Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam bmw x3 f25 z 2013r USA. Muszę wyłączyć amerykańskie kierunki przy jeździe dziennej (us sidemarker). Mam OBD2 Vgate pro 4 i bimmercode. Na forum us znalazłem taką instrukcję:

1-Front Electronic Module >

2-Side marker > not active and jump to expert mode

3-FEM_BODY 3063 MAPPING_SIDEMARKER_L_OUTPUT off fra_v_l

4-FEM_BODY 3063 MAPPING_SIDEMARKER_R_OUTPUT off fra_v_l

Problem w tym, że nie mam „Front Electronic Modul” w aplikacji. Sprawdzałem na stronie bimmercode i wg ich zapewnień powinna znajdować się taka opcja dla mojego modelu. Czy ktoś miał taki problem lub wie jak inaczej to rozwiązać?

Opublikowano

Niestety mam ten sam problem - zamiast Front Electronic Module jest Footwell Module i nie ma opcji wyłączenia sidemarkers.

Napisałem do wsparcia Bimmercode, ale na razie bez odzewu...

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żeby cokolwiek zrobić Bimmercodem, trzema mieć pełną wersję. Darmowa to demo, która połączy się autem, ale niczego nie zakoduje.

Pozostaje tańsza opcja: kabel ENET i darmowy program BMWAiCoder.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jaka to różnica? Niezależnie czy to bimmercode, esys czy aicoder trzeba zmienić tą samą opcję w tym samym module.
Opublikowano
używałeś tych programów? , może moduły są te same te programy są całkiem inne, co innego trzeba kliknąć i całkiem inaczej wygląda przekodowanie tych funkcji w obydwu programach, jak wiesz konkretnie co należy kliknąć w bmwai dekoderze to napisz.
Opublikowano
dzięki za link widziałem ten film ale to o co mi chodzi tam nie ma, przekodowanie radia na eu, wył sidemarker ów, za kodowanie tylnych swiatel przeciwmgielnych. Próbowałem znaleźć to na zagranicznych forach, na You tubie i nic nie znalazłem...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To ja już nie wiem jak można Ci pomóc. Wszystko masz pokazane. Opcje, które trzeba zmienić, aby wyłączyć sidemarkery masz podane powyżej w tym temacie.

Informacje o pozostałych opcjach, które chcesz zmienić są również ogólnie dostępne i znajdziesz je nawet na tym forum.

Jeszcze raz napiszę: nieważne czy robisz to za pomocą ESYS'a, bimmercode czy aicodera, trzeba zmienić te same opcje w tych samych modułach.

Opublikowano
Opcje w obydwu programach znacząco się różnią i nie jest to takie łatwe jak piszesz- te same funkcje w tych samych modułach. Jeśli dysponujesz bmwaidecoderem to może jesteś w stanie wpisać tu ścieżkę zmiany tych ustawień w tym programie to wtedy kolega który ma ten program zastosuje to w moim aucie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A przeczytałeś dokładnie co jest tam napisane? W F25 nie ma modułu FEM.

Przeczytaj trzeci post.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

rece opadaja te wypociny w bmwicoder w frm wpisujesz f 25 jest tylko 1 opcja izmieniasz na aus U_EFF_F25_BKL_gedimmt u effe to opcja gdzie zalacza wylacza sie rozne swiatla tylne kierunki na led jeszcze zmiencie jak nie zmieniacie lamp

AUSG_20_FRA_HL_IS_LED dla lewej lampy AUSG_20_FRA_Hr_IS_LED dla prawej

  • 1 rok później...
Opublikowano

(esys)Które parametry poprzestawiać żeby nie było błędu uszkodzonych obrysówek .

F22 usa światła europa fem body mapping sidemarker L output ustawione na off kierunek nie podświetlony jak zmienię na fra_v_L kierunek się świeci.

Lm_Id_LT5 Werte 00

Lm5 Werte 00

a błąd obrysówek nadal jest :(

Dożo osób chętnych do ogarnięcia tematu ale odpłatnie :( a ja chcę to zrobić sam i się podzielić tą wiedzą z innymi znajdzie się ktoś życzliwy i trochę pomoże :)

  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 22.08.2023 o 09:52, OneHandsomeGuy napisał(a):

Odświeżę kotleta, dziękuję za sugestie.

Kolego @kriu, jeśli chodzi o te takie paski idące wzdłuż szyby, 1cm na jej całą wysokość, to jeden z nich (lewy, strona kierowcy) właśnie u góry odstaje. Poprawiłbym to, ale nie wiem, jak się za to zabrać. Czy to jest zamontowane na jakiś klej? (pytam bardziej pod kątem wizualnym, bo źle to wygląda, więc jak mogę ogarnąć bez wymagania 20 lat doświadczenia przy montażu szyb to poprawiłbym)

 

Druga przesłanka skąd może ten świst pochodzić - przesmarowałem wszystkie uszczelki i na jakiś czas to ustało. Uszczelka prawych drzwi (pasażera) ma na sobie pęknięcie u samej góry. Jadąc autem, mam wrażenie iż świst pochodzi właśnie ze strony prawej, aniżeli lewej auta (gdzieś prawy środek, oczywiście na tyle na ile mogę przesłuchać z fotela kierowcy).

