Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dla mnie wystarczająco komfortowe - właśnie po to kupiłem to auto. Aby w miarę komfortowo się poruszać - spędzam dużo czasu za kierownicą. Co do kosztów nie ma tam jakiś cudów.

 

Po takich opiniach utwierdzam się w przekonaniu że zrobiłem dobrze stały zawias m i 19cali

 

Wehyr, ale M Luki z tego co zrozumiałem ma zawieszenie adaptacyjne M.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Odpowiedzi 313
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dzięki za opinie.

co do czarnych felg jakoś nie mogę się przekonać.

Zostały mi czarne nie używane nówki 18 cali 796m z 330i na zimę ,a te dedykowane do 340i letnie 19 cali jakoś mi podchodzą,zresztą koła mogę zawsze zmienić :D

Tapicerka czarna po prostu najbardziej mi pasuje,jeszcze pomyślę nad tym.

Zrezygnowałem z adptacyjnego zawieszenia. W 330ix miałem i trochę dudniło.

Mam nadzieję ,że nie bedzie zbyt twardo bez tej opcji.

 

Jakie miałeś ogumienie z tyłu 225 czy 255? W tych zimowych?

Nowe nie zakładane?

Napisz na priv jaki rozmiar, jakie województwo i ile byś za nie chciał?

Zimowe mam rozmiar przód tył 225,ale złe mnie zrozumiałeś zostały mi one z niedawno roZbitej g20 330i i chce je zostawić do 340i ( mam nadzieje ze wejdą z pakietem mtechnology).

 

na tył przy takiej mocy nie lepiej 255? Ja do swojej hybrydy g20 330e chcę zamówić 225 na przód i na tył 255.

W sumie nie wiem czy dobrze robię, ale ktoś mi pisał z forum, że przy wysokim momencie obrotowym silnika elektrycznego który jest dostępny od samego dołu lepiej wybrać na tył 255. Mieszkam w Warmińsko-Mazurskim - to nie góry, więc tego śniegu tak dużo nie ma. Więcej błota pośniegowego lub mokrego asfaltu.

Opublikowano
Dla mnie wystarczająco komfortowe - właśnie po to kupiłem to auto. Aby w miarę komfortowo się poruszać - spędzam dużo czasu za kierownicą. Co do kosztów nie ma tam jakiś cudów.

 

Po takich opiniach utwierdzam się w przekonaniu że zrobiłem dobrze stały zawias m i 19cali

19 calowe koła to min. Jeżdżę na zimowych 19 i jest ok. A zawieszenie to kwestia oczekiwań. Nawet przy sztywnym (nie jest takie sztywne)- dużo brakuje do pełnej ///M

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie wystarczająco komfortowe - właśnie po to kupiłem to auto. Aby w miarę komfortowo się poruszać - spędzam dużo czasu za kierownicą. Co do kosztów nie ma tam jakiś cudów.

 

Po takich opiniach utwierdzam się w przekonaniu że zrobiłem dobrze stały zawias m i 19cali

19 calowe koła to min. Jeżdżę na zimowych 19 i jest ok. A zawieszenie to kwestia oczekiwań. Nawet przy sztywnym (nie jest takie sztywne)- dużo brakuje do pełnej ///M

 

Dzięki za opinie, m kiedyś bedzie pod koc :mrgreen: albo i nie będzie hehe, życie pokaze

male-bmw-2.png
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Takze i ja przymierzam sie do m340d (zamowienie przyjete) i moge dokonac drobnych modyfikacji. To chyba bedze pierwsze auto ktore chailbym sobie zostawic na dluzej niz na 36 m-cy. Zatem zastnawiam sie co z zawieszeniem adaptacyjnym jesli chodzi o koszt utrzymania. Mialem kiedys taki wynalazek w Fordzie i wymiana na przedniej osi 2szt kosztowała 7k+. Czy w tej trojce to sa podobne ceny wyzsze/nizsze?, Czy Pakiet Repair 5Y obsłuży awarie takiego podzespolu? Dodam ze w codzinny grafik mam wpisane dojazdy do przedszkola okolo 800m po kocich łbach.
Opublikowano
Takze i ja przymierzam sie do m340d (zamowienie przyjete) i moge dokonac drobnych modyfikacji. To chyba bedze pierwsze auto ktore chailbym sobie zostawic na dluzej niz na 36 m-cy. Zatem zastnawiam sie co z zawieszeniem adaptacyjnym jesli chodzi o koszt utrzymania. Mialem kiedys taki wynalazek w Fordzie i wymiana na przedniej osi 2szt kosztowała 7k+. Czy w tej trojce to sa podobne ceny wyzsze/nizsze?, Czy Pakiet Repair 5Y obsłuży awarie takiego podzespolu? Dodam ze w codzinny grafik mam wpisane dojazdy do przedszkola okolo 800m po kocich łbach.

