Skocz do zawartości

Problem ze skrzynia brak 4 i znikajacy 3 bieg. Prosba o pomo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z automatem w samochodzie ktory dopiero co kupilem. Jest to bmw 7 e32 ze skrzynia 4hp22.

Problem to: skrzynia nie wlacza wogole 4 biegu, jedynka, dwojka, trojka a pozniej nic i tak sie kreci do 6tys obrotow bez zmiany.

To był pierwszy problem ktory zaobserwowałem, wczoraj przyjechalem ze słupcy do poznania (75km) i jazda bylo mordęgą.

Mianowicie: niedość że brak 4 to jeszcze po przejechaniu niecalych 20 km skrzynia zaczela tracic 3 bieg.

Wyglada to nastepujaco:

Ruszamy predkosc do 25 km - jedziemy na pierwszym biegu, po chwili zmienia sie na 2 i tak do jakichs 45km (wszysttko przy bardzo delikatnym gazie) przy 60 km nastepuje zmiana na 3 bieg i tak przez doslownie kilka kilometrow, samochod przyspiesza, ale jak dojdzie do 70 km to redukuje na 2 bieg i ciagnie do najwyzszych obrotow, puszczenie gazu nie powoduje spadku obrotow, samochod utrzymuje obroty, schodzi z nich bardzo powoli.

Przy delikatnie ostrzejszej jezdze samochod wogole nie zmienia na 3 bieg (delikatnie ostzrejsza oznacza naprawde bardzo delikatnie ostrzejsza a nie jakies szalenstwo- to tak jakby sie powoli wyprzedzalo tira na autostradzie - powoli bez szalenstw).

Stawalem kilkakrotnie na poboczu zeby odlaczyc linke kickdowna bo myslalem ze jest za mocno naciagnieta, poluzowalem ja najpierw, poznije wogole odlaczylem, nic nie pomoglo, samochod ciagnie na dwojce do masakrycznych obrotow a pozniej jeszcze redukuje nawet do jedynki, bo chce jeszcze przyspieszac; odlaczylem tempomat bo myslalem ze to on zawiesza obroty, i nic nie pomoglo.

W domu przed podroza zlalem troche oleju ze skrzyni bo było ponad maks, zlalem to do butelki, bylo dosc duzo jakichs opilkow, farfocli - spuszczalem go poprzez odessanie z kladu przez rurke w ktorej zamontowany jest bagnet.

Na trasie myslalem ze to przez to i w polowie drogi dolalem troche oleju ale objawy nie ustapily, ani sie nie nasilily.

Mam zamiar zlac caly olej i go wymienic, czy ktos z was uwaza ze to moze cos zmienic?

Jestem lekko podlamany bo z samochodem od sameo poczatu sa problemy - najpierw poszla glowica po 7 km jazdy a teraz niedajboze skrzynia.

Czy ktoś moze na podstawie tego co napisalem okreslic czego jest to wina?

 

Druga rzecz dot. skrzyni - nie wiem czy i co bylo z nia wczesniej robione, ale tak jak przy lewarku jest taki przycisk do zmiany trybu pracy (sport, economic, manual) to u mnie to wogole nie jest do niczego podlaczone. Jedynie jakies dwa niebieskie kable odpowiadajace za podswietlenie przycisku po wlazeniu swiatel. Patrzylem w srodku "kanalu" ale nie ma takiej 6 pinowej wtyczki ktora mozna by było podlaczyc do tego przycisku.

 

Niestety ale nie kontakt z poprzednim wlasciecielem samochodu odpada.

Bardzo prosze o jakikolwiek werdykt.

Jesli uwazacie ze nie obejdzie sie bez wizyty w serwisie ASB to niech i tak bedzie, ale czy zna ktoś jakiś dobry serwis w Poznaniu?

 

Z góry dziekuje i pozd.

Łukasz

Opublikowano

Czesc

Niestrasz czlowieka!

 

Po pierwsze,trzeba wymienic olej!

Po drugie jakis elektyk powinien ,to podlaczyc/sterownik skrzyni/.

Po trzecie dziwne,ze przy odciaganiu oleju pojawily sie jakies opilki,bo powinny trzymac sie magnesow w misce olejowej..

Nie wyglada ,to ciekawie ,ale ja bym nie tragizowal.

pozdrawiam

Opublikowano

Jeszcze jedno mnie zastanawia?1

Jaka linka od kick down-a?

Jezeli masz linke na przepustnicy,to wlasnie ona powoduje zmiane biegow,ale z drugiej strony wspominasz cos o sterowaniu elektronicznym :shock:

Nie jestem znawca w tym temacie,ale jedno wyklucza drugie/moim zdaniem/.

Moze ,ta skrzynka zostala zamieniona?

Do serwisu,to mozesz jechac jak lubisz horrory :)

Jezeli bedziesz juz mial ekspertyze i bedzie ona tragiczna ,to lepiej rozejrzyj sie za uzywka.

pozdrawiam

Olej smierdzacy spalenizna ,swiadczy o zbyt wysokiej temperaturze pracy skrzyni.Moze byc zle chlodzona!.

Opublikowano

Witam raz jeszcze dziekuje za zainteresowanie.

Uscislajac - skrzynia ma dosc dobre chlodzenie, nie wyczulem zeby oelj smierdzial spalenizna. Jest on bardzo ciemny, malo klarowny, w butelce do ktorej zlalem (a raczej zessałem) po poruszeniu na sciankach pozostaja opilki. Niestety nie mam teraz dostepu do kanalu zeby odkrecic miske i zobaczyc co czai sie w srodku.

