Skocz do zawartości

m340i - testy, wrażenia


Gregonio

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ mam możliwość testować przez 3 dni m340i 18RF zimowe, to chciałem się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami.

Na co dzień jeżdżę F30 330i xDrive Mpakiet na kołach 17/18 RF więc to będzie odnośnik ;-)


Na plus:

- bardzo dobre wyciszenie (zarówno silnik jak i podwozie, oraz szum opon)

- bardzo mocny silnik, choć RS5 zrobiło na mnie większe wrażenie

- bardzo dobry układ kierowniczy

- zawieszenie adaptacyjne pomimo tego, że odczuwalnie ma dwa razy mniejszy skok, to lepiej tłumi nierówności. Można powiedzieć, że jest twardsze, ale nie ma tu dużej różnicy do F30 Mpakiet, na pewno da się tym jeździć na co dzień, nie słyszę, żadnego stukania, dobijania itp. Jak się bardzo wsłucham (jestem audiofilem ;-)) to na dużych progach odrobinę słychać, że inaczej pracuje, ale to jak się za szybko wjedzie na próg...

- iDrive 7 - super to wszystko działa, choć trzeba się przyzwyczaić bo innaczej jest to poukładane

- radio gaśnie jak otwieram drzwi

- auto samo zamyka się jak odchodzę i otwiera jak przychodzę... lepsze niż w F30 gdzie szarpnąłem za klamkę i dopiero za drugim razem otwarte (uwaga zamyka się też w garażu :-( a tego nie chcę, bo kluczyki mam za ścianą i siedzę w salonie i słyszę, że co chwilę się otwiera i zamyka samo... pewnie da się to wyłączyć...

- w końcu wszystkie drzwi mają możliwość zamknięcia otwarcia zbliżeniowego

- HK gra dużo lepiej (muzykalniej i bardziej szczegółowo) i nie trzeba dużo zmieniać w Equalizerze

- Apple Car Play działa bardzo dobrze. Google maps na całym ekranie (Google Maps nie wyświetlają się na HUD)

- Navi seryjna też super, no i ona wyświetla się na HUD

- HUD - Rewelacja - miałem nie zamawiać, ale jednak biorę... telefony, kontakty, navi, prędkość i ograniczenia - super to działa i nie przeszkadza mi, tak jak w niektórych autach

- Bardzo dobrze gra zwykłe radio FM (dużo, dużo lepiej niż F30) mimo że w tym aucie nie ma DABa

- PDC włącza się automatycznie i działa bardzo dobrze, choć w garażu ciągle piszczy... ale chyba tak inne markie też mają

- Kamera cofania - widać większy obszar i lepszy obraz, szczególnie w nocy

- Rewelacyjny wydech ale tylko w zamkniętym garazu... brakuje tutaj czegoś więcej w trybie SPORT.. jest lepiej niż w F30, ale oczekiwałbym więcej po "prawie M". Poza tym auto jest super wyciszone więc duża część dzwięku niestety idzie z głośników (nie można zamówić wydechu Performance, ale dziś się dowiedziałem że można zamówić z USA lub poczekać bo BMW 2 dni temu dogadało się z Akrapovicem ;-)

- bardzo dobry ekran dotykowy, kolory i odległość od kierowcy

- lusterka składają się przy zamknięciu auta


Na minus:

- guziki idrive - ponieważ to jest jedna płytka a nie fizyczne guziki, to raz działa, raz nie... lepsze są normalne guziki... może kwestia przyzwyczajenia

- nie ma CD!!! - dobrze, że miałem zrobioną kopię swoich płyt z F30 na pendrive to ją odtworzyłem

- Slaba jakość dżwięku Deezer/Spoify niestety -pomimo że to po WiFi to gra słabiej niż po kablu w F30


Jutro dalsza część testów :-) Jak coś chcecie żebym Wam sprawdził to dajcie znać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 313
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Też jestem po testach.

I jak rzeczywiście fajnie się prowadzi w ciasnych i już śliskich zakrętach, to nie czułem tej lekkości tylnego napędu jak w moim M140i, czy nawet o zgrozo G20 318D. Nawet bałem się wyprzedzać, bo nie czułem, że mogę. Co u siebie nie mam tego problemu. Jak się rozpędzi to jest bardzo szybkie. Ale mimo wszystko jak dla mnie czuć tę ociężałość 4x4.

Gdyby tylko był napęd na tył!!!!!!!!!!!!