 

W dniu 29.10.2022 o 17:21, ŁódzJacek70 napisał(a):

cały czas szukam informacji jak wyłączyć obrysówki znalazłem taki zapis

FEM body -3061-FRA_V_L_IS_LED włącza przednią żarówkę led ale którą ?

Ściągnij sobie soft z netu. Jest za darmo. Mój syn programuje za jego pomocą wszystko. 

Opublikowano
W dniu 13.09.2023 o 08:48, wodzik2 napisał(a):

@Bobx25 Twoja odpowiedź byłaby cenniejsza, jakbyś podał co i skąd, kolega ma ściągnąć. 

 Temat nie jest łatwy, bo to nastolatek, ale spróbuję się dowiedzieć.

Opublikowano
W dniu 15.09.2023 o 01:03, Bobx25 napisał(a):

 Temat nie jest łatwy, bo to nastolatek, ale spróbuję się dowiedzieć.

Ok. poniżej tutorial zmiany USA-EU i ogólnie wszystkiego w BMW. Nada się oczywiście nie tylko do F25.

 

1. wgrywamy esys - link: https://pixeldrain.com/u/ew4M68FR
hasło do pliku to bimmerscene.com. w środku instrukcja instalacji.
prosi ona o zapisanie psdzdata - do pobrania z linku: https://pixeldrain.com/u/WNtSJs8A
jest tam też info o kodzie aktywacyjnym o który rzekomo trzeba pisać na forum - link do pliku z nim: https://pixeldrain.com/u/bpukR9XS

2.odpalamy esys launcher pro, klikamy launch now.
jeśli załaduje się po niemiecku, można kliknąć na górze optionen > einstellungen i w zakładce programm zmienić sprache z deutsch na englisch, po czym ponownie uruchomić program.
teraz podpinamy kabel enet do komputera i samochodu i odpalamy zapłon (wciskamy start bez hamulca)
aby zacząć połączenie z samochodem klikamy ikonkę z dwoma kwadratami połączonymi kablem na górnym pasku.
w nowo otwartym oknie na dole zaznaczamy "connection via vin", powinien tam być wyświetlony numer vin podpiętego samochodu.
potem klikamy connect i czekamy ~10-15 sekund na pojawienie się okienka "connection established".
teraz zalecam wyłączyć klimę i wygasić idrive'a, żeby nie padł nam akumulator - acz nie jest to absolutnie wymagane.

3.musimy teraz zgrać dane programowania z samochodu.
w e-sysie na lewym pasku klikamy expert mode > coding. pod opcją vehicle order klikamy read.
po poprawnym odczytaniu robimy kopię danych przyciskiem "save". zalecam nazwać plik datą - np "F25_VO_20230919.xml".
teraz w okienku niżej klikamy prawym przyciskiem na "FA" i wybieramy "activate FA". (esys potrafi się teraz na chwilkę zawiesić)
w okienku "SVT Actual" po prawej klikamy "Read (ECU)". tego też robimy kopię - klikamy save i zapisujemy jako np. "F25_SVT_20230919.xml"

4.w okienku SVT jest teraz wyświetlona lista programowalnych modułów w naszym samochodzie.
w przypadku konwersji usa-eu interesują nas: HU_CIC (idrive), KOMBI (zegary), FRM (światła).
aby zacząć programować jeden z modułów, pod jego nazwą klikamy prawym przyciskiem na opcję CAFD (powinna być przy niej zielona kropka) i wybieramy read coding data.
po kilku sekundach esys poinformuje nas, że wygenerował plik. teraz zapamiętujemy (a jeżeli nie jesteśmy pewni swojej pamięci - zapisujemy) jego nazwę.
teraz w lewym pasku wybieramy editors and viewers > fdl editor. klikamy na guzik "..." obok pola file name i zaznaczamy wygenerowany poprzednio plik.
w oknie niżej wyświetli się lista opcji dla danego modułu. 
aby zmienić wartość danej opcji, rozwijamy ją, następnie katalog "ausgelesen", klikamy prawym przyciskiem na znajdującą się tam opcję i wybieramy edit.
wtedy możemy zmienić przypisaną wartość.

