Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem z moim BMW E60 520i M54. Problem dotyczy dużych ubytków oleju z silnika. Auto mam od konca sierpnia. Jak pojechalem po auto wszytko pięknie ładnie olej był za niedługo do wymiany ale czysty stosunkowo i był miedzy min i max.


Jak kupiłem zrobiłem jakieś 600km sprawdzałem poziomu oleju bo wyskoczył komunikat o niskim cisnieniu oleju i był ok, pomiedzy min a max. Poźniej po ok 200km koniec września komunikat o niskim cisnieniu oleju i poziom oleju był min . Założyłem gaz, wymieniłem olej (Motul 5w30, wczesniej nie wiem jaki był) i pojechałem w trase.


Po ok 500km autostrada poziom oleju z prawie max spadł do min (miedzy min a max jest półtorej litry), nie katowałem jechałem max 140km/h. Uzupełniłem poziom oleju o jakiś 1l, max 1,5l Zrobiłem 700km autostrada i w czasie tych 700km dolałem jeszcze 1l i po dotarciu na miejsce był poziom min. Czyli po przejechaniu 1200km ubytek oleju to ok 4l moze 3,5l. Nie ma żadnych wycieków.


Teraz dojeżdżam do pracy 20km w jedna strone, przez ponad miesiac zrobiłem 1200-1400km dolałem oleju 2 razy po ok 1l czyli na 1200km 2l oleju ubytek. Trasa teraz bocznymi drogami kawałek autostrada z predkoscia max 110km/h.



Ubytki oleju:

-Autostrada 1200km łączny ubytek oleju 4l


-Drogi boczne krajowe autostrada 1200km ubytek 2l oleju.



Olej Motul 5w30.


Czytałem, ze mogą byc rożne przyczyny ubytku czy poboru oleju. Odma, uszczelniacze zaworowe, pierścienie.


Co wy o tym sądzicie jaka może być przyczyna ubytku takich ilości oleju na podstawie opisu?


Z gory dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Opublikowano
Możesz spróbować środka do zmiękczania uszczelek, poprawia właśności tworzyw z których są wykonane. Wiadomo, że z czasem guma twardnieje i np. uszczelniacze zaworów nie działają jak powinny. Czy ten środek może pomóc, nie gwarantuję, jednak na pewno nie zaszkodzi. Jest o Liqui Moly o symbolu 2671.
Opublikowano
Witam,

... moim BMW E60 520i M54. Problem dotyczy dużych ubytków oleju z silnika. Auto mam od konca sierpnia. Jak pojechalem po auto wszytko pięknie ładnie olej był za niedługo do wymiany ale czysty stosunkowo i był miedzy min i max.


...

 

Mam pytanie z "innej" beczki kolega "napalił się na BMW E60 520i z przebiegiem 270tys. km. serwis udokumentowany do 160tys.

Czy wg Was warto?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto!!! Brać w ciemno o nic nie pytać! :norty: :duh:




Sory kolego, ale na tak zadane pytanie nie da się inaczej odpowiedzieć, za dużo niewiadomych odnośnie stanu, ceny, prawdziwości przebiegu, bezwypadkowości itp, można by wymieniać. Bo jeśli po takich parametrach jak wymieniłeś ktoś poważniej kupuje samochochód to mogę tylko złożyć kondolencje. Nie wspominając już o tym, że zaśmiecasz temat. (ja z resztą przez Ciebie też :D )

Opublikowano

Trzeba było poprostu zapytać normalnie a nie wymądrzać się i filozofować.... Nie będę tego komentował dalej...



Odnośnie samochodu:


Przebieg 242 000km

Prawdopodobnie ostatni serwis (lub przedostatni) marzec 2015, przy przebiegu 162 500km

TUV robiony był w maju 2017 ważny 2 lata, przy przebiegu 199 000km

Auto kupione w sierpniu 2019 przy przebiegu 238 500km


Bezwypadkowe (sprawdzane miernikiem lakieru)

Przebieg autentyczny

Sprawdzany VIN, żadnych wpisów

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czemu się czujesz urażony, ja odpowiadałem koledze "Darekdd".


A co do Twojego problemu to koledzy już napisali conieco, ale jeśli pod silnikiem nie ma kałuży najprawdopodobniej pierścinie, bo to jest przypadłość tych silników. Musisz sprawdzić u jakiegoś rozsądnego mechanika co i jak. Próba ciśnienia i olejowa mogą pomóc w trafnym zdiagnozowaniu.


Ja miałem m54b30 które lubiło olej, ale ze 2-3 litry na wymianę, więc nawet nie drążyłem tematu i m54b25, który między wymianami nic dolewek nie wymagał.

Opublikowano
Warto!!! Brać w ciemno o nic nie pytać! :norty: :duh:




Sory kolego, ale na tak zadane pytanie nie da się inaczej odpowiedzieć, za dużo niewiadomych odnośnie stanu, ceny, prawdziwości przebiegu, bez wypadkowości itp, można by wymieniać. Bo jeśli po takich parametrach jak wymieniłeś ktoś poważniej kupuje samochód to mogę tylko złożyć kondolencje. Nie wspominając już o tym, że zaśmiecasz temat. (ja z resztą przez Ciebie też :D )

 

Nie uważam abym "zaśmiecał" temat. Może zadałem pytanie w zbyt wielkim skrócie - reszta może była na zbyt wielki domysł i interpretacje.

Auto bezwypadkowe i serwis udokumentowany do 160 tys. Co wg Ciebie można jeszcze istotnego napisać ?

W odpowiedzi oczekiwałem lub trafniejszym określeniem było - spodziewałem się opinii o ewentualnej usterkowości eksploatacyjnej lub podpowiedzi na co zwrócić uwagę a nie mądralowanie się o "zaśmiecaniu".

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

 

Ok dzięki za link. Byłem może mało "zdeterminowany" w przeszukiwaniu.



A tak na marginesie czy Twoje 3 posty "mądrali" w stosunku do mnie co mają wspólnego z braniem oleju?

Stwierdzam, że śmiecisz tak jak napisłeś.


Pozdrawiam mądralo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.