Wyciszenie sorry ale dla mnie porażka całkowita z tym dźwiękiem z głośniczków. Jak przy 330i to wkurzało mnie tylko na sporcie. U mnie mam wyłączone. I tak jakoś głośniejszy od tego wspomnianego 330i (tutaj nawet może nawet za bardzo stąd słychać inne rzeczy).


Tak więc jak w sumie się nie napalałem ze względu na 4x4, dalej pozostanę przy swoim wyborze 330i jak kiedyś sprzedam swoją brykę.

Sorry takie moje zdanie.

Na resztę rzeczy nie zwracałem uwagę, bo samochód służy mi do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gregonio w F30 też możesz zakodować wyłączenia audio itd jak otworzysz drzwi kierowcy. To bardzo wygodne zawszę to koduję bo po mercedesie wkurza mnie że muszę zamykać auto albo dwa razy guzik klikać żeby muzyka nie bębniła jak gdzieś na chwilę wychodzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bezposredni konkurent 340i to jednak audi S5 badz C43 amg, RS4/ RS5 o ktorym wspominasz to liga dla ndachodzacego M3

Tak, to prawda, ale patrzę tutaj na moc 374 vs. 450 to RS5 dużo brutalniej wbijało w fotel...

Gregonio w F30 też możesz zakodować wyłączenia audio itd jak otworzysz drzwi kierowcy. To bardzo wygodne zawszę to koduję bo po mercedesie wkurza mnie że muszę zamykać auto albo dwa razy guzik klikać żeby muzyka nie bębniła jak gdzieś na chwilę wychodzę.

Wiem, że można, ale obawiam się o utratę gwarancji. Ostatnio padł mi moduł GSM (nie wiem jak się to coś nazywa dokładnie) i wymieniono go oraz całą jednostkę centralną (radio i resztę). Jeśli zobaczyliby że coś było kodowane poza nimi... a słyszałem, że to widać na serwisie, to myślę, że mogliby na to zwalić, że coś padło....

Tak więc jak w sumie się nie napalałem ze względu na 4x4, dalej pozostanę przy swoim wyborze 330i jak kiedyś sprzedam swoją brykę.

Sorry takie moje zdanie.

Ja testuję drugi dzień i dochodzę to podobnego zdania ;-).

Bardzo fajne to auto, ale nie wiem czy warto mi dopłacać 80 tys. do 330ix... tym bardziej, że ja biorę zawsze dużo wyposażenia....


To auto cały czas prowokuje... ;-)


Zapytam jeszcze, czy ktoś "kumaty" może sprawdzić, czy zawieszenie adaptacyjne w m340ix (VIN FH64615) i jest takie samo jak zawieszenie adaptacyjne w 330ix (tu nie znam VINu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregonio, porownywanie RS5 z M340i chyba jednak nie ma sensu. Tam nawet katalogowo masz 3,9 0-100 vs 4,4 w BMW. Niby niewiele, ale jednak. Cenowo tez przepasc bo dobrze skonfigurowana M340i to koszt ca 380k pln, a RS5 ca 500k pln. Gdyby tam jeszcze bylo V8, a jest V6. Mnie dobilo, ze wszystkie S to teraz diesle i dodatkowo np w S6 atrapy wydechow sa zatkane a wydech jest chyba z jednej strony skierowany w dol. M4 to bedzie petarda :mrgreen:


Porownywanie cenowe 330i vs M340i to tez troche z dupy bo w M zabija nas akcyza. Zawsze mozna zarejestrowac w Slowacji :cool2: tak swoja droga max roznica w cenie przy tej samej konfiguracji i rabacie 20% to wychodzi 50-60kpln (ta wyzsza jezeli wezmiemy 330i RWD). Z perspektywy leasingu jakies 500pln drozsza rata na 4 lata, wplata 10% wykup lub zostawienie na poziomie 45%. To sporo, ale fun, mozliwosci i silnik R6 rekompensuja wszystko powyzsze.


To tak wedlug mnie i nie namawiam na M340 jak i nie neguje 330i bo cokolwiek wybierzesz bedziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, RS5 to inna liga... ;-) pełna zgoda... cena po rabacie to 400 tys.... a m340i po rabacie 285 tys...

S4, czy S5 zupełnie nie moja bajka.... diesel i do tego Atrapovic :mad2:


Po 3 dniach testów dochodzę do wniosku, że da się tym autem spokojnie jeździć po mieście i chyba szybko się nie znudzi....


Do pełni szczęścia brakuje mi trochę bardziej komfortowych nastawów w COMFORT, tym bardziej, że w SPORT po mieście ciężko jeździć (nie tylko zawieszenie, ale też i ostrość reakcji na gaz)... oraz ceny na poziomie 250 tys po rabacie...

