Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, wczoraj wracając z pracy w czasie jazdy zacząłem widzieć za sobą kłęby dymu, samochód zaczął sam przyśpieszać, zacząłem hamować i zjechałem na bok i zgasiłem go, pojawił się pożar pod maską paliło się w okolicach turbiny, szybko zgasiłem gaśnicą tak więc bez strat. Dzisiaj rozebrałem trochę silnika i zauważyłem że olej pojawił się po stronie dolotu. Dodatkowo wywaliło korkiem wlewu oleju i bagnetem trochę też tu przy misce olejowej. Auto od ostatniego czasu zaczęło brać trochę olej Co się mogło stać? Dzisiaj wykręciłem turbo ma trochę luzu na wirniku. Odkręciłam odme i też w niej olej był. Ale nie wiem jak ocenić czy jest ok, dla pewności kupiłem nową. Stara się różni od nowej tym że w nowej jak dmucham w tą dziurkę na górze to membrama się rusza a w starej syczy gdzieś. Może miał ktoś już podobnie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik się rozbiegł bo turbo puściło olej w dolot. Turbo wymienić, odmę też bo to się mogło przyczynić, wszystko dokładnie wymyć z oleju (nie zapomnieć o kolektorze ssącym), naprawić co się spaliło, wymienić olej i będzie chodzić. Po drodze można zmierzyć kompresję czy coś tam nie klęknęło w słupku. Jeżeli jest DPF to wyprać.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakieś osłony, Rury, wentylator, wymiennik ciepła oleju skrzyni jak masz i pod IC są dwa torxy po bokach.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Witam odpaliłem na chwilę silnik żeby sprawdzić czy jest sens robić coś dalej DPF czyścić i wszystko działa, ale nowe turbo cieknie na łączeniu i wali w IC olejem. Dzwoniłem do gościa o regeneracji turbin i mówił że to wina zapchanego DPF. Wyjałem DPF i zauważyłem że obcięty jest przewód od czujnika temperatury spalin. Czy można go samodzielnie wyczyścić i w jaki sposób żeby nie uszkodzić katalizatora.
Opublikowano
Wyczyściłem DPF płynem do czyszczenia kominków, zalałem go prawie do pełna, potem pod ciśnieniem wodą wymyłem wyleciało dużo szlamu i sadzy i tak kilka razy. Filtr zrobił się czysty w środku i zauważyłem że przestało ciec z nowego turbo i spaliny z wydechu lecą swobodnie (wcześniej spaliny leciały pod dużym ciśnieniem). Z węża dolotowego wyleciały dosłownie trzy krople oleju myślę że to po wczoraj jeszcze. Pojeździłem trochę i nic się nie dzieje, samochód jest mocny, lepiej ciągnie z dołu niż przedtem. Nie mam jak sprawdzić sprężania ale jak odkręcę korek wlewu oleju i leży to nie tańczy lekko nieraz podskoczy a z bagnetu lekko jakby dmucha ale nie pryska olejem ani nic, przylożyłem ręcznik papierowy i zero śladu. Możliwe że zapchany był tak filtr że ciśnienie spalin pchało olej na stronę dolotu? I dlaczego ktoś mógł obciąć czujnik temperatury spalin? Czy przez to nie uruchamiała się procedura wypalania?
Opublikowano

Ale właśnie chodzi o to że kostka jest obcięta na równo przy kostce wystaje po 1 mm przewodu jednego i drugiego i tam gdzie wchodzi w otuline dwa przewody obcięte i wystają po 1mm, brakuje odciętych dwóch cienkich przewodow do których się wpina w czujnik.

Przylutuje te kabelki ale czy mogę dać trochę grubszy przewód bo tam bardzo cienkie są czy ma to jakieś znaczenie długość ich i grubość i czy jest różnica jak je podłącze obydwa brązowe bodajże. Pytanie jeszcze jedno jak sprawdzić sprężanie? Przez wytryski czy przez świecę żarówa? I czy w naszych bmw jest problem z wyjęciem wtryskow jak np. w Mercedesach (jak pracowałem kiedyś na warsztacie to przyjeżdżała firma i specjalną prasą wyrywali

Opublikowano
Kabel przylutowany i błąd 4030 zniknął. Czy przez to że był nieczynny ten czujnik mógł nie wypalać mi dpf i się zapchał? Szukam cały czas sprawcy tego całego zamieszania...
Opublikowano

Trochę pojeździłem niby jest ok auto jeździ ale pojawiło się kilka niepokojących rzeczy:

Zakupiłem BTools i wtyczke Vgate icar3 wszystko pięknie współpracuje. Ale potrzebuję pomocy w zdiagnozowaniu problemów i mam kilka pytań.


Po odpaleniu silnika rano na zimnym silniku telepie silinkiem przez 3-4 sekundy i zakopci, później już chodzi równo.

Komputer pokazuje mi błąd 41AA czujnik ciśnienia doładowania. Po skasowaniu powraca dopiero po mocnym przegazowaniu. W którym dokładnie miejscu u mnie znajduje się ten czujnik?