Mialem nadzieje, ze ktos z tu obecnych potrafi zdianozowac po przyczynach co to moze byc.

Oczywiscie zaczne od wymiany oleju, filtra, tylko czy cos jeszcze na co mam zwrocic uwage?

Co do sterowania - mam linke kickdown przy przepustnicy i wiem ze ona jest odpowiedzialna za zmiane biegow w dol przy wcisnieciu mocniejszym gazu, napoczątku jak się zaczęlo to dziacmyslalem ze to ona jakos zawiesza sie i ze ma za krotki skok i przy niskich obrotach skrzynia dostaje sygnal do redukcji, ale po poluzowaniu i nawet sciagnieciu linki nic sie nie zmienilo.

Dodam, ze przy niskich obrotach przy przelaczaniu biegow skrzynia robi to w miare plynnie nie szarpiac, natomiast przy obrotach zedu 3-3,5 tys szarpniecie jest znaczne - rak i nog nie urywa, ale czuc je.

Tez dziwne: zalozmy : jedziemy 70 km - trzeci bieg, puszczamy gaz samochod powinien sie toczyc spokojnie, a u mnie redukuje na dwojke jednoczesnie podnoszac obroty do 4 czy nawet 4,5 tys.

Spalanie jakie odnotowalem na trasie 75 km to ..... 30 litrow!!!.

Takie spalanie jakbym cisnal samochod niewiadomo jak po miescie.

Ale czego chciec jak sie jedzie na dwojce przy okolo 4,5tys obrotow.

 

Druga rzecz o sterowaniu co napisalem to o przelaczniku trybow - manual, sport i economic - ten wlacznik chyba powinien byc podlaczony do jakiejsc 6 pinowej wtyczki - u mnie sa tylko podlaczone dwa piny ktore odpowiadaja za podswietlenie po wlaczeniu swiatel. Czy potrafi ktos powiedziec skad ta wtyczka powinna "iść". Rozebralem tunel ale tam tylko jakas dwu pinowa wtyczka jest ktora nie jest nigdzie podpieta.

Zbyt cienki w uszach jestem aby cokolwiek wiecej powiedziec.

 

Ponowie pytanie odnosnie jakiegos serwisu asb w poznaniu. Chociaz celem zmiany oleju i filtra a jakby co to wyceny naprawy, czy to wogole bedzie sie oplacalo, bo uzywana skrzynie to gdzies za 1kzł mozna dostac, ale wolalbym ta naprawiac, niz inwestowac w inna ktora moze odmowic po jakims czasie wspolpracy.

 

Dziekuje za wszelkie sugestie co dalej z tym fantem robic.

Opublikowano

Czesc

Za naprawe tej skrzyni ,o ile wymaga naprawy/ bedziesz mogl kupic ze 3 uzywki :P

Co do linki ,to jak ja poluzowales,to skrzynka nie moze zmienic na wyzsze biegi.

Czy ten olej jest zblizony do czarnego!?

Czy sprawdzales w Vin decode jaka masz miec skrzynie?

Te opilki jak to nazywasz ,moga pochodzic z rozwalonego filtra oleju w skrzynce.

Wjedz gdzies na wysoki kraweznik w,wcisnij sie pod samochod ,odkrec korek i wylej to bagno,potem mozesz odkrecic miche i obejrzec filtr.

Zobacz i le oleju zejdzie i wlej tyle samo nowego/u mnie zeszlo 3,5 l/

oczywiscie najpierw zloz to do kupy.

Linke wyreguluj tak,zeby po lekkim otwarciu przepustnicy byl maly opor.

Albo tak jak piszesz,rozbij swinke i jedz do wrsztatu :( Pozdsrawiam

Opublikowano

Dzia Belgus za zainteresowanie.

Olej ma kolor brazowy- "blotnisty"

Vin decoder podaje nastepujacy typ skrzyni 4HP-22/EH.

Skarbonki nie moge rozbic, bo ja rozbilem na naprawe glowicy :(

Teraz pozostaje mi czekanie do konca miesiaca zeby moc zaprowadzic samochod do diagnozy i w tym czasie chetnie pozbieram opinie na temat mojego przypadku.

Gdybym byl w domu (w słupcy) to bym wjechal na kanal i posprawdzal, ale teraz do konca miesiaca jestem w poznaniu, i nie mam takich mozliwosci.

I jak napisalem bede bardzo wdzieczny za sugestie w kwestii skrzyni.

Szukam tez w necie ale informacje jakie znajduje nie odnosza sie do takich przypadkow.

Dzia i pozdr.

Lukasz

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

U mnie tez pojawil sie podobny problem..mianowicie od kilku dni skrzynia nie chce wrzucac 4 biegu, raz wskakuje a raz nie..pozatym inne biegi wchodza bez problemu..wymnienilam juz olej w skrzyni ale problem nadal jest:(

moze to wina filtru lub pompy? a moze elektroniki?

Dziekuje za wszelka pomoc.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wskocze w temat wczoraj jechalem swoim 750 z Gdanska do Gdyni wracajac skrzynia zaczela sie slizgac miedzy biegami (tak jak w menualu jak masz zjarane sprzeglo) i do tego meega szarpac przy zmianie filtr i olej w skrzyni zmienialem pol roku temu... Niekupie uzywki skrzyni bo wiadomo ze moze za pare km stac sie to samo . Remont skrzyni hmm zastanawiam sie czy warto wpakowac polowe wartosci auta w skrzynie czy nie lepiej sprzedac auto na czesci...... :(

Było e30 323 wąska lampa :)

Potem e34 525

Teraz e32 750 V12 :D


www.fabrykaksztaltu.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.