Nie wiem co było w Twoim Fordzie. W adaptacyjnym BMW nie masz pneumatyki, o której słyszałem, że jest właśnie droga w serwisowaniu. Z tego co gdzieś czytałem, BMW stosuje jakieś elektroniczne usztywniene (ograniczenie skoku?). Liczę, że będzie to tańsze w naprawie w razie awarii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest drogie ale awarie to margines trzeba się zastanawiać przy 200tys km+ chyba że po drodze jakaś dziura lub krawężnik.

Ja bym bardziej się martwił żeby stuków nie było.

Opublikowano
W Fordzie wywaliły się te amorki po okolo 90kkm, stąd moje pytanie. W kazdym kolejnym aucie unikałem z premedytacja AS. To jeszcze pytanie posrednio zwiazna z AS w BMW, aby wybrac Adaptive Suspenssion dla g20 konfigurator automatycznie zaznacza felgi 19', czy zatem felgi zimowe w takiej konfiguracji moga byc mniejsze np 18' ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@ace_ventura koszt przedniego amortyzatora do 340 to 3400zł , tylne będą jeszcze droższe , można dzwonić i zapytać w ASO , jak zapytałem odnośnie gwarancji zawieszenia , dostałem odpowiedź że do ok. 50tys jest szansa na pozytywne rozpatrzenie reklamacji , powyżej to nie ma o czym mówić - jest traktowany jako zużycie indywidualne - , a koszt kompletu tarcz i klocków do 340 Ci nie ciekawi ?
Opublikowano
No te zużycie amortyzatorów na polskich drogach mnie trochę martwi. Mam zawieszenie sportowe M i w wielu miejsach po prostu dostaję k#@! przejeżdżając po tych klepowiskach :(
Opublikowano
To jeszcze pytanie posrednio zwiazna z AS w BMW, aby wybrac Adaptive Suspenssion dla g20 konfigurator automatycznie zaznacza felgi 19', czy zatem felgi zimowe w takiej konfiguracji moga byc mniejsze np 18' ?

 

Tak, można założyć felgi 18 calowe, jednak nie wszystkie pasują ze względu na wielkość tarcz i zacisków.

Mam w swoim M340d taki zestaw zimowy z ogumieniem mieszanym RF.

Opublikowano

Gwarancja na amortyzatory- w przypadku posiadania BRI - jest na cały okres trwania pakietu , czyli max. 200k km . Jak zacznie ciec amor , to dostajesz nowe bez dyskusji - sprawdzone osobiście.

A tak w ogóle to amory są najmniejszym elementem kosztotwórczym :8)

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Opublikowano
Gwarancja na amortyzatory- w przypadku posiadania BRI - jest na cały okres trwania pakietu , czyli max. 200k km . Jak zacznie ciec amor , to dostajesz nowe bez dyskusji - sprawdzone osobiście.

A tak w ogóle to amory są najmniejszym elementem kosztotwórczym :8)

I ich zużycie dużo zależy od stylu jazdy - wystarczy czasami zwolnić na dziurach nie dobijać ich, a spokojnie powinny wystarczyć na długi okres

Opublikowano
Planuje zakup 340i. Czy ktos na forum ma problem z opisywanym tu prowadzeniem/myszkowaniem po drodze wlasnie konkretnie w 340i z adaptacyjnym zawieszeniem? Jezdzilem ale 440i i tam nie bylo tego problemu, model niby blizniaczy konstrukcyjnie. Co do stukania handlowiec mowil ze bmw cos zmienilo w tym zawieszeniu i rzeczywiscie klienci na pocztku narzekali ale teraz nie ma tego problemu
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi. Jak widać zdania są podzielone bo krakus napisał:

