Skocz do zawartości

e46 320d ciężki rozruch gdy zimny, a jeszcze gorszy po 5min


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Was,

Potrzebuję pomocy - "przeczytałem już chyba cały internet" i nie znalazłem odp na moje pytania i problemy z autem.

Auto ciężko odpala gdy temp spada poniżej ok 15 stopni C. Wówczas próbuje wskoczyć na 500-700 obrotów i jak po 5-8 sekundach "załapie" to tak jakby chodził na 2-3 cylindrach.

Jeszcze gorzej jest jak przejadę nim 100-500 metrów i wtedy próbuję odpalić go ponownie - wtedy nie może wskoczyć przez 20 prób nawet na 300-400 obrotów bardzo telepie silnikiem, a jak już "załapie" (po wciskaniu gazu w podłogę - na co i tak w ogóle nie reaguje!) to jakąś chwilę chodzi na 600-700 obrotach, cały silnik się telepie jakby miał zaraz stanąć. Przy obu przypadkach puszcza chmurę dymu.

Gdy auto przejedzie 5km, czy jest po prostu rozgrzane rozruch jest super.

Po każdym odpaleniu, jak już na te 900 obrotów wejdzie, od razu można jechać - jest moc, przyśpieszenie, nie dymi praktycznie.

od zawsze w tym aucie obroty często faluję tak 800-1000 na biegu jałowym - takie cykliczne falowania.

W aucie w zeszłym roku wymienione świece żarowe, a teraz kilka dni temu, filtry z odmą, wtryskiwacz sterujący (ten z czujnikiem/kabelkiem) na nowy, wyczyszczony egr.

Szkoda mi tego silnika jak tak rano odpala - co zapytam kogoś to inna wersja - proszę o podpowiedź.

Silnik 2,0 136KM 307 tys km. Od 200 tys km w jednych rękach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na początek podepnij auto pod kompa i sprawdź bledy

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czym sprawdzałeś błędy? Kod mi nie pasuje, pozbycie się pierwszego błędu przy pomocy ista lub dis powinno coś zmienić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gutek cos slabo te forum czytałeś, bo w praktycznie każdym temacie o błędach jest napisane, aby do diagnozy używać programów do BMW tzn. INPA lub ISTA. Popatrz co się dzieje z korekcjami na wtryskach jak usterka występuje. Jak wyglądają wartości zadane do tych które są. Po tych dwóch kodach to nawet nie wiadomo jak to wyszukać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Korekcji w m47 (136 km) nie sprawdzi, to silnik na pompie a nie cr :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Uruchamiam auto z Autelem i tam jest taka zakładka z parametrami pompy chyba:

Są 4 paramatry:

"Limitation delivery": Na zapłonie: 0 Przy tym ciężkim rozruchu: od 34,7 do 20 - spada im silnik zaczyna wchodzić na swoje norm obroty.

"Różnice ilościowe od na biegu jał-pręd": Na zapłonie: 0 Przy tym ciężkim rozruchu: od 19 do 6,6 - spada/skacze im silnik zaczyna wchodzić na swoje norm obroty.

"Injection rate acc. to EWS": Na zapłonie: 37,2 Przy tym ciężkim rozruchu: od 37 do 22 - spada/skacze im silnik zaczyna wchodzić na swoje norm obroty.

"Injection rate acc. to EWS": Na zapłonie: 37,2 Przy tym ciężkim rozruchu: od 25 do 17 - spada/skacze im silnik zaczyna wchodzić na swoje norm obroty.



Jutro jadę usunąć błędy inpą lub disem i dam znać.


Rano teraz jest taki obiaw, że dopiero za trzecim razem odpali - 2 razy zakręci i po 1sek zgaśnie i dopiero za trzecim jest ten trudny rozruch.

Opublikowano

Już to komuś tak odpisałem.

Z domowych sposobów to może spróbuj zatankować pod korek i na noc zaparkuj z górki. Jak rano dobrze odpali to by znaczyło że trochę paliwo się cofa do zbiornika, czyli jest gdzieś nieszczelność.

Dzisiaj to niby każdy mechanik coś podłącza do kompa i Ci powie co mu pasuje ale dobra analiza zabiera czas oraz potrzebna wiedza.

Może się rozglądnij za jakimś dobrym fachowcem ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

błędy wykasowane inpą.

pozostaje takie:

1B DDE Electric auxiliary heater

42 DDE contr. module (EEPROM and configuration)

48 DDE control, timing device

BE

BF

3D


masa błędów była pochodzących z:

fuel pre-supply pump - chyba zacznę od wymiany tej pompy w baku.


był też komunikat/błąd o zawilgoconym sterowniku silnika - contensing water....dde - może tam jakaś wilgoć w niego wchodzi...

To by zgadzało się z tym, że jak było powyżej 15 to palił ok....

ale czemu jest źle zawsze za pierwszym razem uruchamiania... (w hali garażowej/podziemnym parkingu?

