem od czego zacząć a muszę z tym zrobić porządek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedź na niemiecką granice, tam takie rzeczy w 5 min ogarniają :D


W Wawie kiedyś w moim orzed-lifcie chciałem żeby mi ktoś licznik zakodował z innego samochodu, to mówił, że trzeba wyjąć i bezpośrednio układ kodować, przez OBD podobno się nie da, a tak to chyba z tysiąca koleś chciał więc odpuściłem.

Było to juz z 7 lat temu, więc może info być nieaktualne.

Opublikowano

W liczniku po lifice zmienisz spokojnie VIN PA-Softem tak aby licznik i moduł świateł ze sobą gadały. Zmiana na automat z manuala też tym samym programem lub NCS'em. I tak to trzeba zrobić bo w liczniku jest też wyposażenie samochodu. Jeśli chodzi o przebieg to tylko lutowanie nowej kości. W Krakowie za parę stówek ogarnia pewien człowiek bez problemu.


Przed liftem podobno pamięć przebiegu nie jest zabezpieczona przed nadpisaniem, możliwe że ruszy Pa-Soft obie rzeczy. Musiałbyś poszukać na forach zagranicznych więcej informacji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pasoft zakupiony niebawem będę się bawił, na razie sczytałem że licznik pochodzi z m57d25 manualna ja mam m57d30 automat, o dziwo w nowym liczniku kropka nie świeci mimo ze nr vin się nie zgadza jedyne co mi do głowy przychodzi to że stan licznika w nowym liczniku 999999 km a w ews mojego samochodu jest 984064km różnica w przebiegach wynosi 15tyskm. I zapewne nr vin nie ma nic wspólnego z kropka przy przebiegu tylko kropka się zapala przy znacznej różnicy przebiegów w module ews a licznikiem i jeżeli przebiegi będą bardzo zbliżone kropki nie będzie.


Co do nowego licznika to szkoda że liczniki w e39 biją tylko do 999999km i się zatrzymują, zamiast nabijać kilometry od początku. Czy można ze starego licznika przelutować kość aby przebieg powrócił taki jaki był w starym liczniku? Może jest jednak możliwość zmiany tego przebiegu lub jego wyzerowanie bo niestety licznik sie zatrzymał i teraz już go nie nabija.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te 999999km to błąd pamięci licznika,albo ktoś tam majstrował albo pamięć się po prostu posypała. Kropka niezgodności vin nie świeci bo nie można go odczytać z licznika. Przebieg nie ma nic do świecącej kropki vin.

Możesz przelutować jeśli to ten sam typ pamięci i dobrze żeby liczniki miały zbliżone SW i HW.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
A więc przebieg będzie ustawiamy programatorem pasoft tego nie ruszy tak jak to inni już wcześniej zauważyli, co do kropki przy przebiegu prosto ja usunac pasoftem wystarczy przepisać wartość FGSTNR z lcm do FGSTNR w ike. I kropka przy przebiegu znika. Co do zegarka a raczej jego braku na radiu i liczniku to jest to jakieś uszkodzenie w liczniku.
Opublikowano
A więc licznik z manualna przekodowany na automat. W pasofcoe wchodzimy w ike i tam codujemy zaznaczając opcje Gear indikator via CAN zaznaczamy również steptronic zamiast manual. I licznik widzi skrzynie automatyczną.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pasoftem zakodujesz licznik żeby normalnie działał, ale brak mu pełnego kodowania z wyposażenia. Zakoduj go NCS-em przez moduł EWS żebyś miał w razie usterki EWS z czego zakodować nowy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Co masz na myśli że brak mu pełnego kodowania z wyposażenia? Po uruchomieniu pa soft wyświetla się strona INFORMATION ABOUT CAR AND ZCS /FA CODING na której wyświetlają się jakieś opcje ike i ews u mnie na początku były rozbieżności, po kodowaniu pa softem opcje w ike i ews są takie same.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro wyposażenie się zgadza to nie ma co grzebać.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Chciałbym coś dodać dla potomnych, ostatnio kodowałem kilka liczników i zauważyłem że informacje w internecie na temat kropki przy przebiegu nie do końca są prawdziwe, każdy pisze co innego i brak jest jakiegoś podsumowania tego tematu. A więc co do kropki przy przebiegu świeci się jeżeli są rozbieżności w liczniku i modułach, EWS, LCM. Nr Vin w liczniku (IKE ) nawet może być inny jeżeli tylko przebieg W module EWS i w liczniku (IKE) będzie zbliżony to kropki przy przebiegu nie będzie. Dlatego jak ktoś zna przebieg w EWS i kupi licznik z podobnym przebiegiem u mnie różnica w przebiegach pomiędzy EWS i Licznikiem wynosiła ok 2 tys km i pomimo niezgodności vin w liczniku kropka się nie zapaliła.

Jeżeli kupimy lub mamy licznik w samochodzie i świeci nam kropka przy przebiegu to oznacza że przebieg w liczniku jest inny niż w modułach EWS i LCM. O ile nie zmienimy interfejsem przebiegu EWS tak żeby zgadzał się z przebiegiem licznika o tyle można zmienić przebieg w LCM.

Więc jeżeli zależy nam na zgaszeniu kropki musimy najpierw w LCM wpisać przebieg z licznika a dopiero później zmienić Vin (FGSTNR). NR Vin (FGSTNR) można zarówno przepisać z IKE do modułu LCM. Jak i z modułu LCM do IKE nie ma to znaczenia najważniejsze żeby nr (FGSTNR) w IKE i LCM były takie same. Należy jednak pamiętać że najpierw należy zmienić przebieg w LCM na taki sam jak wyświetla się w liczniku gdyż jeżeli przebieg w liczniku bedzie znacząco odbiegał od tego zapisanego w LCM nie będzie możliwa zmiana NR (FGSTNR).

Mam nadzieje że moje spostrzeżenia się komuś przydadzą.

Opublikowano

Bak Zegarka na wyświetlaczu radia.

Wiele razy szukałem i nigdy nie znalazłem stosownego tematu z rozwiązaniem problemu braku zegara na wyświetlaczu radia MID, brakiem możliwości ustawienia daty itd.

Wiele tematów było i nikt nigdy szukającemu nie pomógł. Wiec wyjaśnię tu co trzeba zrobić.

Jeżeli komuś kto ma radio mid nie wyświetlają się funkcje bc z licznika nie ma zegarka w tym radiu to oznacza najprawdopodobniej że poprzedni właściciel wymieniał licznik w samochodzie i wsadził do niego licznik z samochodu w którym nie było radia MID tylko radio z nawigacja. I niestety taki licznik trzeba przeprogramować pasoftem.

Trzeba wejść w IKE następnie klikamy REPROGRAMMING, następnie LANGUAGES AND SETTINGS I zaznaczamy 0N-BOARD MONITOR.

I cieszymy się wszystkimi funkcjami jakie powinny być wyświetlane na wyświetlaczu radia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, nie wiem z jakimi licznikami miałeś doczynienia ale róznica nawet 100-200tys km nie powodowała u mnie żadnej kropki tylko niezgodność vin.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Widocznie źle czytales co napisałem różnica w liczniku może wynosić nawet i 500 tys i kropki nie będzie jeżeli tylko przebieg w liczniku będzie się zgadzał z przebiegiem w ews.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja pisze o różnicy między IKE i EWS i nie powodowało to u mnie żadnej kropki o ile vin był zgodny. Na jakiej pamięci były liczniki które sprawdzałeś. Zastanawia mnie skąd różnica w zachowaniu różnych liczników. Ja mam polifta i też testowałem różne liczniki.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.