w module FRM zmieniamy:
Daten > 3060 FRM_U_EFFEKTIV > U_EFF_F25_BKL_gedimmt: "aus"
w module HU_CIC zmieniamy:
Daten > 3000 HMI > Funktionen > VERBRAUCH: "alle_anderen"
Daten > 3000 HMI > Funktionen > NAVI_VARIANTE: "ece"
Daten > 3000 HMI > Funktionen > LANGUAGE_MASTER: "polnisch"
Daten > 3001 EXBOX > Funktionen > AREA_CODE_DVD: "alle_anderen"
Daten > 3002 AUDIO_TUNER_TRAFFIC > Funktionen > RADIO_COUNTRY: "ece"
Daten > 3002 AUDIO_TUNER_TRAFFIC > Funktionen > RADIO_SDARS: "nicht_aktiv"
Daten > 3004 SYSTEM_EINSTELLUNGEN > Funktionen > COUNTRY: "ece"
Daten > 3004 SYSTEM_EINSTELLUNGEN > Funktionen > DEFAULT_WEG_EINHEIT: "km"
Daten > 3004 SYSTEM_EINSTELLUNGEN > Funktionen > DEFAULT_DRUCK_EINHEIT: "bar"
Daten > 3004 SYSTEM_EINSTELLUNGEN > Funktionen > DEFAULT_TEMPERATUR: "celcius"
Daten > 3004 SYSTEM_EINSTELLUNGEN > Funktionen > DEFAULT_ZEIT_EINHEIT: "24h"
w module KOMBI zmieniamy:
Daten > 3008 PIA_Einheiten > Funktionen > SPRACHE: "polnisch"
Daten > 3008 PIA_Einheiten > Funktionen > DATUM: "tt_mm_jj"
Daten > 3008 PIA_Einheiten > Funktionen > ZEIT: "24h"
Daten > 3008 PIA_Einheiten > Funktionen > TEMPERATUR: "grad_c"
Daten > 3008 PIA_Einheiten > Funktionen > VERBRAUCH: "l_100km"
Daten > 3008 PIA_Einheiten > Funktionen > DRUCK: "bar"
Daten > 3008 PIA_Einheiten > Funktionen > WEG: "km"
Daten > 3008 PIA_Einheiten > Funktionen > GESCHW_EINHEIT: "km/h"
Daten > 3008 PIA_Einheiten > Funktionen > DREHMOMENT: "Nm"

5.po zmianie wszystkich interesujących nas wartości w danym module (ten proces trzeba powtórzyć oddzielnie dla każdego modułu) klikamy na górnym pasku przycisk save (dyskietka).
następnie w lewym pasku wracamy do expert mode > coding. pod modułem który chcemy zakodować, pozycja CAFD (ta z której poprzednio odczytywaliśmy dane) zmieniła się w folder.
ten folder rozwijamy - w środku jest jedna pozycja, zwykle z identycznym podpisem co folder. tą pozycję zaznaczamy (klikając raz) i klikamy po prawej stronie przycisk "code FDL".
esys wyświetli teraz pasek postępu - absolutnie nie odpinamy teraz kabla! kiedy podświetli się przycisk "close", moduł jest zakodowany i gotowy - możemy przejść do następnego modułu.

6.zostało nam teraz zakodowanie tzw. Salapy - jest to lista fabrycznych opcji, którą samochód przechowuje i sprawdza, aby dostosować oprogramowanie.
na ekranie expert mode > coding, w sekcji vehicle order, znajduje się przycisk "edit" - on otworzy odpowiedni edytor (jeśli jest nieaktywny, trzeba najpierw zapisać plik).
w edytorze rozwijamy: FA > FZAuftrag > Type > SALAPA-Element. W okienku niżej pojawi się teraz edytowalna lista opcji.

z listy usuwamy: 697, 853, 645, 655
do listy dodajemy: 8A1, 8AT, 698

7.po naniesieniu zmian używamy opcji apply changes (prawy górny róg okna SALAPA-Element).
następnie w oknie wyżej klikamy prawym przyciskiem pozycję "FA" i wybieramy "calculate FP". potem zapisujemy plik.
teraz przechodzimy na ekran expert mode > VCM. na dole w oknie "vehicle order" klikamy "..." i wybieramy wcześniej zapisany plik.
w oknie vehicle order (file) klikamy FA prawym przyciskiem i wybieramy calculate FP.
teraz na dolnym pasku otwieramy kartę "master" i klikamy "write FA FP".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorry, ale ta instrukcja jest pozbawiona sensu. Skoro wszystko edytowane jest recznie na poczatku, to po co na koncu jest robiona modyfikaca FA czyli listy wyposazenia? Ktos, kto pisal te instrukcje, nie ma pojecia o kodowaniu funkcji w BMW.

Tak naprawde, to na poczatku powinno sie zrobic modyfikacje FA, a potem przekodowac HU i zegary, nie wg FDL, ale wg VIN, czyli zwykla funkcja CODE.

Nie trzeba potem tracic czasu na zmienianie kilkunastu parametrow recznie.

Reczna zmiane parametrow stosuje sie w przypadku, gdy nie da sie tego zrobic "z automatu", czyli zmieniajac opcje w FA lub kluczem kodowym (ktory okresla dokladnie model, silnik, naped, po ktorej stronie jest kierownica i rynek na jaki auto zostalo wyprodukowane).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.