Skocz do zawartości

BMW E39 540i czujnik przy chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,


Chciałbym się dowiedzieć za co jest odpowiedzialny czujnik na zdjęciu. Oraz jak go połączyć. Kable zostały oderwane podczas kradzieży samochodu i prawdopodobnie oderwane gdy zostały zdemontowane lampy.https://zapodaj.net/fa5390fd53d94.jpg.html

https://zapodaj.net/f271975456546.jpg.html


Dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

Opublikowano

Dzięki za szybka odpowiedź!


Wie ktoś może jakiego koloru przewody idą do wtyczki I skąd one wychodzą? Nie wiem gdzie mam ich szukać, obstawiam że wychodzą wiązka koło prawej lampy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra.... znalazłem z twojego rocznika schematy elektryczne. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to ,że w instrukcji ten czujnik jest zamontowany w innym miejscu.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540i-lim/VKh9IVh

Może to być rysunek poglądowy...????....ale nic opisze ci te przewody i miejsca do których wchodzą .


Schemat elektryczny podwójnego czujnika temperatury płynu chłodzącego

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540i-lim/baqtXMX


Zacznę od czujnika i jego kości przyłączeniowej X6256

Wychodzą z niej cztery przewody

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540i-lim/WdLbh2m

1 - brązowo-fioletowy ( jest to minus , który idzie do zegarów deski rozdzielczej )

2 - brazowo-żółty ( jest to plus , który idzie do zegarów deski rozdzielczej )

3 - żółto-zielony ( przewód idzie do jednostki DME )

4 - brązowo-pomarańczowy ( masa/minus , który również idzie do jednostki DME )


Przewód nr 1 i 2 idą do kości X6011 ,która znajduje się tutaj....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540i-lim/UigYwmC

Przewód nr 1 wchodzi to tej kości w miejscu pinu nr. 10.

Przewód nr 2 wchodzi do tej kości w miejscu pinu nr. 11.

Jeszcze jedna informacja na temat przewodu nr 1 i 2. Po drodze do kości X6011 mają jeszcze po jednej kości , każdy z osobna . Niestety w instrukcji nie ma pokazane gdzie one się znajdują. Dla przewodu nr. 1 to kość nr. X6848. Dla nr. 2 to X6847.


Przewód nr. 3 idzie tu....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540i-lim/VLKPSW8

Kość która nas interesuje to X6000.

Pin do którego wchodzi przewód to 74....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540i-lim/WQTCeej

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540i-lim/YqRQ7xq


Przewód nr 4 to masa/minus. Idzie on tak samo jak przewód nr. 3 , czyli do kości X6000, Wchodzi do pinu nr. 71.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakie są kolory tych przewodów? Wpisz je w taki sposób,jeżeli są dwa kolory na przewodzie to najpierw napisz ten kolor który zajmuje większą powierzchinie.

Poszukaj numeru części/kości bo na zdjęciu nie widzę dokładnie

Opublikowano

W tym jest taki problem że jeden przewód jest urwany i nie bardzo mogę to rozpoznać. Przewody opisuje z numerami jakie są na wtyczce.


Nr. 1 czarny (ten jest urwany, ledwo widać kklor izolacji)

Nr. 2 brazowy/czarny

Nr. 3 czarny/czerwony


Numery na wtyczce: 255330-1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Myślę ,że znalazłem ten czujnik. Znalazłem go w silniku 540iP


Schemat elektryczny , wentylator pomocniczy , 3 stopień

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540ip-lim/mjqv9QK

Na rysunku oznaczony jako S36

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540ip-lim/W483Z7Q

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540ip-lim/Wxy54dG

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540ip-lim/ZKNjx7L



Opisze drogę przewodów tak jak wcześniej ,od czujnika S36

Najpierw przewody,jest ich trzy....a ich przekrój to 0,35mm2.


1 - kolor czrno-szary , idzie do przekaźnika K201

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540ip-lim/UdxkxEB

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540ip-lim/ZBvpWc4

Ten przewód wchodzi również w 1 pin przekaznika.


3 - kolor czarno-czerwony , idzie on tutaj...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540ip-lim/WEPI91s

I wpada do przekaźnika K21

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540ip-lim/UahOmST

Przewód wchodzi do kości przekaźnika w pin nr 4

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540ip-lim/WSEnSc9

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540ip-lim/ZL5v56X

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540ip-lim/b7pcBTC

Ten przekaźnik ma dwa bezpieczniki F7.....20A i F20.....5A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540ip-lim/UxgaI2H


2 - kolor brązowy ,masa/minus , idzie on tutaj...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540ip-lim/WHvFt1f

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Bardzo dziękuję za odpowiedź! Jesteś wielki!

