Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Zrobiłem swapa w coupe z m50, 2.0 na 2.5 (192km)

Niestety miałem sam słupek, wiec komputer, wydech, wszystko jest z 2.0.

Mam kompresor eaton m65 po regeneracji który chce wsadzić ale najpierw zamierzam ogarnąć silnik do serii, na ten moment wypluł aż (177km) :lol: . Kompresje na cylindrach ma po 13 barów wiec chyba nie jest zle, co nie?

Chce zacząć od wydechu, posiadam w garażu kolektor wydechowy od m52b25 (170km), podejdzie bez rzeźby? Czy jest to ten sam kolektor który montuje sie seryjnie do m52b28? Może macie jakieś sprawdzone porady na jakiś „tani, dobry” wydech :D

Na ten moment kolektor wydechowy jest z 2.0 i wydaje mi się ze to głównie przez niego jest spadek mocy.


Po południu wrzucę tutaj wykres z hamowni,

Pozdro

Opublikowano
wiec komputer, wydech, wszystko jest z 2.0
kolektor dolotowy,przepustnica ,wtryski ,przepływomierz też?
posiadam w garażu kolektor wydechowy od m52b25 (170km)' date=' podejdzie bez rzeźby? Czy jest to ten sam kolektor który montuje sie seryjnie do m52b28[/quote'] jeśli chodzi o przykręcenie do głowicy to pasuje bez problemu, jednak trzeba go dopasować do portek z m50. Jest to ten sam który montowany był seryjnie do m52 b20/b25/b28.
Może macie jakieś sprawdzone porady na jakiś „tani' date=' dobry” wydech [/quote'] Najłatwiej kupić komplet z m52b25/b28 i wspawać gwint sondy przed katalizatorem a miejsca na sondy w kolektorach zaślepić. Możesz także kupić wydech z m50b25 i zostawić żeliwne kolektory. Rozumiem że obydwa silniki bez vanosa.
Opublikowano

Tutaj wykres z hamownii:

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.png

 

kolektor dolotowy,przepustnica ,wtryski ,przepływomierz też?

Kolektor na bank M50B25 bo ma duże kanały, wtryski zielone, przepływomierz i przepustnica już były, i pytanie, czy gdyby były one z 2.0 to pasowałyby PlugPlay do tego kolektora? Jeżeli nie, to przepływomierz i przepustnica raczej są od 2.5.

 

jeśli chodzi o przykręcenie do głowicy to pasuje bez problemu, jednak trzeba go dopasować do portek z m50. Jest to ten sam który montowany był seryjnie do m52 b20/b25/b28.

Wspaniale, taka informacja mnie mega cieszy, bałem się że ten kolektor m52b25 (170KM) też zdławi silnik :roll: !

 

Najłatwiej kupić komplet z m52b25/b28 i wspawać gwint sondy przed katalizatorem a miejsca na sondy w kolektorach zaślepić. Możesz także kupić wydech z m50b25 i zostawić żeliwne kolektory. Rozumiem że obydwa silniki bez vanosa.

Słyszałem złą opinie o wydechach M50, że są żeliwne i mają chropowatą ścianę co źle wpływa na przepustowość powietrza, prawda to?

Mam możliwość kupno wydechu, oryginalnego, dwu-rurkowego ale za 600zł...dużo, nie dużo, sam sobie skonstruuję wydech, najważniejsze są kolektory wydechowe.

Oba silniki z vanosem :lol:


Jutro będę robił wydech to dam znać czy jest poprawa na dupohamownii.

Wspawam tłumik środkowy z e34 2.0i (on raczej nie będzie miał wpływu na moc, tylko dźwięk), końcowy - rarytasik oryginalny z kwasówki z 2.8i.

Opublikowano
Kolektor na bank M50B25 bo ma duże kanały, wtryski zielone, przepływomierz i przepustnica już były, i pytanie, czy gdyby były one z 2.0 to pasowałyby PlugPlay do tego kolektora? Jeżeli nie, to przepływomierz i przepustnica raczej są od 2.5
kolektor i cała reszta pasuje,kwestia tylko czy ma właściwą średnicę. Na kolektorze i przepustnicy są opisane pojemności, bez problemu sprawdzisz. Na szybko to średnica przepływomierza do b25 wynosi 77mm.
Oba silniki z vanosem
wrzuć zdjęcie tego silnika bo vanos był od 1992 i b20 na siemensie a b25 na boschu raczej ciężko to zgrać.

Co do wykresu to wynik jak na 28 letni silnik całkiem dobry.

