Skocz do zawartości

BMW X3 F25 - silnik 2.0i 184KM na co zwrocic uwage przed zak


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zadzwoń do nich, ponoć szybko i solidnie i dowiesz się o cenę. Polecani na forach.

https://dobrymechanik.pl/mechanicy/bukowie/fafara.html


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178507&start=2190


jest dużo opinii o nim i wszystkie na in +

"Bardzo polecany jest Fąfara, ludzie przyjeżdżają do niego na wymianę rozrządu z różnych zakątków polski a nawet z zagranicy, robi to w kilka godzin bez wyciągania silnika w przyzwoitych cenach + 2 lata gwarancji i daje auto zastępcze. Grzegorz Fąfara 793027444 ul. Kasztanowa 5, Bukowie"

Przejrzyj forum jest dużo postów z cenami za wymianę, robociznę rozrządu czy też rozdzielacza 4x4 itp.


Tutaj masz gościa co właśnie niedawno był u niego ostatni post 20 str. z ceną co prawda w dieslu.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=103&t=269862&p=2648739&hilit=f%C4%85fara#p2648739

 

dzieki

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja też mam ten silnik, co prawda trochę usprawniony realnie niewielkim kosztem (vTech Kraków). Spalanie - potwierdzam, trzeba liczyć 12

Czy zamiast tego wybrał bym dzisiaj diesla? Zdecydowanie nie. Czy gdybym mógł kupił bym 28i? Chciałbym ale pewnie brakło by funduszy, jednak cenie sobie bardziej wypasione wyposażenie.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam ten sam silnik u mnie spalanie wg. komp. 10.2 jezdze tylko po miescie, potwierdzam nie jest takim zawalidrogą jak piszą koledzy,olej wymirniam co 10 tys.(55tys km juz) Mam demo car super wyposaźony i nie zamieniłbym na diesla czy nawe 2,8i kosztem tego wyposażeńia.
Opublikowano

Mam te auto jakieś 6 miesięcy, wcześniej 3.0 d 218 km w e83. Osiągi są porównywalne do poprzedniego auta jak i do chwalonego 2.0 d. Ja jeżdżę głównie po mieście i około 10 tys rocznie . Dlatego tez wybrałem 20i z polskiego salonu . Dynamika w automacie 8hp bardzo fajna , kultura pracy silnika bez porównania do 20d . Gdzieś na forach zagranicznych wyczytałem recenzje i porównania tych silników to jak ktoś robi max 20 tys rocznie i głównie miasto , zdecydowanie polecali 20i . I tak jak wspomniał kolega można zrobić bezpiecznie 250-260 koni i ponad 400 momentu.


Przy okazji czy ktoś słyszał o pękajacych tłokach w tych silnikach ?

Opublikowano
Pewnie, że można (i to łatwo) ale jak to zrobisz z 20i 250KM to zdecydowanie zmniejszysz żywotność osprzętu silnia, który w odróżnieniu od niego jest inny niż w 28i/30i.

 

No właśnie , pytanie na ile jest to bezpieczne , sporo osób robiło ten silnik na 250 KM. Są programy nawet na więcej ale topowi tunerzy twierdzą ze 250 to bezpieczny mod . Ty masz doświadczenia jakieś z tym silnikiem? Lepiej nie chipowac go czy jak coś to na mniej , np 220-230 ?

Opublikowano
Pewnie, że można (i to łatwo) ale jak to zrobisz z 20i 250KM to zdecydowanie zmniejszysz żywotność osprzętu silnia, który w odróżnieniu od niego jest inny niż w 28i/30i.

 

No właśnie , pytanie na ile jest to bezpieczne , sporo osób robiło ten silnik na 250 KM. Są programy nawet na więcej ale topowi tunerzy twierdzą ze 250 to bezpieczny mod . Ty masz doświadczenia jakieś z tym silnikiem? Lepiej nie chipowac go czy jak coś to na mniej , np 220-230 ?

Też widziałem te 250km, ale NM wtedy i tak pokazują 350. Mi zrobili 205km/350Nm. Powiedziel że tak jest dobrze, mi się podoba.

