Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Mam bardzo dziwny moim zdaniem problem z moim 520xd. Mianowicie podczas szybkiego pokonywania ronda w momencie jak już z niego zjeżdżam, ujmuję gazu i dodaję czuję takie lekkie zadławienie, z jednym lub dwoma delikatnymi szarpnięciami. Uczucie jakby chwilowo silnik przegrywał z braku paliwa. Zjawisko nie występuje często. Nieraz zdarzy się raz na tydzień, nieraz 2 razy przez 10km. I nigdy na prostej, ze startu mogę wcisnąć do oporu i startuje jak zły. Zawsze po skręcie, przy niskich obrotach (najczęściej w prawo, nie zauważyłem nigdy tego w lewo) głównie na rondach podczas zjeżdżalnia z niego. Nie towarzyszy temu żaden odgłos, hałas itd.

Mega dziwna sprawa. Na kompie żadnego błędu, oprócz pojawiającego się od czasu do czasu błędu sondy nox.

Mój mechanik uczciwie mówi że nie ma pojęcia co to ale jeżeli miałby stawiać to na układ napędowy...

Z góry dzięki za każdą sugestie lu poradę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może spróbuj wyciągnąć bezpiecznik od X-drive i pojedź przetestować tylko z napędem na jedną oś.
Opublikowano
Też się nad tym zastanawiałem ale musiałbym pojeździć tak trochę dłużej żeby być pewnym. Występowanie tego zjawiska to loteria. Czy wyjęte bezpiecznik od x-drive wpływa negatywnie na napęd?
Opublikowano
Sprawdziłbym błędy pod kątem początków problemów z EGR. Wprawdzie fakt, że dzieje się to tylko przy skręcie jest rzeczywiście dziwny, ale sam opis dławienia pasuje idealnie do tego co było u mnie jak się psuł EGR.
Opublikowano
O egr też myślałem zwłaszcza że taki temat wałkowaliśmy z moim byłym e61 przez dwa miesiące. Objawy praktycznie identyczne ale czemu tylko podczas skrętu. Aha i zauwałyłem że zjawisko nie występuje kompletnie na EcoPro...
Opublikowano
Miałem podobne objawy i u mnie winna okazała się skrzynka rozdzielcza od Xdrive.
Opublikowano

Wyciągnij ten bezpiecznik, pojeździj trochę to będziesz bliższy rozwiązania problemu. Ja też mam 520xd i miałem juz wymieniany i EGR i xdrive.

Objawy o których piszesz to tak jak u mnie był oz EGR, ale to że to jest tylko przy skręcie to tak jakby rzeczywiście xdrive. A z drugiej strony mowisz, że na Eco nie ma tego to tu bardziej skłaniałbym się w kierunku EGR - inaczej pracuje przy tym trybie, a xdrive tak samo nie zależnie od trybów.

Tak czy inaczej to wyjaśnić bezpiecznika może pomóc zdiagnozować miejsce usterki - wykluczyć bądź nie xdrive.

Jeszcze jedno - u mnie diagnostyka xdrive na serwisie nie wskazywała, żadnych błędów. Dopiero diagnostyka online jakimiś innym systemem który jest w centrali BMW AG pokazała błedy (nie pamiętam nazwy tego systemu - oprogramowania).

Opublikowano
Dzięki serdeczne. Postaram się w weekend wyciągnąć bezpiecznik i pojeździc trochę. U mnie egr był wymieniany jakieś 30kkm temu dlatego też trochę kieruje nas to w stronę napędu. Ale zeczywiscie dużo wskazuje na egr.
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Od kilku dni sytuacja pogorszyła się. Ogólnie delikatne zadławienie zdarza się codziennie podczas porannego dojazdu do pracy również na prostej. Najczęściej podczas odjęcia gazu i szybkiego ale delikatnego wciśnięciu go. Odpalilismy dzisiaj ista i odczytalismy błędy. Co dziwne inpa nie pokazała najważniejszego błędu czyli

255C00 Egr valve position control valve open to Wide.

Ostatni zapisany przebieg błędu pokrywa się z porannym dojazdem do pracy a częstotliwość błędu to 255 razy.

To chyba jednoznacznie wskazuję na egr?

Mam jeszcze pytanie odnośnie samej wymiany zaworu. Czy przed lub po wymianie trzeba coś robić kompem? Jakaś adaptacja czy ustawienie egr w odpowiedniej pozycji. Silnik B47 190KM.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Od kilku dni sytuacja pogorszyła się. Ogólnie delikatne zadławienie zdarza się codziennie podczas porannego dojazdu do pracy również na prostej. Najczęściej podczas odjęcia gazu i szybkiego ale delikatnego wciśnięciu go. Odpalilismy dzisiaj ista i odczytalismy błędy. Co dziwne inpa nie pokazała najważniejszego błędu czyli

255C00 Egr valve position control valve open to Wide.

Ostatni zapisany przebieg błędu pokrywa się z porannym dojazdem do pracy a częstotliwość błędu to 255 razy.

To chyba jednoznacznie wskazuję na egr?

Mam jeszcze pytanie odnośnie samej wymiany zaworu. Czy przed lub po wymianie trzeba coś robić kompem? Jakaś adaptacja czy ustawienie egr w odpowiedniej pozycji. Silnik B47 190KM.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odepnij wtyczkę i zobacz czy problem występuje - tak najłatwiej.


No i niestety nie jestem jakoś fanem ANTYekologii, ale akurat EGR to ja bym wyłączył.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Wczoraj odebrałem auto z serwisu. Egr wymieniony i koniec kłopotów. :mrgreen: Samochód znów śmiga jak zły. Padło sterowanie zaworem Egr i był cały czas w pozycji otwartej. Ponadto ASO wymieniło mi po raz drugi chłodniczke spalin. Pierwsza wymieniana była na akcji serwisowej 24000 km temu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.