Czy jest to ten pod filtem powietrza z wężykiem do DPF czy to ten pod kolektorem ssącym? Jakie będą objawy jego uszkodzenia?

Co to może być? Auto ma normalną moc tylko że spaliny są takie gryzące mocno w oczy i gardło.


Pyt nr.2 dot DPF. Zrobiłem test ciśnienia zwrotnego w BTools i w każdym zakresie obrotów pokazuje mi 0hpa? Czy możliwy jest taki wynik czy jakiś czujnik uszkodzony? DPF u mnie pokazuje 13,4g sadzy i 1,5g popiołu, DPF zapchany w 22% i że regeneracja zaplanowana.

Opublikowano
Niestety... Wracam z pracy silnik w oleju wycieka przez wlew oleju.. Zrobiłem test sprężania i cylindry 1,2,4 po 18 bar, 3 cylinder 11 bar. Po nalaniu oleju skoczył do 16 bar. Tak więc pierścienie? Silnik o dziwo pracuje równo i ma moc... Czy jest sens się w to bawić czy wymieniać silnik na drugi kompletny? Ile kosztuje mniej więcej robocizna przekładka kompletnego silnika w tym modelu? Silniki znalazłem od 2 tys do 5 tys nawet. Z czego kilka sztuk wygląda przyzwoicie. Co robić Panowie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik będzie pracował w miarę równo bo wyrównuje korekcjami. Dużo było oleju w IC? Robiłeś w tym silniku wymianę odmy?
3A0jS9b.png
Opublikowano
Niestety odma nowa wymieniona, turbo nowe. Na ciepłym silniku z bagnetu lecą spaliny jak z tłumika... Olej jest w IC trochę i w rurach też. Chyba wymienię cały silnik bo mechanik mówił że remont się nie opłaca i że 18 bar to o 10 za mało na silnik diesla. A gdzieś czytałem na forum że M47n2 ma 17 bar nominalne. No i na tej próbie olejowej wyszło że trzeci cylinder to pierścienie albo coś z tłokiem. Może ktoś to zweryfikować?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teoretycznie powinno być powyżej 16. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou_200606/repair-manuals/11-engine/11-00-engine/65dfH08

Tylko że należy pamiętać że ta wartość zależy od tego jaka jest konstrukcja czujnika używanego do pomiaru, stąd bardziej patrzy się na to czy wartości są równe. U mnie w M57 wszystkie były na przykład powyżej 24 bar, 11 to już bardzo mało.


Jeżeli chodzi o weryfikację to nie ma na to szans przez internet.


Jeżeli mogę Ci coś doradzić to skoro wygląda na to że silnik i tak potrzebuje remontu to i tak trzeba go wyciągnąć, na forum raczej polecamy zweryfikowanie stanu silnika i jego naprawę niż wymianę słupka na inny o w sumie nieznanym stanie. Mimo wszystko BMW nie produkuje tych silników już od 12 lat, znalezienie takiego z przebiegiem poniżej 200tkm na rynku wtórnym jest praktycznie niemożliwe.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Ogólnie mam drugi silnik jeszcze w samochodzie niedaleko jest możliwość odpalenia sprawdzenia niby 140 tys ma tak wiem też w to nie wierzę za 3600 zł kompletny z osprzętem tak więc dlatego zastanawiam się nad tą opcją. Mechanik na warsztacie gdzie robia tylko Bmw powiedział 2000 zł za robotę. Szkoda mi tego auta bo dużo w niego włożyłem już a uszkodzonego nikt nie kupi a za te pieniądze mogę kupić też padło. A tak to miałbym dużo części na zamianę
Opublikowano
Mam to samo olej wali odmą przez to zapycha się Dpf jak włącza się procedura wypalania filtra zaczyna się masakra wywala olej przez korek do tego wali błędy z wtryskami i czujnikem walka rozrządu.Jak kolega szukam motoru i przeszczep jak by tego nie ugryźć zawsze wyjdzie 5-6 tys masakra. Ktoś coś doradzi
Opublikowano
Mi udało się dostać kompletny silnik z anglika z niby niedużym przebiegiem. Po nowym roku przeszczep. Remontować się nie opłaca,już kiedyś dałem się tak zrobić z dawnym peugeotem, każda gumka uszczelka grosz do grosza i wyszło 3x tyle co używany silnik, potem okazało się że nie ma progów bo poprzedni właściciel dobrze ukrył i poszło na złom. Później w Mercedesie wymieniłem silnik na używamy i jeździłem 4 lata. A tutaj trzebaby nowe tłoki pierścienie szlif cylindrów, plan głowicy docieranie zaworów albo i nowe, wszystkie uszczelki i już mamy połowę wartości auta. Używany silnik to ryzyko no ale ten był niby sprawdzony przed wyjęciem nawet filmik nagrali jak pracuje zimny i rozgrzany i czy nie dymi więc myślę że będzie ok. Zrób sobie kolego próbę olejową bo też prawdopodobnie masz przedmuchy już skoro odma nowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.