Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od kilku tygodni mam problem z odpaleniem samochodu. Mam bmw e90 320d 163km, mój akumulator to bosch s5010. Sprawdziłem ładowanie na alternatorze, które Waha się w granicach 15v, raczej jest nieco wyżej niż poniżej. Dodam też, nie bez powodu, że mam ringi w lampach i przez 5s po odpaleniu migaja po czym się stabilizuja. Częstym przypadkiem też jest to że auto najzwyczajniej w świecie mi odpali, nie istotne czy jest to po zimnej nocy, potrafi się rozmadoeac nawet w ciągu dnia.


Przezukalem forum na ten temat i wiele sugestii jest ze problem może tkwić w regulatorze napięcia, ale jakieś 3 miesiące temu miałem wymieniane szczotki w alternatorze. Proszę o pomoc co najpierw sprawdzić aby wykluczyć jedna przyczynę bądź druga. Bo pewnie problem jest właśnie w alternatorze bądź co bądź akumulator jest uszkodzony.


Proszę was o sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź jaki rodzaj akumulatora jest obecnie zakodowany bo takie ładowanie było by właściwe dla baterii w technologii AGM.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobiło się zimno i u mnie czasami też jest ładowanie 14.8v 15v na poczatku jazdy, jak sie ociepli będzie mniej. latem wraca do normy.
Opublikowano
Zrobiło się zimno i u mnie czasami też jest ładowanie 14.8v 15v na poczatku jazdy, jak sie ociepli będzie mniej. latem wraca do normy.

 

Tylko norma już nie jest ze przy chlodniejszych temperaturach trzeba ładować przez kable co najmniej 3 razy w miesiącu przy codziennej jeździe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tutaj nikt nie jest wróżka, przydałby się dokładniejszy opis. Możemy zgadywać cały dzień. Sprawdź aku jak nie to szukaj co kradnie prąd.
Opublikowano

To raczej normalne napięcie jesli aku jest już słaby. A lampy mrugają bo są ledowe i podczas testu żarówek to widać w przypadku zwykłych żarówek tego nie zauważysz.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
To raczej normalne napięcie jesli aku jest już słaby. A lampy mrugają bo są ledowe i podczas testu żarówek to widać w przypadku zwykłych żarówek tego nie zauważysz.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Czyli twój typ jest oczywisty? Staeialbys na akumulator?

Opublikowano

Może nie oznacza to 100% ze jesli jest aku słaby to ładuje mocniej ale często tak jest, kolega ma również problemy z rozruchem. Nie wiem czy auto posiada system start/stop. Co do resetu ustawień radia to może broić któryś z modułów, auto ma navi ?

Sprawdzić akumulator możesz w jakimś warsztacie który ma urządzenie do pomiaru. Jedziesz podpinają i wiedza w jakiej kondycji jest bateria prąd rozruchowy itp.

Nie stawiam jednoznacznie na aku ale najlepiej zacząć eliminacje awarii od najprostszych przyczyn. Sprawdź aku jesli będzie sprawny to przyczyna jest gdzie indziej. Pozdrawiam


Ps. W e61 miałem przypadek (z navi) ze po nocy aku był bardzo słaby i wszystkie funkcje radia/navi były zresetowane. Okazało się ze uszkodzony był moduł telefonu Bluetooth.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Diagnostyka akumulatora sprzętem specjalistycznym wykazała 61% kondycji akumulatora i jest on do wymiany.
Opublikowano
Witam, akumulator dzisiaj wymieniłem na taki jaki miałem wcześniej. Nówka bosch s5010 za 500zl z intercarsu. Po 10 minutowej jeździe aktualne napięcie wahado się w granicy 15-15,18v. Czy te wartości nie są But wysokie?
Opublikowano
Witam, akumulator dzisiaj wymieniłem na taki jaki miałem wcześniej. Nówka bosch s5010 za 500zl z intercarsu. Po 10 minutowej jeździe aktualne napięcie wahado się w granicy 15-15,18v. Czy te wartości nie są But wysokie?

 

Ile razy mamy to samo pisać?

Sprawdź rodzaj zakodowanego akumulatora, sprawdź regulator napięcia, sprawdź błędy komputerem.

Opublikowano
Witam, akumulator dzisiaj wymieniłem na taki jaki miałem wcześniej. Nówka bosch s5010 za 500zl z intercarsu. Po 10 minutowej jeździe aktualne napięcie wahado się w granicy 15-15,18v. Czy te wartości nie są But wysokie?

 

Ile razy mamy to samo pisać?

Sprawdź rodzaj zakodowanego akumulatora, sprawdź regulator napięcia, sprawdź błędy komputerem.

 


Dokładnie jak kolega pisze.Po wszystkim zarejestruj wymianę akumulatora i zresetuj histogram Inpą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobiles to jakoś od dupska strony :duh:

Najpierw napisz czy START/STOP to chodzi ci o przycisk do odpalania auta, czy twoje auto wyłącza silnik na światłach a na konsoli ma taki przycisk do wyłączania go. Chodzi o ten po prawej.

http://f30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=437254&d=1285909551

Wtedy byś wiedział czy masz kupić akumulator AGM, czy zwykły taki jak kupiłeś.

Jak już kupiłeś zwykły to tak jak kolega wyżej napisał. Sprawdz czy masz odpowiedni zakodowany. Ponieważ nie można zakodować 85Ah, to musisz zakodować B080, czyli zwykły 80Ah.

Tyle w temacie akumulatora.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.