Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Wymieniał ktoś z Was samodzielnie przedni wahacz poprzeczny tzn. banan? Planuje wymianę tych wahaczy ale widzę, że śruba jest zasłonięta delikatnie osłonami po jednej i drugiej stronie i nie wiem czy podejdzie mi klucz na obie strony aby odkręcić. Niestety nie mam kanału ani podnośnika, więc zawieszenie robię podnosząc jedną stronę tylko i zostały mi tylko już te 2 wahacze do wymiany. Ma ktoś jakiś poradnik obrazkowy lub filmik do wymiany tego wahacza?
Opublikowano
Ja wymieniałem u siebie już jakiś czas temu i dokładnie nie pamiętam ,ale chyba trzeba odkręcić nadkole żeby dostać się do tego plastiku co blokuje wyjście tej śruby z tulei .
Opublikowano
Uszkodzilem brecha tylko gumę od sworznia więc zamówię nowe i wyjme sworzeń z wahaczem bezpośrednio i z głowy będzie z mordowaniem się aby wyskoczył sam wahacz.
Opublikowano
U mnie było podobnie, też nie chciał wyjść wahacz ze sworznia. Ale przez 4 dni polewałem WD-40 i coca colo i o dziwo jedno lekkie pukniecie młotka i wyskoczył sam.Dzieki temu uratowałem sworzeń.
Opublikowano
Ja przez przypadek utracilem gumę od sworznia więc do wymiany mam i tak więc ja bezpośrednio sworzeń wybije tylko i z głowy będzie.
Opublikowano

A jak go wybijałeś?

Zgodnie ze sztuką wybijania sworzni stożkowych? Napięcie sworznia np. jakimś ściągaczem a następnie uderzanie młotkiem w gniazdo sworznia? (Czasem warto podgrzać)

Opublikowano

Tozumiem ze nie mozesz wybic swoznia

Tak to juz niestety bywa w starych gruzach

Jak mialem ten problem u siebie to tylko palnik pomogl... plus takie uatawienie zawieszenia zeby mozna bylo zajebac mlotem

Opublikowano
Ani wahacz nie ruszył się ze sworznia ani sworzeń cały nie wybił się z miejsca jak śruby odkręciłem. No nic jedyny wahacz który mi pozostał do wymiany i mechanik już będzie musiał wyciągnąć.
Opublikowano
Wymieniłem wszystkie wahacze i sworznie wahacza z przodu i nagle przy skręcaniu zaczęło mi mocno coś pukac. W warsztacie niby powiedzieli ze przekładnia ale przed wymiana wszystkich wachaczy czegoś takiego nie było w ogóle czy faktycznie może być przyczyną przekładnia?
Opublikowano

A jaki był powód wymiany tych wahaczy?

Jest opcja, że gdy pokasujesz luzy na jednych tulejach to szybciej ujawnią się gdzie indziej.

Zostaje jeszcze opcja, że coś zostało zmotane przy montażu. Dobrze jest wszystko dokręcone? Wahacze były dokręcane po wstępnym napięciu zawieszenia?

Opublikowano
Wahacze były już wszystkie rozwalone na gumach również tuleje w bananach były popękane więc wszystko wymienione z przodu. Problem został rozwiązany nie był całkowicie dokrecony jeden wahacz i powodowało pukniecia i zgrzyty przy jeździe na wprost jak i przy cofaniu oraz skręcaniu.
Opublikowano
A bo są takie stuknięcia delikatne jak się skręć kołami i dochodzi to z przekładni właśnie bo dziś u znajomego na podnosniku sprawdzalismy to zawieszenie i to pukniecia później bo już od jakiegoś czasu mam je ale stwierdził że przekładnia sztywna i krzyżak też luzow nie ma więc w przekładni na jakiejś śrubie spróbuję mi usunąć ten luz jak się da i tyle ale nie jest to takie słyszalne aby draznilo gorsze było to co teraz miałem przez niedokrecenie wahacza.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.