Opublikowano

paliwo do pełna i pozostawienie auta na wzniesieniu nic nie dało - rozruch taki sam rano - ciężko/500 obrotów i dopiero po 4-5 sekundach pracy na takich obrotach wchodzi na 900 i pracuje ok.


Wczoraj inpą kolega wykonał różne testy pompy tej przy silniku i we wszystkich wyszło ok.


Tak jak pisałem - dużo nieprawidłowości w tej pompie w baku - dziś zamawiam i pewnie w sobotę wymienią mi i zobaczymy.


Chyba, że ktoś ma jakiś jeszcze pomysł:(?

Opublikowano

Przede wszystkim ogarnijcie sumy kontrolne softu dde. Druga kwestia jest usterka przestawiacza kata wtrysku i prawdopodobnie masz zatarty tloczek przestawiacza w pompie VP44 i stad te problemy. Wyciagnij filtr paliwa i sprawdz czy plywaja drobiny miedzi na dnie.


Pomiary przy rozgrzanym silniku powyzej 65'C zawsze wychodza ok :mrgreen: Sprawdzcie katy wtrysku przy rozruchu i na zimnym. Na pewno rozjazd bedzie powyzej 2' OW

Opublikowano

ok, dziękuję za odp.

Faktycznie inpa zrobiła ten test przy 76 stopniach C (silnik musiał przekroczyć 75 st C).

W filtrze żadnych opiłków nie było.

Czy spotkałeś się z problemem sterownika silnika - ten warsztat, który wczoraj mi to sprawdzał dziś zadzwonił (jakiś inny mechanik wrócił z urlopu od prog itp) i powiedział, że te sterowniki mają takie problem i jest w stanie "postawić go na nowo".

Pompę w baku i tak wymienię dla zasady raczej.

Opublikowano
Widze masz M47 z 2000r, wiec juz fabrycznie powinienes miec soft D5. Nie trzeba zadnych nowych wsadow. Znajdz kogos z DIS lub ISTAD i soft ogarniecie wedlug mojej instrukcji z przed kilku lat. Zobaczysz jak auto zachowa sie po programowaniu.
Opublikowano

Dziś wymieniona została pompa w baku oraz ten niebieski przekaźnik w komorze silnika - przekaźnik silnika niebieski.

Niestety nic się nie zmieniło!:(

Następny krok to „postawienie” na nowo sterownika silnika.

Dam znać jak tylko to zrobię... ale pewnie po świętach. Auto w pokrzywy na razie musi iść...;)

Opublikowano

Jednak jest mała zmiana po wymianie tej pompy w baku i przekaźnika sterowania silnika (niebieski).

Rano lub po prostu gdy zimny, tylko pierwszy rozruch jest ciężki i jak zaskoczy za drugim razem to obroty „walczą” od tych 500 do 900.

Każdy następny na tym zimnym jest już ok- od razu 900.

O co mu chodzi :x

Już tak niewiele brakuje żeby było dobrze:)

Opublikowano

No właśnie... wycieków nie ma paliwa nigdzie.

A w tym układzie paliwowym nie jest tak, że on sam się odpowietrza i jak włączam zapłon to pompka w baku pcha paliwo?

Każdy mechanik, jak wspominam o cofaniu się paliwa to reaguje uśmiechem i nie wiem jak do tego podchodzić mam.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Odświeżę: objawy takie same jak były:

1. Rozruch na zimnym: pierwszy rozruch - auto od razu gaśnie. Drugi raz kręcę - auto odpala, 500 obrotów, chmura dymu, po 3-4 sekundach 1000 obrotów i jest ok.

2. Przejadę 300-500 metrów, silnik lekko ciepły lub prawie zimny: auto nie chce odpalić - za 5-8 razem po duszeniu gazem (na który nie reaguje) wskakuje na te 500 obrotów i męczy się tak przez 4-6 sekund. Towarzyszy temu chmura dymu.

3. Rozruch gdy silnik jest ciepły- przejadę 5 i więcej km- auto „pali od strzała”.

Wymieniony: wtryskiwacz sterujący, pompa paliwa w baku, olej i wszystkie filtry.

Pompa pod inpą w temp 76 stopni działa ok. Na zimnym nie sprawdzana. O błędach pisałem jakie są.

Szkoda mi tego auta bo jeszcze by pojeździło ale w przy takim odpalaniu boję się, że zabije ten silnik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ista i test pompy vp, pozbyłeś się błędu 42?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie, nie pozbyłem się tego błędy. Kolega z serwisu twierdzi, że winny jest sterownik silnika- że niby on jest uszkodzony (jeden z błędów w Inpie mówił coś o skondensowanej wodzie w sterowniku). To by się zgadzało z tym, że objawy występują tylko poniżej 12-15 stopni...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd mówiący o wodzie w sterowniku? :shock: szukaj kogoś z ista lub dis i pozbądź się tego błędu a nie słuchasz jakichś dziwnych historii.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.