Skocz do zawartości

BMW F30 318D - rozrzad


Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana rozrzadu w N47 z wyciaganiem silnika w krajowym ASO tez do tanich napraw nie nalezy.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniałem z bratem rozrząd w N47- E81 118d, a dwa tygodnie temu w F31 325d i zdecydowanie korzystniej jest wyciągnąć skrzynię biegów niż silnik.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniałem z bratem rozrząd w N47- E81 118d, a dwa tygodnie temu w F31 325d i zdecydowanie korzystniej jest wyciągnąć skrzynię biegów niż silnik.

 

No to pewno, że korzystniej. W serwisie pewnie też demontują tylko skrzynię, ale gadają, że trzeba silnik wymontować, bo za coś trzeba przecież kasę wziąć. Roboczogodzina kosztuje.

BMW F31 318d 143pk aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej,


Ostatnio zrobiłem rozrząd przy przebiegu 139 tys. km. Wymieniłem bo było słychać delikatne szuranie przy wyłączonym nawiewie i radiu , na rozgrzanym silniku przy ok. 2000 rpm na postoju. Generalnie nie było tragedi bo łańcuch był wyciągnięty trochę ponad 6 mm. Dla spokojnego sumienia wolałem wymienić i nie ryzykować wymiany silnika. U znajomych z f30 nawet z przebiegami blisko 200 tys. km jest spokój (jeżdżą głównie autostradami). Generalnie uważam że jak coś słychać to trzeba wymienić i mieć spokojną głowę. Słyszałem że nawet w BMW nie oficjalnie zalecają wymianę przy ok 150 tys. km.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,


Ostatnio zrobiłem rozrząd przy przebiegu 139 tys. km. Wymieniłem bo było słychać delikatne szuranie przy wyłączonym nawiewie i radiu , na rozgrzanym silniku przy ok. 2000 rpm na postoju. Generalnie nie było tragedi bo łańcuch był wyciągnięty trochę ponad 6 mm. Dla spokojnego sumienia wolałem wymienić i nie ryzykować wymiany silnika. U znajomych z f30 nawet z przebiegami blisko 200 tys. km jest spokój (jeżdżą głównie autostradami).

Pozdrawiam

 

Twój post dotyczy silnika N47, czy B47?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...

Witam,


Pacjent bmw f31 318d 143 ps, przebieg 165 tys . Od 110 tys moc podniesiona na 180 ps.


Mam pytanie, jestem umówiony na wymianę kompletnego sprzęgła, już momentami ślizga... nie wiem co jest powodem, ale będzie zmieniane. Naszła mnie przy tym myśl, czy nie opłaca się od razu zmienić rozrządu. Silnik N47 i z tego co czytałem, raz strzela raz nie strzela, jak to było u was? Mechanikiem nie jestem, ale myśląc , że przy wymianie sprzęgła będzie dużo lepszy dostęp do rozrządu, może warto to zrobić.


Z góry dzięki za info



Ps. za wymiane sprzęgła LUK z dwumasą 2800 żł mi krzyczą, więc myślę, że pozytywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak już będzie miał rozebrane i wszytko na widoku to może sprawdzić i ocenić stan rozrządu. Osobiście bym wymienił zawsze wtedy masz święty spokój na długi czas. Myśle ze cena dobra do e91 320d płaciłem 1400zl za dwumas + 800zl za docisk sachsa + 300zl za wyminę.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.