Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czesc, posiadam BMW e90 z silnikiem n52b30 automat. Kilka dni temu zauważyłem ze temperatura silnika w testach w ukrytym menu jest między 75 a 85 i wyżej się nie nagrzewa i tu mam problem bo wydaje mi się ze samochód wchodzi w tryb termostatu wysokiej wydajności, wentylator od chłodnicy cały czas pracuje wolniej, szybciej, zatrzyma się na sekundę i od razu odpala się znowu. Silnik łapie temperaturę dosyć szybko po jakiś 3 kilometrach ogrzewanie jest leci ciepłe/gorące powietrze, 2 tygodnie temu był wymieniany płyn od chłodnicy zleciało jakieś 7 litrów i procedura na zapłonie z pompa wody, dzisiaj 2 razy jeszcze odpowietrzalem ale to nie to, kasowanie kalibrację termostatu i dalej to samo. Co najlepsze im szybciej jadę tym zwiększa się temperatura czyli jest coś nie tak, bo powinna malec im szybciej jadę zgadza się ? Na postoju w korku w ukrytym menu pokazuje 80 stopni, wentylator działa jak głupi działa i przestaje i tak w kółko . Macie pomysł co to może być ? Oczywiście na komputerze brak błędów
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temperatura powinna być przy spokojnej jeździe ok 100 st. Przy mocnym deptaniu silnik obniża temperaturę do ok. 85 stopni. Twój widać jeździ cały czas w trybie dynamicznym. Musisz podłączyć INPĘ i poobserwować parametry pracy.
Opublikowano
A jak jest z czujnikami od temperatury ? Są 2 jeden na wężu od chłodnicy a drugi w bloku i jeden daje tylko temp do ukrytego menu do 7 pozycji a wydaje mi się ze drugi do ecu, może ten do ecu się zjebal i daje sygnał przegrzanego ?
Opublikowano
Temperatura powinna być przy spokojnej jeździe ok 100 st. Przy mocnym deptaniu silnik obniża temperaturę do ok. 85 stopni. Twój widać jeździ cały czas w trybie dynamicznym. Musisz podłączyć INPĘ i poobserwować parametry pracy.

 

Mój n52b25 utrzymuje miedzy 94 a 96

Opublikowano
Miałem podobną sytuacje w silniku N52 B25. Pomogła wymiana termostatu. Silnik nagrzewał się szybko, ale nie osiągał temperatury powyżej 85 stopni. To szybkie nagrzewanie się silnika było bardzo mylące, dla osoby przyzwyczajonej do zwykłego termostatu. W silnikach serii N jest bardziej rozbudowany, w odróżnieniu od zwykłych termostatów ma dwa zawory, jeden działa w czasie wstępnego rozgrzewania silnika, drugi powyżej 80 stopni. Ten drugi był u mnie uszkodzony (otwarty), dlatego silnik do około 80 stopni rozgrzewał się szybko. Teraz po wymianie, już drugi rok, nie mam problemów z osiąganiem ok. 100 stopni.
Opublikowano
A miałeś tak ze im szybciej jechałeś to się zwiększała temperatura ? Podczas uszkodzonego termostatu chodził Ci cały czas wiatrak przy temperaturze 80 stopni na postoju ? Mówimy o termostacie przy pompie wody czy ten przy wymmieniku ciepła asb ?
Opublikowano
Mówimy o termostacie przy pompie wody. Nie, temperatura przy szybkiej jeżdzie nie zwiększała się, nie przekraczała 90 stopni. Wiatrak załączał się sporadycznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.