Skocz do zawartości

F11 N47 termostat


robiola1

Rekomendowane odpowiedzi

Wymienial ktos moze termostat?

mi pokazuje temp. oleju 99 stopni a plynu na poczatku idzie do 85 stopni a pozniej spada miedzy 70-79stopni. czyli znowu termostat padniety pewnie. wymienialem termostat 5 lat temu w innym N47 i po wymianie temperatura byla 87/88stopni. teraz sprawdzalem ceny i termostaty glowne sa od 50zł do 230zł brutto ( najdrozszy jest orginal przez 5 lat podrozal prawie dwukrotnie) najtanszy jest GATES, pozniej MAHLE i inne.

ma ktos tutoriala z wymiany?

pamietam ze jak wymienialem to meczylem sie z ta podkladka pod kopulke termostatu. jakie teraz plyny chlodnicze leja? wtedy kupowalem chyba plyn febi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • 3 tygodnie później...
po wymianie termostatu (na orginalny) temperatura jest bez zmian, czyli znowu pokazuje 70-79stopni plynu i oleju 99stopni. zaluzje na postoju sa zamkniete, natomiast wentylator sie zalacza raz szybciej pozniej troche wolniej i wylacza. czy ktos sprawdzal temeretarue w N47 218km? w N47 184km od razu pomogla wymiana termostatu. tutaj moze jest jeszcze drugi od EGR?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie rozumiem po co ten wentylator pracuje jak temperatura plynu jest ponizej 80stopni w ukrytym menu. wentylator tez tak chodzi jakby zmienial predkos od zera do lekkiego przedmuchu. nie kreci sie na max. zatrzymuje sie i wlancza co jakis czas jakby na 1 biegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie rozumiem po co ten wentylator pracuje jak temperatura plynu jest ponizej 80stopni w ukrytym menu. wentylator tez tak chodzi jakby zmienial predkos od zera do lekkiego przedmuchu. nie kreci sie na max. zatrzymuje sie i wlancza co jakis czas jakby na 1 biegu.

 

Prędkość wentylatora chłodnicy zależy od temperatury płynu chłodzącego na wylocie płynu chłodzącego (chłodnicy) i ciśnienia w układzie klimatyzacji. Wraz ze wzrostem prędkości jazdy samochodów zmniejsza się prędkość wentylatora chłodnicy.


Jeżeli aktywacja przez modulację szerokości impulsu nie powiedzie się, wentylator elektryczny zostanie aktywowany w trybie awaryjnym ze stałym współczynnikiem wypełnienia impulsu.


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-525d-tou/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/engine-cooling/electric-fan/XZ4xFVp


Według wyżej przedstawionego opisu i opisu twojej usterki szukałabym błędu związanego z klimatyzacją lub awarii związanej z wiatrakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na postoju osiaga temp plynu 83stopnie i oleju 100stopni. podczas jazdy plyn chlodniczy spada do okolo 75stopni olej do 95 stopni. wydaje mi sie ze termostat nie trzyma. moze krzywo siedzi w obudowie i nie domyka oring? przetestuje go za pare tygodni.

ten termostat jest beznadziejnie zaprojektowany. w nowym jest roznica w wygladzie. taki maly dzyndzel u podstswy w starym tego nie mialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a powiedzcie ile musicie przejechać w temp takich jak teraz, czyli +5, +3 stopnie? U mnie to nawet 10km i jeżeli nie ma korków. Nie pamietam jak było to poprzedniej zimy ale wydaje mi się że troszkę długo się grzeje. Mam swoje pierwsze BMW od stycznia. W poprzednim aucie proces ten był szybszy. Jak jest u was?
Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale o czym mówisz????

O płynie chodzącym???

Oleju????

Opisz to dokładnie . Z jakimi prędkościami się przemieszczać, czy jest dużo wzniesień . Jak przyspieszasz. To ma istotny wpływ na szybkość nagrzania się obydwu płynów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W poprzednim aucie proces ten był szybszy. Jak jest u was?

 

Bierzesz pod uwagę że w poprzednim samochodzie miałeś zapewne wskaźnik temperatury płynu chłodzącego który nagrzewa się szybciej niż olej a w bmw Fxx jest wskaźnik temp. oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj mnie macie, porównywałem do wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej a w fxx jest przecież olej jak napisał guzior2, sorry mój fuck up.

Ale odpowiadając na pytanie to teren raczej płaski i przyspieszam spokojnie, staram się na zimnym go nie butować.