Opublikowano

Wrzucam zdjęcia silnika i przepustnicy, kolektora.

silnik.jpg

wtryski.jpg

przepustnica.jpg


Wygląda chyba że są z 2.5i bo przepływka jest dość duża, przepustnice ściągnę w wolnej chwili i zobaczę numery, niby pikuś ale już 2 dzień siedzę nad skrzynią w garażu, wymieniam bo nie wchodziła dwójka, i kurczę nie mogę ściągnąć tego "trójkąta" (łącznika skrzyni z wałem). Próbowałem naprawdę wielu sposób, poddałem się i po prostu wrzucę jeszcze inną skrzynie z e34 2.0i (to nowa jest z 2.5i e39) mam nadzieję że rozstaw śrub będzie pasować do mojego wału.


lacznik.jpg





No a tutaj zdjęcia wydechów, dziwie się bo ten m52 wydaje się mniejszy ale domyślam się że w kolektorach jest lepsze ciśnienie dlatego zmiana powinna być na plus.

wydfechy.jpg



Zastanawiam się czy nie jest coś nie tak z komputerem bo skoro z 2.0 jest na siemensie to jakim cudem obsługuje 2.5i

177km, dla mnie wykres słaby, wrzucę nowe cewki, świece, olej, może na coś jeszcze wpadnę i go po raz drugi z hamuję, chciałbym jak najbliżej serii.

Opublikowano

Tego trójnika młotkiem/ręcznie nie ściągniesz, chyba że posiadasz taki oto ściągacz:

4apagv2mgr09_t.jpg



Po ściągnięciu wygląda to tak:

rury7kyjg9fi_t.jpg


Bez tego nawet nie podchodź bo możesz się modlić, szarpać, stukać młotkiem, a i tak ostatecznie siądziesz z rozłożonymi rękoma i tyle.


Pozdrawiam


@Edit

Jest też chyba możliwość zadziałania śrubami z nakrętkami, masz 3 sztuki i przekładasz przez każdy z otworów, trzymasz nakrętkę kluczem i śruby wkręcasz, po trochę każdą. Jeśli żadna ze śrub dziury w skrzyni nie zrobi to spoko. Nie wiem jak to zadziała w praktyce, ja miałem ściągacz.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam forumowiczów.

Jako że nie chce zakładać nowego tematu, szukam u Was pomocy. Potrzebuję kupić tłumik środkowy do m52 ( do m50 też chyba takie wychodziły ) Oczywiście w grę wchodzi tylko ORYGINAŁ, a tak to wygląda u mnie

https://www.fotosik.pl/zdjecie/cd1ce5d43f356e01,


https://www.fotosik.pl/zdjecie/bf7b53a9641d8047


Może ktoś z Was ma coś takiego albo wie kto może mieć, będę wdzięczny za wszelkie namiary. Jest to chyba trochę nietypowe rozwiązanie gdyż z katalizatora wychodzi dwu-rurka i z drugiej strony również, co widać na zdjęciach. Tłumik na pojedynczej rurze idzie jeszcze dostać, tak w moim przypadku jest już niedostępny.

Nie chce wstawiać tam nic uniwersalnego, by nie stracić na brzmieniu i osiągach, a jeśli chodzi o nowy oryginał to lepiej nie gadać o tym - cena z kosmosu.

Będę wdzięczny za wszelką pomoc, sprawa dość pilna bo tłumik już się sypie i zaczyna przepuszczać.

Silnik to 320i 150 km, m52 z Vanosem

Z góry dziękuję

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

M52B20 ma wydech na jednej rurce. łączy się na wejsciu do katalizatora. Najwazniejszy jest katalizator, srodkowy chyba jest przelotowy więc jak zachowac srednice przelotu przez puszke to mozesz wsadzic cokolwiek co sie zmiesci i bedzie mialo wygluszenie. Na osiągi to nie powinno nijak wpłynąć.


https://www.garage-mahieu.com/en/article/catalyst-bmw-320i-e36-cabriolet-20l-essence

tu masz zdj wydechu z m52b20 , czy oem wychodzilo cos innego ? tylko takie w necie widzialem i taki byl u mnie.

Opublikowano

No właśnie, zdjęcia które wrzuciłem są z mojego auta, wiec jak widać m52 wychodziły na takiej dwururce także, a wszędzie można dostać w używce tylko na pojedynczej rurze. Kurde..... chyba będę musiał faktycznie wstawić jakiś zamiennik bo brak mi koncepcji :-/



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.