Mimo wszystko mam jeszcze jedno pytanie:

Czy jest możliwość aby przewody tego samego koloru się powtarzały i były używane do podlaczenia czegoś innego?


Po krótce zlokalizowalem te przewody i wychodzą one z wiązki prawej lampy. Po kradzieży i odcięciu tych przewodów na nowo musiałem lutowac wszystkie przewody do lamp, niestety. Wolne zostały przewody o tym kolorze co napisałeś wyżej.

Moje pytanie może się okazać dziwne, ale dopiero zaczynam przygodę z BMW.

Dzięki za wszystko!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz co, do końca nie wiem. Ale patrząc logicznie, to wiązka przewodów od lampy jest najbliżej . I aby nie było bałaganu pod maską umieszczono je razem z przewodami od lampy.

Nie wiem jak będziesz sztukował te przewody??? Oczywiście najlepiej by było rozebrać kostkę i na nowo wlutować przewody w piny. Zwróć uwagę ,że każdy przewód jest uszczelniony uszczelką w kształcie walca. Ale jeśli będziesz chciał lutować to zaopatrz się w koszulkę termokurczliwą z klejem w środku.

Daj znać czy temperatura płynu wróciła do normy..


Jeszcze jedno, jak widzisz ,podanie dobrego kodu silnika załatwiło by wcześniej tą sprawę.

Wpisz to sobie w profil....

Pozdrawiam.. :cool2:

Opublikowano

Dzięki ci bardzo!


Prawdopodobnie jutro zabiorę się za lutowanie.

Po wszystkim poinformuje i opiszę. Może komuś się też przyda.

Opublikowano
Witajcie, polutowalem przewody. Według mnie nic się nie zmieniło. Wyjaśni mi może ktoś za co odpowiada ten czujnik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według schematu elektrycznego ,który zamieściłem ci w temacie wynika ,że jest to podwójny czujnik temperatury płynu chłodzącego.

Twój silnik ma wiatrak elektryczny . Czujnik ma wpływ na prędkość obrotową wiatraka. Na pewno robi to gdy płyn chłodniczy uzyska 91°C i następny próg to 104°C. Pewnie zwiększa obroty wiatraka wraz ze wzrostem temperatury .jeśli miałeś ucięte/wyrwane przewody , jest szansa , że mogłeś mieć zawarcie.

W układzie masz też przekaźnik , który może że starości nie działać. No i sam czujnik może być strzelony.

Opublikowano

Właśnie to jest dziwne, z urwanymi przewodami silnik się nie przegrzewal. Cały czas trzymał temperaturę na środku wskaźnika. Po uruchomieniu samochodu wentylator kręci się od samego początku na wisko.


Teraz tak pomyślałem że może poprzedni właściciel zamontowal nieco inna chłodnice...


Sam już nie wiem ;)

Opublikowano
Wiatrak elektryczny mam do klimy. Wentylator silnika jest na sprzęgłe wiskotycznym.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Działa w ogóle ten elektryczny?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Srogi tak jak ci pisałem, miałem poszukać informacji na temat elektrycznego wentylatora/wentylatora pomocniczego. Niestety ale zasady działania nie znalazłem w instrukcji.


Posiedziałem trochę nad rysunkami elektrycznymi dochodzę do wniosku.....


Pierwszy etap włączania pomocniczego wentylatora następuje , gdy płyn chłodniczy uzyska 91°C

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540i-tou/components-connectors/components/k-relays/relays/k201-auxiliary-fan-relay-stage-3/ml0z8qT


Drugi etap , gdy przełącznik wysokiego ciśnienia klimatyzacji z 20bar zejdzie do wartości 17,5bar.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540i-tou/components-connectors/components/k-relays/relays/k201-auxiliary-fan-relay-stage-3/mveP25f

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540i-tou/V0ZMRDl

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540i-tou/YhXGYKg


Trzeci etap, to gdy płyn chłodniczy uzyska 104°C

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-540i-tou/components-connectors/components/k-relays/relays/k201-auxiliary-fan-relay-stage-3/mjqv9QK


Nigdzie nie mogę znaleźć informacji z jaką prędkością obraca się wiatrak przy poszczególnych etapach.

Myślę ,że pierwszy ruch wiatraka nastąpi po przekroczeniu 91°C płynu chłodniczego.

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Działa on w ogóle? Uruchamia się go na różne prędkości przy pomocy programu diagnostycznego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie sprawdzałem czy działa ten wentylator. Od razu po odpaleniu samochodu i załączeniu klimy nie kręci się.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie umarł, łatwo to sprawdzić tak jak napisałem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W inpa jest zakładka aktywacja (w ista sterowanie) i tam uruchamia się poszczególne podzespoły, wpisujesz na ile procent ma działać i słuchasz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.