Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na wejściu zaznaczę że jeżeli istnieje już taki temat proszę o odwołanie mnie do linku. Sam nie znalazłem odpowiedzi.


Otóż chodzi mi o to kiedy i jak rozpoznać czy xenon świeci słabiej. Czy może jest to sam zarnik który się wypala ?

Jestem w posiadaniu e91 2011 rok z bi-xenon.

Nie mam pojęcia czy moc i siła światła jest wystarczająca i czy mógłbym to jakoś sprawdzić?

Najważniejsze pytanie brzmi czy wystarczy wymiana zarnika czy też musi to być cała lampa (jeśli chodzi o samą moc światła)?

Xenon nie mruga ani nie gaśnie. Światło póki co jest jasne (niebieskie). Na krawedziach puszczanego przez xenon swiatla można dostrzec żółty kolor porównywalny do światła zwykłej żarówki halogenowej. Bardzo znikome ilości.


Ktos zapyta po co drazyc skoro wszystko dziala.

Cenie sobie jednak bezpieczenstwo podczas jazdy w nocy. Dlatego swiatla odgrywaja tu bardzo duza rola. Oczywiście warto też wykorzystywać w pełni wszystkie aspekty które daje nam Bmw i reflekor xenonow.


Pozdrawiam i dziękuję za pomoc z góry.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak zmienia kolor. Z białego przechodzi w inne po fioletowy i w końcu jego koniec. Wymiana na nowy i tyle.
Opublikowano

Żarnika, żarówki jak zwał tak zwał. Jak będzie się kończyć to tak jak kolega wyżej pisze zacznie zmieniać kolor. Z reguły zaczyna świecić na różowo to już tak na wykończenie.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Fajnie dzięki za pomoc. Co do konkretnej żarówki będę już wiedział bo temat był poruszany.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie świecił tragicznie i do tego na żółto. Po wymianie żarnika na nowy Osram poprawiło się ale tez mi nie pasowało do końca jeszcze, właśnie te rozmyte krawędzie i rozproszone światło. Wymontowałem więc lampę.

Okazało się że odbłyśnik był zniszczony okrutnie. Dałem do regeneracji. Oprócz tego wyczyściłem lampę od wewnątrz metodą na magnesik oraz wyczyściłem soczewkę, która była już mleczna od brudu. Po złożeniu efekt bardzo satysfakcjonujący :D

Opublikowano

Nie piszcie głupot. Jeśli cały snop światła zmienia kolor to wtedy żarnik do wymiany. Jeśli jest to TYLKO na krawędziach to jest normalne zjawisko. Nazywa się aberacja chromatyczna. Zmiana koloru na krawędzi jest szczególnie widoczna na nadjeżdzającym z dala nowym samochodzie. Jak jest daleko to ma światła fioletowe, a jak jest blisko to światła są koloru białego.

Jeśli chcesz mieć lepsze światła to zregeneruj odbłyśniki. Przy okazji wyczyść soczewki i szkła. Będzie wielka poprawa.

oczywiście wymiana żarników też pozytywnie wpłynie na jakość oświetlenie drogi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kto pisze głupoty? Przepisałeś to co ja napisałem i tyle wniosłeś do tematu :roll:
Opublikowano

Tobie świeciło na żółto, a jemu tylko na krawędzi. Nie widzisz różnicy?

Ha ha?

Czytaj ze zrozumieniem a dopiero potem się ze mnie śmiej.

  • Moderatorzy
Opublikowano

jezus mycha co ty tu robisz, uniwersytety się nie biją o ciebie?

byłem w CERN i masz im wysłać cv.

Opublikowano
W moim E91 2011 rok z bi-xenon czy da radę wymienić odbłyśniki bez rozklejania lampy,niby xenon a świeci jak H4 proszę o info.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.