Dziś sprawdzę na btool jak wygląda sprawa z temperaturą, sorry za zajebkę jeszcze raz.

Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bmw robi komdomy z coraz cienszej gumy. termostatem zajme sie za 2 lub 4 tygodnie. na razie auto stoi. jak na razie po wymianie termostatu jest gorzej niz bylo. w trasie temperatura plynu spada do 60-65 stopni. wczesniej bylo 70-75. ewidentnie termostat nie halo albo go krzywo zamontowalem. zrobie fotorelacje z wymiany. a na domiar zlego w fotelach komfort padlo grzanie dupy. grzeje plecy, boczki siedzenia, natomiast siedzenia po srodku nie grzeje. wyskoczyl blad grzania dupy.

kurfa te bmki to syf jakich mało. to auto juz na w pierwszych 12 miesiacach ulega totalnemu rozkladowi, pozniej jest gorzej.

nastepne auto to bedzie audi, mesiu lub hiundai, KIA, albo toyota jak pieniazkow nie braknie.

bmw to komdom z taniej gumy, syf jakich malo, brak slow. nigdy wiecej tego syfu. :nienie:

teraz jezdze sluzbowym od tygodnia autem volvo, mam go na miesiac. klasa sama w sobie, o lata swietlne do przodu do bmw, niestety volvo drogie jest. temperature łapie po 3-4 kilometrach.

bmw to dla sebixow i dla pisiorów jest. dresow 4 paskowych abibas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaraj się nie obrażać użytkowników i właścicieli BMW.

Napisz co to za auto.

Kupiłeś nowe czy lekkoooooo używane przez Niemca z niewiadomym przebiegiem i historią byle tanio i BMW ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

po miesiacu zabralem sie do poprawki termostatu. podczas montazu sie przesunal tak ze uszczelka nie domykala sie. przetestowalem i teraz jest szczelna. niestety badziewnie zaprojektowany. teraz przy temeraturze zewnetrznej 0 do 3 stopni silnik ma temerature od 69 do 94 stopni. 69 stopni ma przez sekunde i leci do 81 stopni i pozniej znowu leci do dolu di 69stopni. przy tempomacie i predkosci 110km. przy wiekszym obciazeniu szybko lapie ponad 80 a czasami 94 stopnie na sekunde.

w n47 184km trzymal prawie caly czas ta sama temerature . tutaj skacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat wymienika ciepla oleju skrzyni biegow padniety, koszt czesci okolo 100euro z uszczelkami. troche dlubania. zrobie to pewnie za pare miesiecy. na razie temperatura oscyluje wokol 80stopni. dpf wypala sie od 75stopni, czyli na razie da rade.

update

temperatury teraz na zewnatrz 11-14stopni, lapie szybko temperature i trzyma sie w miedzy 80 a 95, jadac po miescie oscyluje kolo 88 stopni. w trasie od 80 do 95 w zaleznosci od obciazenia. ale raczej w przedziale 80-85 stopni. temperatura oleju caly czas 100stopni jak juz do niej dojdzie. na razie bede obserwowal, te dwa gumowe przewody co ida do wymienika po rozgrzaniu sa co najwyzej lekko cieple, sam wymienik goracy ze nie mozna go dotknac, przewody olejowe od skrzyni biegow tez bardzo gorace.


update,

termostat wymienika ciepla oleju jednak jest sprawny. tzn zablokowalem weze zasilajace i temperatura nie ulega zmianie. na domiar tego temperatura teraz spada znowu do 70 stopni. przewod od chlodnicy lekko cieply, czyli termostat głowny nie dziala tak jak trzeba. bede go juttro reklamowal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

wymieniłem ponownie termostat, termostat otwiera sie w 87/88 stopniach. podczas jazdy z malym obciazeniem powoli sie nagrzewa z wiekszym obciazeniem szybciej.

teraz max spada temperatura do 75 stopni wczesniej spadala do 69 stopni. chyba tak jest ten silnik zbudowany ze maly obieg bardzo wychladza wode i egr nie jest w stanie dogrzac chłodziwa.



teraz najciekwasze, kupilem 2 termostaty w orginalnym kartonie z salonu w ostatnich 2 miesiacach. obydwa roznia sie wielkoscia niektorych napisow i budowa tego bimetalu. orginalny jaki byl zamontowany jeszcze innaczej wygladal.

ten wadliwy ktory nie trzyma temperatury oddalem do serwisu, stwierdzili ze jest dobry i sprzedadza go komus innemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.