Opublikowano
Pewnie, że można (i to łatwo) ale jak to zrobisz z 20i 250KM to zdecydowanie zmniejszysz żywotność osprzętu silnia, który w odróżnieniu od niego jest inny niż w 28i/30i.

 

No właśnie , pytanie na ile jest to bezpieczne , sporo osób robiło ten silnik na 250 KM. Są programy nawet na więcej ale topowi tunerzy twierdzą ze 250 to bezpieczny mod . Ty masz doświadczenia jakieś z tym silnikiem? Lepiej nie chipowac go czy jak coś to na mniej , np 220-230 ?

Też widziałem te 250km, ale NM wtedy i tak pokazują 350. Mi zrobili 205km/350Nm. Powiedziel że tak jest dobrze, mi się podoba.

 

Czemu 350 i tak ? Przy 240-250 nie powinno być w okolicy 400? Widziałem mody nawet na 450 nm i 280 koni . Może ktoś jest na forum kto użytkował takie auto lub te na 250 ? Sam chciałbym zrobić program tylko waham się czy 250 to nie za dużo . Tunerzy twierdzą ze nie , pytanie jak z użytkowaniem. Czemu podniosłeś tak delikatnie na 205 ? Jak długo jeździsz ?

Opublikowano
Też wydaje mi sie ze 250KM to duzo bo osprzet nie jest ten sam co w 2.8i tak słyszałem. Jak waszym zdaniem bezbiecznie podniescmoc?
Opublikowano
O co chodzi z tym osprzętem? Dla mnie osprzęt to np :alternator, turbina itp . Czy są inne? w 2.8 niż 2.0 i? Zna się ktoś z silnikowców na tym?
Opublikowano

Na pewno na forum jest ktoś, kto użytkował auto

z tym silnikiem może nie koniecznie w X3. Topowi tunerzy (TC Performance, Bimmers) również twierdza ze 270 jest ok dla tego silnika i robili już wiele modyfikacji o takich parametrach. Wiadomo ze wiele zależy od użytkowania auta,paliwa itp. Turbina jest taka sama jedni twierdza ze tłoki są takie ale inni ze się różnią . Czy ktoś jest w stanie to potwierdzić ? Mechanicy z ASO również mówili ze 20i i 28i to bliźniaki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pomyślcie zdroworozsądkowo, jaki by BMW miało interes sprzedawać taki sam silnik i osprzęt w 20i i 28i, skoro tak łatwo i bez konsekwencji można było podrasować 20i?

Nie ma to ekonomicznego uzasadnienia (a kto jak kto ale ludzie z BMW umieją liczyć pieniądze).

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

  • Moderatorzy
Opublikowano

Porównajcie numery części na realoem albo bmwsklep.

Z tego co kiedyś sprawdzałem to większość się pokrywała nawet turbina czy blok.

Opublikowano
Pomyślcie zdroworozsądkowo, jaki by BMW miało interes sprzedawać taki sam silnik i osprzęt w 20i i 28i, skoro tak łatwo i bez konsekwencji można było podrasować 20i?

Nie ma to ekonomicznego uzasadnienia (a kto jak kto ale ludzie z BMW umieją liczyć pieniądze).

 

28i był katalogowo droższy o niecałe 10 tysięcy raptem...

Opublikowano
Porównajcie numery części na realoem albo bmwsklep.

Z tego co kiedyś sprawdzałem to większość się pokrywała nawet turbina czy blok.

Z mojego dochodzenia z przed podnoszenia mocy - różnią się 2 elementy, a kluczowy z nich to wał, który po prostu jest przystosowany na mniejszą siłę.

Oczywiście 20i to ten sam silnik tylko zubożony. Szkoda że nie poszli drogą tesli itp aby np zrobić dokładnie to samo i w późniejszym okresie za dopłatą móc powiększyć "legalnie" moc. W fordzie był jakiś taki silnik który miał 3 mapy w sterowniku i tam nawet nie trzeba było mapy wgrywać tylko przestawić na właściwą, a różnica między najtańszym a najdroższym była ok 40k. Były serwisy autoryzowane, które robiły to po znajomości - gdy się u nich serwisowało...


Co do różnicy w cenie zakupu 20i vs 28i. U mnie w momencie zakupu to nie było 10k tylko 50, bo na 20i było 40k rabatu producenta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.