Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

postanowilem wrocic do marki i kupilem dwa tygodnie temu e61 530d w automacie i zaczynam troche żałować.. im bardziej zaczelo robic sie zimno tym bylo w sumie coraz gorzej.. ale nie wiem czy to ma zwiazek z temperatura...

Przed zakupem auto gruntownie sprawdzone, najistotniejsze to przelewy wtryskow i turbo (ponoc byly regenerowane ale wolalem sprawdzic) i wychodzilo ze wszystko jest ok. Jednak wczoraj i dzis nie moglem autem przekroczyc 140km/h. Moglem stanac na pedale gazu a ona nie pojedzie wiecej i co mi zrobisz. Taki objaw moze dawac pompa progowa ktora powinna dawac cisnienie okolo 4bar, neistety w inpie nie moge tej pozycji znalezc. ktos podpowie? (kabel zostal mi jeszcze po moim e46 :))

Idac dalej, autem na jalowych zaczelo lekko bujac, sprawdzilem korekty wtryskow..:

na jałowym przy temperaturze silnika okolo 60stopni

https://ibb.co/RhLJwGV

na jalowym przy przegazowce do 3k rpm:

https://ibb.co/PwChvsG


auto na domiar zlego nie dogrzewa się, we wtorek wymiana termostatow oraz dolozenie trzeciego termostatu za wymiennikiem od asb behr th580 (czy jakos tak to bylo):


w wartosciach aktualnych/docelowych w sumie jest okej, chyba.

https://ibb.co/BjWcBk6


bledy ktore sa w silniku to:

wypalanie dpf sie nei uruchamia ale to zapewne od zbyt niskiej temperatury przez termostaty?

https://ibb.co/bJ8ZXHx


ponizszy to chyba jak akumulator byl padniety:

https://ibb.co/dQkcmpD


no i najgorszy chyba blad, korekty?:

https://ibb.co/qMmRcjq


przez co moze byc taka duza korekta na 5 cylindrze?

Opublikowano
przez co moze byc taka duza korekta na 5 cylindrze?

Ja jak regenerowałem wtryski to błędów nie miały, korekty w INPIE mieściły się w tolerancji, tylko trochę kopcił za bardzo przy wyższych obrotach, a na maszynie wyszły za małe dawki - wynikało to z ich normalnego zużycia.

Opublikowano
pompy progowej w tym modelu nie ma, jest w baku a nastepny masz pompe w.cisnienia. pod progiem jest filtr paliwa oraz dogrzewacz paliwa. co do korekt 5 wtrysk leje ewidentnie i dlatego masz problemy z telepaniem. Najlepiej wymontowac wszystkie i sprawdzic przelewy w firmie od regeneracji. jaki stan swiec zarowych i sterownika? w inpie natomiast masz diagnostyke modulu pompy paliwa, wartosci cisnienia itp, jest na samym dole w menu z modelami silnikow
Opublikowano

Skoro nie ma pompy progowej to dlaczego nie chciala pojechac wiecej niz 140km/h? na jalowych obrotach tez sie wkreca do 4000 rpm max.. a powinna chyba pojsc do 4500?


tak dpf to nie problem, tak mysle ze wymienie termostaty to bedzie ok. A moze dpf tak zawalony ze nie chcialo pojechac wiecej jak 140? moze tak byc?


Świece i sterownik były wymieniane i z odpalaniem nie ma najmniejszego problemu, chyba że można jeszcze jakoś sprawdzic inaczej ten sterownik i świece?


Ciśnienia pompy pojde zaraz sprawdzić :)

Opublikowano

A te cisnienia to ktore pozycje ? :/


zrobilem live z pompy jak mi wskazales, dziekuje:

https://ibb.co/pLKPhds


wyglada chyba ok?


auto zapewne nie chce jechac powyzej tych 140 przez ten neiszczesny dpf. We wtorek bedzie zmiana termostatow + wymuszenie wypalenia dpf oraz sprawdzenie czemu ten wtrysk zaczal miec taka korekte bo mechanik sie zarzekal ze korekty wszystkei byly okej przed zakupem.


Ciekawe ze jak wchodze gdzie widac rpm kazdego z cylindrow to autem troche telepie i nierowno pracuje silnik..

Opublikowano

auto zapewne nie chce jechac powyzej tych 140 przez ten neiszczesny dpf.

Raczej napewno, miałem podobne problemy nie mogłem wyprzedzić sharana 1,9. Po naprawie dpf radość z jazdy wróciła :D

852c2d3fdc685c61m.png
Opublikowano
Dzięki panowie za podpowiedzi. Zobaczymy co mechas we wtorek wyczaruje. O dziwo dzisiaj korekty na wtryskach sa lepsze..nawet na zimnym.. samochod zagadka sie szykuje cos czuje, albo trefne paliwo choc caly bak ze stacji wlalem a nie z podworka..
Opublikowano
Po wymianie termostatów dpf udało się wypalić i auto jedzie jak trzeba. Korekty wtrysków z dnia na dzień coraz lepsze, mam nadzieje że się unormuje i to było przez zapchany dpf.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Problem z wypalaniem dpf polega na tym,że dla dpf muszą być spełnione 2 warunki.Po pierwsze Termostaty muszą być sprawne.temp. silnika min.75C(sprawny termostat pokarze ok 88-92C) .Jeżeli sadzy jest więcej niż 25g włączy się wypalanie.
Opublikowano
W wątku wszystko już jest opisane, dpf sie wypalil i jedzie szybko, bardzo szybko :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.