Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Przeszukalem caly internet ale nie znalazlem jasnej odpowiedzi... Czy rozrzad w wersji F30 zostal poprawiony, czy nadal strach sie bac? Obecnie posiadam F30 318D i zastanawiam sie czy zaczac martwic sie rozrzadem, czy moze zostalo cos poprawione i mozna spac spokojnie...? Autko ma nalatane 190tys ale nie slychac zadnych dziwnych dzwiekow (typu metal o metal czy inne oznaki zuzycia rozrzadu). Co polecacie? Jezdzic czy mimo wszystko wymienic rozrzad??

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmieniają napinacze,ślizgi-kosmetyka.Zasadnicza konstrukcja się nie zmieniła.Nadal jest pojedynczy łańcuszek.

Bywają przypadki awarii które nie sygnalizowały wcześniej niepokojących objawów typu głośniejsza praca, szuranie.

Jeżeli zamierzasz dłużej użytkować auto, to moim zdaniem przy tym przebiegu nie warto ryzykować. Wymiana rozrządu to nie majątek w stosunku do wartości samochodu.

Możesz przejechać bezawaryjnie jeszcze np.100tys, a może strzelić w każdej chwili przy tym przebiegu. Decyzja i konsekwencje po Twojej stronie.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Chciałem się dowiedzieć, czy ktoś z was wymieniał już kompletny rozrząd w serii Fxx d. Jeśli tak to jakie były objawy kwalifikujące ten element silnika do wymiany oraz jakie były mniej więcej koszty takiej wymiany wraz z częściami. Wydaje mi się, że u mnie w silniku (stojąc twarzą do silnika po lewej stronie) występuje dziwne szuranie. Dodam, że przebieg mojej F31 318d z 2013 roku to 118 kkm. Jakie jest oznaczenie silnika z tego rocznika?
Opublikowano
To jest Polska, tutaj rozrząd wymieniamy zaraz po zakupie! Nawet jak auto wyjechało z fabryki! ;) Zapomniałbym, olej w skrzyni też wymieniaj, tylko szybko ;) A tak na serio to może jedź do serwisu jakiegoś i zapytaj czy coś jest nie tak?
Opublikowano
Dzwoniłem dzisiaj do ASO Gazda Gliwice. Po podaniu mojego numeru VIN producent auta nie przewiduje żadnej akcji serwisowej. Dowiedziałem się jeszcze, że mam silnik M47T, czyli chyba przed liftowy, tak?
Opublikowano
Dzwoniłem dzisiaj do ASO Gazda Gliwice. Po podaniu mojego numeru VIN producent auta nie przewiduje żadnej akcji serwisowej. Dowiedziałem się jeszcze, że mam silnik M47T, czyli chyba przed liftowy, tak?

 

Miałem na myśli żebyś się gdzieś umówił i niech ci to profesjonalista oceni czy szumi czy nie. A silnik masz przed liftem.

Opublikowano

A jest w ogóle określony moment w produkcji n47 od którego rozrząd już był ok - z tego co słyszę po wymianie problem już nie występuje co oznacza że nowsze rozrządu są już poprawione, kwestia od kiedy.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Opublikowano
moj znajomy wymienil rozrzad w swoim bmw, a przebieg mial 2 tys km

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Legendy głoszą, że silniki N47 zostały poprawione i nie występują już problemy z rozrządem po 2011 roku...no właśnie, legendy...
Opublikowano
Legendy głoszą, że silniki N47 zostały poprawione i nie występują już problemy z rozrządem po 2011 roku...no właśnie, legendy...
Legendy..... ;)

 

Z tego co można na forum wyczytać to w 2012 Jeszce były problematyczne gdyż multum aut z tego rocznika miało wymieniane i zużycia było wyraźne.

Z 2013+ jest sporo mniej przykładów ale może po prostu mniej młodszych samochodów w naszych rękach.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Opublikowano
Nie zlinczujcie mnie ale ja mam z drugiej połowy 2013, przejechane prawie 170k i na ostatnim przeglądzie powiedzieli, że wszystko ok i nie widać większego zużycia (tfu tfu tfu, ufajmy im na słowo) :D Dlatego troche mnie dziwi, że wszyscy wymieniają na gwałt przy ponad 100k rozrządy i oleje w skrzyni
Opublikowano

Tez miałem kiedyś przyjemność posłuchać ASO po odbiorze auta dostawczego po przeglądzie, wszystko OK, niecałe 2 tys km później rozpadło się (rozwulkanizowalo) kolo pasowe. ASO odpowiedziało.......sorry

Także uważaj, jedz do kogoś innego, mądrego

Opublikowano
Spoko, ja po kupnie Mercedesa wracałem do domu i rozpadłą się pompa paliwa, dosłownie w połowie drogi. Są też przypadki. Szwagier opowiadał, że tata jego znajomego odebrał Mercedesa za typu 300k zł i po niedługim użytkowaniu włączył podgrzewanie fotela i prawie sobie dupsko spalił bo fotel wręcz płonął od środka i topił :)
Opublikowano
Legendy głoszą, że silniki N47 zostały poprawione i nie występują już problemy z rozrządem po 2011 roku...no właśnie, legendy...

