Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.


Przeczytałem kilka wątków odnośnie problemów z grzaniem ale nie otrzymałem jasnej odpowiedzi.

Mój problem polega na tym że jadę 10 min. autem i zimno. Ruszam ze świateł na drugim biegu przeciągam do 4-5 tyś i grzanie jest od razu po czym gdy obroty spadną znów wieje chłodem.Po długiej jeździe na trasie grzanie jest ale gdy stanę w korku zaraz powiewa chłodem. Układ odpowietrzony,płyn zalany na optymalny poziom.

Czekam na podpowiedzi.

Opublikowano
Ale kto ma Ci to potwierdzić przez internet? Podłączyłeś w ogóle komputer z programem diagnostycznym? Sprawdź pompke bo jest pod filtrem i to chwila roboty a jak nie to szukaj w zaworze nagrzewnicy.
Opublikowano
Ale kto ma Ci to potwierdzić przez internet? Podłączyłeś w ogóle komputer z programem diagnostycznym? Sprawdź pompke bo jest pod filtrem i to chwila roboty a jak nie to szukaj w zaworze nagrzewnicy.

 

Masz wiadomość na pw

Opublikowano
Sprawdziłeś działanie pompki czy czekasz aż ktoś przyjdzie i to zrobi? Jak na niskich obrotach nie grzeje a na podwyższonych tak to masz uszkodzoną pompkę dodatkową.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Opublikowano
Sprawdziłeś działanie pompki czy czekasz aż ktoś przyjdzie i to zrobi? Jak na niskich obrotach nie grzeje a na podwyższonych tak to masz uszkodzoną pompkę dodatkową.

 

Kolego sprawdzę czym duch ale proszę wytłumacz jak tą pompkę dodatkową sprawdzić? Podobno jest pod filtrem powietrza tyle wiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podłączasz pod 12V i słuchasz czy pracuje. Ja wymieniłem na nową bo mi bład wyrzucało, a, że na dworze już przymrozek to podłączyłem pod pierwsze źródło 12V jakie znalazłem w domu - ładowarkę do wkrętarki, ale łatwiej Ci będzie pod klemy pod maską :mrgreen:


Moja od webasto ruszyła, ale po chwili staneła, a podczas pracy wpadała też w wibracje.


7c30536b16fa6fc11fef7da7d72bfcb0_orig.jpg

Opublikowano
Sprawdziłeś działanie pompki czy czekasz aż ktoś przyjdzie i to zrobi? Jak na niskich obrotach nie grzeje a na podwyższonych tak to masz uszkodzoną pompkę dodatkową.

 

Kolego sprawdzę czym duch ale proszę wytłumacz jak tą pompkę dodatkową sprawdzić? Podobno jest pod filtrem powietrza tyle wiem.

 

Ja akurat mam pompkę przy webasto, które jeszcze się nie naprawiło ale widziałem u kolegi, że w Jego bmw węże pulsują. Najlepiej będzie jak kupisz sobie kabelek i choćby najprostszą aplikację btool na androida i będziesz mógł odczytywać błędy i parametry silnika. W bmw bez kompa ani rusz niestety.

Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Opublikowano

A jak nie chcesz się bawić w kabelki to nagrzeje samochód do temperatury roboczej, wyłącz silnik i włącz na klimatroniku przycisk REST. Oczywiście on się da włączyć jeśli jest odpowiednio niska temperatura otoczenia. Po włączeniu przycisku powinno być słychać pompkę i powinno lecieć ciepłe powietrze. Ja pamiętam, że kupiłem używkę, która miała być dobra a nie jest. Wydaje mi się, że na wolnych obrotach jest lepiej ale nie jest idealnie. Więc pewnie taka "sprawna" jest.


A i jeśli włączysz REST i nie będzie słychać pompki to pod komputerem odczytasz błąd auxiliary water pump.

Opublikowano
A jak nie chcesz się bawić w kabelki to nagrzeje samochód do temperatury roboczej, wyłącz silnik i włącz na klimatroniku przycisk REST. Oczywiście on się da włączyć jeśli jest odpowiednio niska temperatura otoczenia. Po włączeniu przycisku powinno być słychać pompkę i powinno lecieć ciepłe powietrze. Ja pamiętam, że kupiłem używkę, która miała być dobra a nie jest. Wydaje mi się, że na wolnych obrotach jest lepiej ale nie jest idealnie. Więc pewnie taka "sprawna" jest.


A i jeśli włączysz REST i nie będzie słychać pompki to pod komputerem odczytasz błąd auxiliary water pump.

 

Jeżeli nagrzeje a przyciskrest nie zareaguje to co wtedy?

Opublikowano
Czego nie rozmumiesz? "błąd auxiliary water pump" - kolega wyżej napisał Ci generalnie wszystko. Jeszcze raz łopatologicznie: Rest działa jak są spełnione określone warunki. Może warto ściągnąć choćby instrukcję obsługi pojazdu, jest w j.polskim. Wtedy będzie Ci łatwiej? Tam są owe warunki opisane i jak działa Rest. Reasumując: jeżeli warunki są spełnione a Rest nie działa, to na 99 % uszkodzona jest pompka. Pompkę nawet głuchy generalnie usłyszy, więc nie jest probleme zdiagnozować czy działa. Po za tym jak wcześniej ktoś zwuażył, komputer i interfejs to podstawa. Inaczej zadajesz pytania i chcesz aby ktoś na odległość ze 100 % pewnością poprowadził Ci proces naprawy. Sorry nie zawsze tak się da. Mając błędy nawet jak tutaj nikt nie odpowie często można znaleźć roziwązanie problemu na forum niemiecko czy anglojęzycznym, więc inwestycja kilkudziesięciu pln jest naprawdę drobna.
Opublikowano
Czego nie rozmumiesz? "błąd auxiliary water pump" - kolega wyżej napisał Ci generalnie wszystko. Jeszcze raz łopatologicznie: Rest działa jak są spełnione określone warunki. Może warto ściągnąć choćby instrukcję obsługi pojazdu, jest w j.polskim. Wtedy będzie Ci łatwiej? Tam są owe warunki opisane i jak działa Rest. Reasumując: jeżeli warunki są spełnione a Rest nie działa, to na 99 % uszkodzona jest pompka. Pompkę nawet głuchy generalnie usłyszy, więc nie jest probleme zdiagnozować czy działa. Po za tym jak wcześniej ktoś zwuażył, komputer i interfejs to podstawa. Inaczej zadajesz pytania i chcesz aby ktoś na odległość ze 100 % pewnością poprowadził Ci proces naprawy. Sorry nie zawsze tak się da. Mając błędy nawet jak tutaj nikt nie odpowie często można znaleźć roziwązanie problemu na forum niemiecko czy anglojęzycznym, więc inwestycja kilkudziesięciu pln jest naprawdę drobna.

 

Bardzo dziękuję za wytłumaczenie:)

Opublikowano
Przycisk tak czy tak zareaguje czyli się podświetli taki prostokącik. Twoje zadanie to włączenie go aby prostokącik się świecił a następnie posłuchaj czy słychać pompkę. Jeśli się zaświeci i nie słychać pompki to do wymiany. A jak chcesz być pewny na 100 % to zdejmij filtr powietrza, odłącz wtyczkę od pompki i podłącz ją pod 12v. Jeśli nie ruszy to pompka i musisz ją wymienić.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Zapomniałem napisać a czas leci nie ubłaganie.


Pompka pod filtrem powietrza wymieniona i wszystko gra.


Temat do zamknięcia. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.