Uważam, że to największa wada tego auta... zawieszenie z trybu COMFORT poproszę jako SPORT, a COMFORT powinien być o 20-30% bardziej komfortowy...

Choć z drugiej strony różnica zawieszenie w trybie COMFORT i SPORT nie jest jakaś bardzo duża... myślałem, że będzie większa... najbardziej zmienia się silnik i pedał gazu, a zawieszenie i układ kierowniczy nie za wiele. (można skonfigurować SPORT INDYVIDUAL)


Teraz w trybie COMFORT jak jadę po płaskiej równej drodze co plecy (kręgosłup) cały czas pracują bo auto jest twardo zawieszone .... jednak jest sporo twardziej niż F30 mPakiet xDrive, ale przy tym nierówności wybiera dużo, dużo lepiej...


Poza tym, żal jutro będzie oddać to autko :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego Gragonio, wiele razy narzekasz na zawieszenie w BMW...może powinieneś poszukać innej marki lub chociaż innego modelu BMW? Trójka zawsze taka była, jest, i będzie, dlatego właśnie się kupuje ten model, zamiast Mondeo czy innych Superbów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Akurat zawieszenie adaptacyjne w G20 jest sporo twardsze niż adaptacyjne w serii F, więc marka to nie ma znaczenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Gragonio, wiele razy narzekasz na zawieszenie w BMW...może powinieneś poszukać innej marki lub chociaż innego modelu BMW? Trójka zawsze taka była, jest, i będzie, dlatego właśnie się kupuje ten model, zamiast Mondeo czy innych Superbów.

 

Trochę masz rację, ale ono jest dla mnie jednym z najważniejszych aspektów. Drugi to wyciszenie - szczególnie opon...

Teraz biorę na testy serię 5 i zobaczę, czy to nie będzie kompromis, którego szukam... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat zawieszenie adaptacyjne w G20 jest sporo twardsze niż adaptacyjne w serii F, więc marka to nie ma znaczenia.

 

No własnie ;-)

Jeździłem też chyba wszystkimi AMG od A45 po GT (po lodzie i śniegu ;-)) i w niektórych było bardzo twardo .. znacznie twardziej niż m340i... więc to nie tylko marka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Gragonio, wiele razy narzekasz na zawieszenie w BMW...może powinieneś poszukać innej marki lub chociaż innego modelu BMW? Trójka zawsze taka była, jest, i będzie, dlatego właśnie się kupuje ten model, zamiast Mondeo czy innych Superbów.

 

Trochę masz rację, ale ono jest dla mnie jednym z najważniejszych aspektów. Drugi to wyciszenie - szczególnie opon...

Teraz biorę na testy serię 5 i zobaczę, czy to nie będzie kompromis, którego szukam... ;-)

 


Jaki silnik w 5tce bierzesz na testy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

540xi nie robi wrażenia, wiec w 530xi to już w ogóle będziesz się nudził ;)

 

Dzięki za info... tak się spodziewałem..... pożyczyli mi wczoraj na wieczór m550i.... :D


W końcu znalazłem Świętego Gralla!!! :cool2:


Zawieszenie adaptacyjne Rewelacja!!! Tego szukałem... połączyli wodę i ogień.... można tym autem jeździć "relaksacyjnie" i sportowo.... (nie wiem tylko które tam było adaptacyjne, bo są 2 rodzaje...) ale dziś mam dostać pełną spec tego auta co jeździłem, to będę wiedział....

V8 mega pięknie pracuje... w trybie sport jest głośny (być może był tam wydech mPerformance), a trybie Comfort - cisza... REWELACJA!


Genialny samochód - teraz muszę tylko iść do sponsora :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Gragonio, wiele razy narzekasz na zawieszenie w BMW...może powinieneś poszukać innej marki lub chociaż innego modelu BMW? Trójka zawsze taka była, jest, i będzie, dlatego właśnie się kupuje ten model, zamiast Mondeo czy innych Superbów.

 

Jest takie zawieszenie adaptacyjne w m550i... dla mnie ideał! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy nie kupić tego auta w USA bo RWD czy EU XDRIVE.


:?

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Od marca br. elektryczna regulacja foteli przednich z pamięcią i DAB w standardzie wersji M340i. Edytowane przez rkmi09
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem czy nie kupić tego auta w USA bo RWD czy EU XDRIVE.


:?

 

Rwd będzie zdecydowanie ciekawszym samochodem.

Porażka że nie ma w europejskiej ofercie rwd. Chyba wyszli z założenia że skoro c43 nie ma rwd, s4 ma również tylko 4x4 to i oni nie muszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.