 

Mam auto z końca 2012 roku i wymieniałem, bo szurał. Na zimnym praktycznie nie było słychać, ale na rozgrzanym już mocno słyszalne było. Szurał od przebiegu ok 190.000 km, zmieniłem przy ok 203.000 km. Koszt: 2.500 z FV23%, części brałem wszystkie zalecane przez czescidobmw_pl. Wymiana w zaprzyjaźnionym warsztacie od BMW, więc sam koszt wymiany może być wyższy gdzie indziej.

Opublikowano
Po 2013 jest wyraznie lepiej, ale przy przebiegu powyzej 150 tys. i tak warto pomyslec o profilaktycznej wymianie.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Hej,

Ja w mojej F30 318d sportline juz mam 220tys i rozrzad nie byl wymieniany :D O dziwo silnik chodzi perfekcyjnie i nie jest slyszalny nawet najmniejszy szum z okolicy rozrzadu... Mam nadzieje ze tak pozostanie i nic sie nie urwie :mad2: Przynajmniej jak walnie to bede mogl miec tylko pretensje do siebie :8) Potraktujmy to jako eksperyment :cool2:

Opublikowano

Hej,

Przede wszystkim witam, bo jestem nowy na forum.

Ja jestem w trakcie wymiany rozrządu w mojej F30 316d, silnik N47, 2012r.

Po rozebraniu okazuje się, że łańcuch i pozostałe elementy w zasadzie nie są zużyte, mimo przebiegu 175000.

Przebieg autentyczny, jeden właściciel, serwis ASO.

Zdecydowałem się na wymianę, bo wcześniej w E91 strzelił mi łańcuch i nie chciałem tym razem ryzykować.

Konstrukcja silnika jest inna 8 rozrząd tez jest lepszy niż w E90. Łańcuch jest grubszy i bardziej ciężki.

Przed wymianą obdzwoniłem wszystkie ASO w okolicy Katowic i każdy gadał coś innego.

W Bawarii powiedziano mi, ze w modelach po 2015r. rozrząd jest poprawiony i wytrzymuje 400k km. We wcześniejszych modelach serwis zaleca wymianę co 200k km lub co 5 lat.

Myślę, ze nie ma reguły w tych silnikach, jeśli chodzi o żywotność rozrządu. Jak ktoś trafi, tak ma.

W każdym bądź razie szurania lub stukania lub grzechotania bym nie lekceważył.

Opublikowano

W swoim 328i z 2012r wymieniłem rozrząd przy 200k. Podobno dramatu jeśli o stan łańcucha nie było ale zużycie było widoczne.

Kosztowało mnie to 1900 brutto. Oczywiście nie w serwisie BMW :wink:

Opublikowano

Auto znajomego F10 528i przebieg 107 tys km, rocznik 2012, rozrząd słyszalny, ASO zakwalifikowało do wymiany po ich cenach :mrgreen:

Przebieg nie autostradowy, jazdy regionalne, krotkie odcinki 20-50km, jak widać ma to znaczenie do wielkości zużycia rozrządu

Opublikowano
Auto znajomego F10 528i przebieg 107 tys km, rocznik 2012, rozrząd słyszalny, ASO zakwalifikowało do wymiany po ich cenach :mrgreen:

Przebieg nie autostradowy, jazdy regionalne, krotkie odcinki 20-50km, jak widać ma to znaczenie do wielkości zużycia rozrządu

A był u nich serwisowany?

Nie chcieli nic dołożyć od siebie do wymiany?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Opublikowano

Z informacji które posiadam to był serwisowany w ASO

Nie pytałem ale skoro nic nie mówił to przypuszczam ze nie

Znając kolegę szybciej sprzeda niż go naprawi....

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Problem w N47 istnieje prawdopodobnie cały czas do końca produkcji. Ja wymieniałem w 325d 2014 rok, przebieg 185 tyś km, i rozrząd wyglądał ok.

Brat niedawno naprawiał 116d - 116KM, 2014 rok z przebiegiem 200 tyś km - ROZRZĄD ZERWANY!!!

Jak ktoś chce śmigać swoim autem, to ja widząc co dzieje się z tymi rozrządami nawet w serii F, zalecał bym wymianę pomiędzy 150 a 200 tyś km przebiegu. Te rozrządy się nadal zrywają - szczególnie po przekroczeniu 200 tys km przebiegu. Wymiany oleju co 30-35 tyś km tylko pogłębiają zużycie łańcuchów, napinaczy i ślizgów.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Witam z tym rozrzadem to panowie uwazajcie w mojej 320i wymienialem.dwa tygodnie temu. Auto jest z premium selection wiec dwa lata gwarancji i w sumie ja nic nie slyszalem ale skoro jest gwarancja w serwisie powiedzialem czy mogliby sprawdzic. Po trzech godzinach dostalem telefon ze slizgacz uszkodzony i juz rozciagalancuch. Kosz wymiany w holandii 3400 euro. Wiec niekoniecznie go slychac ale macie duza szanse na to ze niedlugo mozna sie nieprzyjemnie zdziwic. Ps. przebieg 120 tys :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.