Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Wszystkich.Mialem grzane fotele w bmw e46 cupe z 2004 roku.Przepalily się maty i już nie grzeją.Moje pytanie brzmi czy można włożyć maty uniwersalne i czy wszystko będzie działać tak jak powinno.Chodzi mi o te trzy stopnie grzania na panelu sterowania.Albo czy są potrzebne jakieś przeróbki.Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie przepalily sie maty, tylko termistory w macie siedziska. Wymien je i odzyskasz grzanie. Koszt naprawy ok 2zl :cool2:

Masz jakiś namiar gdzie można je kupić bo u mnie też cis się zaczyna dziac

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
U mnie to chyba nie będzie to bo fotele są trochę poniszczone i widac ze maty są w niektórych miejscach przerwane.Dlatego tez myślałem żeby dać do tapicera i wymienić maty
Opublikowano

Termistor NTC 10-15kOhm dostaniesz w kazdym sklepie elektronicznym po 1zl sztk.


Maty w E46 sa siatkowe, a nie spiralne, stad tez nawet bedac przerwane w którymś miejscu ze sprawnym termistorem oraz ciagloscia ukladu zasilania i tak na ogniwach laczeniowych beda oddawac temperaturę. Jesli jednak sa mocno zuzyte, to mozesz smialo wstawic nowe uniwersalne maty pod fabryczne sterowanie auta.


Tapicera czeka bardzo upierdliwa robota, bo trzeba roztapicerowac fotele i je z powrotem zlozyc z wszytymi nowymi matami... a to do przyjemnych czynnosci nie nalezy :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termistor NTC 10-15kOhm dostaniesz w kazdym sklepie elektronicznym po 1zl sztk.

Zmalazlem taki termistor o którym piszesz ale ma też on jakaś tolerancję określoną w % czyli 1% i 20% który lepiej brać?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź ale ten schemat to dla mnie czarna magia. Po prostu wsadE to w miejsce starego. Myślę że ten będzie odpowiedni https://allegro.pl/oferta/termistor-ntc-10kohm-1-200mw-tht-8729794706?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Jak rozbierzesz siedzisko to bedzie go widac. Nawet mozesz sprobowac odchylic ten fragment wchodzacy pod oparcie i bedzie widoczny. Moze sie obekdzie bez roztapicerowania siedziska. Wytnij stary, wlutuj nowy i wszystko zagra jak powinno. Tak, ten jest ok.
Opublikowano
Panowie zakupiłem matę uniwersalna i termister 10k wszystko podłączone a problem jest tego typu ze jak włączę npodgrzewanie to na chwile zapala się diody na panelu sterowania i od razu gasną.Co może być nie tak?
Opublikowano
Sprawdź miernikiem czy jest ciągłość ukladu. Na pewno wszystko dobrze podpiete wedlug schematu? Nie spaliles termistora za dlugim lutowaniem?
Opublikowano
Witam ponownie.Niestety nie udało mi się podłączyć tych mat.podlaczam termister pod minus i sterowanie kontrolki zapalają się na chwile i gasną.Nie mam już pojęcia jak to podłączyć.moze ktoś coś doradzi gdzie popełniam błąd
Opublikowano
Sprawdz czy masz ciaglosc ukladu za pomoca "dzwonka" na multimetrze. Sprawdz czy nie spalilo bezpiecznikow od grzania. Czy sprawdzasz przekrecajac kluczyk w pozycje 2? Czy maty, ktore kupiles nie maja przypadkiem wlasnego wbudowanego termistora?
Opublikowano
Powiem Ci, ze nigdy nie mialem problemow z podpieciem uniwersalnych mat. Podpinalem pod panele poliftowe, pojedyncze przyciski przedliftowe, rolkowe sterowniki ze starszych modeli i zawsze bylo ok. Przychodzi mi jedynie na mysl uszkodzony (spalony) termistor, ale mowisz ze wszystko gra z ukladem... to juz nie mam pomysłu co dalej :|
Opublikowano

Przede wszystkim wypiernicz z ukladu termistor maty, ktory byl razem z mata, tak zebys mial sama linie + i -. Gruby zielono/fioletowy z wtyczki auta do linii + na macie. Gruby brazowy do linii minus na macie. Cienki sygnalowy do jednej nozki termistora 10kOhm, a druga nozke dodatkowym przewodem o identycznym przekroju do masy maty. Sygnal po prostu musi byc zasilony pradem, aby panel dostal informacje o temperaturze na macie za pomoca zmiany rezystancji na czujniku.


Teraz masz uklad stabilizowany jednym "czujnikiem" termicznym. Kluczyk na 2 pozycje stacyjki i test grzania.


Jesli nie pojdzie sprobuj nowy termistor NTC 10kOhm albo wiekszy NTC 15kOhm. Zwroc uwage, aby to byly NTC, bo moze dostales PTC i tu bylby problem.

Opublikowano
A powiedz mi czy może tez być to przyczyna ze robie tylko siedzisko bez oparcia?bo oryginalnie na jednej instalacji było razem z oparciem i może coś nie gra dlatego nie chce się włączyć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.