Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim e39. Zarówno jak na ciepłym silniku jak i na zimnym, na obrotach jałowych klepie jak stary mercedes 124. Przy dodaniu gazu na postoju chodzi o wiele głośniej niż jakikolwiek m57 w innych e39 jakimi jeździłem. Kiedy doda się delikatnie gazu tak do 1300 to także słychać takie przyspieszone ale łagodniejsze klepanie. Przy pracy pod obciążeniem już od około 2400 obrotów przy codziennej jeździe tak głucho nieprzyjemnie burczy, buczy aż do ponad 3000 obrotów. Dodatkowo w chwili odpalania (tak samo jak na ciepłym jak i na zimnym silniku) zawsze zawyje zanim dobije do obrotów jałowych. W silniku sprawdzone wszystko co możliwe. Parametry w inpie, błędy, wszystkie moduły. Wszystkie rolki i 2 paski wymienione oprócz sprzęgiełka klimatyzacji. Pompa vacuum podmieniona. Koło pasowe jest dobre. Ciśnienie oleju i kompresja wyszły wzorowo. Zrobiłem już 40 tys. kilometrów i od samego początku jest identycznie ani się nie nasiliło ani nie ustało chociaż trochę. Nie wiem czy skrzynia biegów (automat) może być z tym powiązana ale jest to własnie 2 problem opisany w tym samym temacie przez możliwość związku ze Sobą. Na jałowych obrotach słychać klekotanie najprawdopodobniej konwertera. Kiedy się jedzie samochodem do przodu i szybko wychamuje do zatrzymania się kół po czym wrzuci wsteczny bieg to zazwyczaj trzeba dodać gazu żeby się poruszył do tyłu. Nie wiem czy to przez zużycie skrzyni biegów czy nie najnowszą konstrukcję. Podczas sprawdzania całego samochodu programami diagnosta nie mógł się połączyć ze skrzynią biegów, nie wiadomo co było przyczyną i czy jest to pomocne w tej sprawie tak samo jak to że z dużym oporem wrzuca się biegi lewarkiem biegów (P N R D) jednak S wchodzi już tak ładnie jak w innych e39. Czasami też jak 'pałuje' samochód na mieście czyli gaz hamulec gaz hamulec to czasami przy odpuszczeniu gazu samochód potrafi szarpnąć jakby do tyłu. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i pozdrawiam :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuj to może nagrać, bo ciężko coś będzie doradzić w ciemno. Klapek w kolektorze brak czy nie wiesz?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Film wrzucę dopiero jutro, nie mam jak zrobić narazie. Klapki sam wywaliłem (wszystkie 6 były całe) i wyczyściłem kolektor przy okazji. Zostawiłem tam tylko elektrozawór i tą czarną gruszkę żeby to sobie pracowało. Dodam jeszcze że jeździłem już na olejach Liqui Moly 5w40 potem na Xado 5w40, Valvoline 10w40 i aktualnie znowu LM 5w40. Na wszystkich olejach silnik chodzi identycznie
Opublikowano

Te silniki tak chodzą nic nowego nie odkryłes

Zapewne nie masz tez katalizatorow

Opublikowano

Kolega ma bliźniacze e39. Za każdym razem gdy podchodzę do jego samochodu kiedy jest odpalony to pod maską cisza jakby wentylator miał zamiast silnika. Tak samo cisza w środku podczas postoju, odpalania, butowania na postoju jak i podczas szybkiej i zwykłej codziennej jazdy. Jakby to był wgl inny silnik, różnica jest naprawdę kolosalna. Jeden mechanik który nie dał rady znaleźć przyczyny mówi że chodzi identycznie jak każdy diesel z BMW tylko kilka razy bardziej hałaśliwiej. Katalizator mam taki:


https://czescidobmw.pl/vin/BMW201910/47545/$*KwEwBBU5ei5pNkVQQXMtImh8XFtFMDY2NW1kfjY7emZjd2FhNCcwQngmYmtnJjx5ZHEgLyZ2ZWpgJGF3eTIheXt3YHJGIHc_IDl_eH99cWgyIQl5IXFmZiE-JGptFjI0NTEgfnpwPj0gYW9hRXkhaW8_d2k4IyYxNTYwM3l5aSB3ZyciOSQkHxlxMyF5AAAAAOJ6kUs$/77686/szczegoly-unitu/2064508483


Jeden duży kat->2 łącza elastyczne->tłumik środkowy->tłumik końcowy

Myślę że nie ma to wpływu na te buczenie, BMW nie wypuściłoby tak pracujących samochodów. Jedynie może być kat zapchany (stukając kluczem kat wydaje dźwięk jakby był zapchany) lub stare zesztywniałe już łącza. Filmy zaraz doślę tylko muszę ogarnąć jak je tu udostępnić.

Opublikowano
Chociaż po dłuższych zastanowienia trochę inaczej odpala niż mój. Twój tak jakby zawyje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro masz podejrzenie zatkanego katalizatora to proponuję rozpiąć wydech i sprawdzić, ale to co piszesz odnośnie skrzyni też może być przyczyną (wbijając wsteczny będąc na wzniesieniu tyłem do góry nie powinien stoczyć się, analogicznie odwrotnie na D). Zdecydowanie nie pracuje normalnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.