Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie. Czy w 3.0d często odbywa się wypalanie DPFa? Pytam, bo kupiłem E60 prawdopodobnie z już wytłuczonym DPFem, zrobiłem nim ze 3 tysiące kilometrów i ani razu nie było komunikatu o wypalaniu filtra. I teraz moje zagwostki to: czy został wgrany nowy soft od wersji bez DPF? Jeśli taki model w ogóle występował. Czy soft ma jakąś modyfikację?.. i po prostu ma nie robić wypalania. Jakie wiążą się z tym zabiegiem konsekwencje-większe spalanie, większa moc? itp.

To że nie ma DPFa wnioskuję po tym że w parametrach w KTSie różnica ciśnień to jakiś kosmos (coś koło 2500 czy nawet więcej mb), stojąc z tyłu z wydechu słychać że jest pusty-pierdzi jakby się w nim woda gotowała, spaliny "pachną" jak ze starego ikarusa-nie są to spaliny o zapachu dizla z DPFem. Samochód ma 320 tysięcy przebiegu-Puszka z DPF wygląda na wyciąganą a nie nową-widać odbicia śrub w innych miejscach-po prostu było grzebane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Normalne jest to , ze nie ma komunikatu o wypalaniu bo zwyczajnie nigdy go nie ma.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja już 40k km przejechałem i ani razu nie było info o wypalaniu. Nawet jak go kupiłem z zapchanym to żadnego info na ekranie nie było, jedynie kompem można zczytać.

Jedyne co to program z informacją o tym co w nim siedzi - ile masz sadzy i ile popoiołu (Carly mi daje takie info i możliwość uruchomienia wypalenia manualnie), a profesjonalnie to jeszcze można ISTA sprawdzić ciśnienia na wejściu i wyjściu, też uruchomić wypalanie jeśli trzeba.


A co do samego wypalnia to co u mnie było problemem, że się zapychał i nie chciał uruchomić wypalania nawet z kompa:

- błąd przepustnicy

- temperatura za niska - termostaty do wymiany


A dodatkowo:

- niedziałające webasto (o ile jest) - zimą silnik nagrzewa się o wiele wolniej na krótkich odcinkach i nie ma okazji nic przepalić.


A parametry przed czyszczeniem w warsztacie i po miałem takie (na dole masz teżinfo, że jeśli pokazuje więcej niż1000 to może być walnięty czujnik):

87cd65d506d9d39691991d33ff0831be_orig.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po przeczyszczeniu więcej mocy, lepsza reakcja na gaz, ale trochę rzeczy przy okazji było wymienionych, między innymi przepustnica.


Ale jeśli kupiłeś z polskich rąk niewiadomego pochodzenia to możliwe, że Twój już poszedł do skupu ;) jeśli z za zachodniej granicy, to jest szansa, że siedzi nadal.

Opublikowano

Fura jest z niemiec ale chodzi jak ten tu

przeszedł przez wity handlarza więc różnie może być.

Smród z wydechu nie gryzie w oczy jak przy dpf tylko normalnie jak z jelcza. Kurcze jak sprawdzić bez wyciagania dpfa czy jest fizycznie?

Opublikowano
Podłączyłem dzisiaj kompa. Różnica ciśnień, temperatura spalin i ciśnienie przed i za DPFem na załączonym zdjęciu. Ciśnienia nie zmieniają się przy dodawaniu gazu. Temperatura spalin lekko się waha. Filtra cząsteczek u mnie brak. W sumie i dobrze bo śmigam po mieście, byle tylko mu nie odbiło i nie zaczął wypalania tego czego nie ma :D fd49e1dde6e45.jpg.html https://zapodaj.net/fd49e1dde6e45.jpg.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.