 

jak zapytałem odnośnie gwarancji zawieszenia , dostałem odpowiedź że do ok. 50tys jest szansa na pozytywne rozpatrzenie reklamacji , powyżej to nie ma o czym mówić - jest traktowany jako zużycie indywidualne

 

Ja mam rozszerzoną gwarancję i serwis (na 4 i 5 lat) i nie dobijam zawieszenia ale wciąż zgrzytają mi zęby kiedy jeżdżę po Wrocławiu – tutaj drogi są tragiczne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widocznie tak , czyli trzeba pytać w rożne ASO jak -tfu tfu - dojdzie do takiej awarii , ale tak jak piszą koledzy, amortyzatory są wytrzymały , a tak naprawdę najbardziej ich zabija duże obciążenie pojazdu przez dłuższy czas - przyczepa kempingowa , zakupy w Castoramy w postaci 20 kartonów płytek do łazienki i zostawienie ich w bagażniku na noc bo szwagier przyjedzie rano pomóc wnieść do domu :wink: , natomiast w przypadku jazdy po drogach których jeszcze nie widziały funduszów unijnych , to przyspieszone zużycie i uszkodzenie ulegają inne podzespoły typu końcówki drążka kierowniczego , łączniki stabilizatora czy wahaczy
Opublikowano
A przy okazji amorków chciałbym zapytać czy orientujecie się jak działa zawieszenie adaptacyjne w BMW? Czy to jest tak, że może działać w trybie miękkim lub twardym, ewentualnie dobranym przez komputer na podstawie czegoś tam czy jest to tak zaawansowane jak np. PASM w Porsche, gdzie poszczególne amortyzatory mogą być utwardzone w zależności od akcji wykonywanych przez kierowcę?
Opublikowano
Planuje zakup 340i. Czy ktos na forum ma problem z opisywanym tu prowadzeniem/myszkowaniem po drodze wlasnie konkretnie w 340i z adaptacyjnym zawieszeniem? Jezdzilem ale 440i i tam nie bylo tego problemu, model niby blizniaczy konstrukcyjnie. Co do stukania handlowiec mowil ze bmw cos zmienilo w tym zawieszeniu i rzeczywiscie klienci na pocztku narzekali ale teraz nie ma tego problemu

Dobijam do 50 tys km -często jeżdżę w trasie - nie mam żadnych zastrzeżeń do prowadzenia

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam mam m440i. Auto zaledwie 5k km a już padł ambient od strony pasażera na drzwiach. Nie wiem dlaczego przestał świecić. Spotkał się ktoś z taka usterka? Auto na gwarancji wiec powinni wymienić to. Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano
A przy okazji amorków chciałbym zapytać czy orientujecie się jak działa zawieszenie adaptacyjne w BMW? Czy to jest tak, że może działać w trybie miękkim lub twardym, ewentualnie dobranym przez komputer na podstawie czegoś tam czy jest to tak zaawansowane jak np. PASM w Porsche, gdzie poszczególne amortyzatory mogą być utwardzone w zależności od akcji wykonywanych przez kierowcę?

To są zwykłe amory elektromagnetyczne. Włączasz tryb Sport/Sport+, przez układ płynie prąd. Przepływ prądu powoduje polaryzację opiłków metalu pływających w oleju wewnątrz wszystkich 4 amorów i przez to ich utwardzenie. Wyłączasz i znów miękko.


Jeśli niedostatecznie dokładnie opisałem, to mnie poprawcie :)

Instagram: @kolczasty
  • 3 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano
Czy ktoś z Was konfigurował M340i z pakietem M Technology? Czy słyszycie po postoju stuki z okolicy przedniego zawieszenia?
Instagram: @kolczasty
Opublikowano

Nie. Nic takiego się nie dzieje.

 

Czy ktoś z Was konfigurował M340i z pakietem M Technology? Czy słyszycie po postoju stuki z okolicy przedniego zawieszenia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś z Was konfigurował M340i z pakietem M Technology? Czy słyszycie po postoju stuki z okolicy przedniego zawieszenia?

M technology koniecznie zwłaszcza że dopłata nie duża.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.