Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pojawił się problem. Po spadku temperatury na zewnątrz i nie jeżdżeniu autem przez około tydzień wyrzuca błąd active stering. Jak się trochę pojeździ błąd sam ustępuje. Podobny problem miałem poprzedniej zimy. Przez okres wiosna/lato/jesień problem nie występuje. Wygląda to tak, że jakby stan naładowania akumulatora wpływał na pojawienie się błędu. Akumulator jest świeży AGM Bosch dostosowany do auta i zaprogramowany.
Opublikowano
Raczej akumulator nie ma tu nic do rzeczy. Ja stawiał bym na wiązkę. Sam męczyłem się z takim problemem, wilgoć i zaraz błąd active stering. Całą wiązkę można kupić w serwisie za jakieś nieduże pieniądze z tego co pamiętam ok 300zl. Moja po wyjęciu była cała w strzępach nawet nie było co lepić.
Opublikowano
Też tak miałem. Mam wrażnie, że faktycznie stan naładowania akumulatora ma znaczenie. Miałem źle zakodowany, zwykły zamiast AGM. Od kiedy mam prawidłowo zakodowany, błąd się nie pojawił. Generalnie wilogotność raczej nie miała u mnie znaczenia a faktycznie niższe temperatury. Np. w górach przy -20 zapalił się komunikat na czerwono z akumulatora i zaraz po ruszeniu błąd z active stering. Musiałem trochę pojeździć aby przestał być aktywny, czyli bateria musiała się sporo doładować.
Opublikowano

typowy objaw uszkodzonej wiązki, wywalanie błędów przez słaby aku jest spowdowane też przez zgintą/ uszkodzoną wiązką, słaby aku ma słabe napięcie, słabe napięcie przepływające przez uszkodzoną / zaśniedziałą wiązkę jeszcze bardziej słabnie i komp wywala błędy zazwyczaj jak jest trochę wilgoci lub jest zimno / deszczowo.

Albo twoje auto nurkowało w stawie albo miało mocny dzwon i jakiś partacz je naprawiał.


ja męczyłem się z błędem AS jakieś 2 lata, barany z serwisów nie potrafiły sobie poradzić i chcieli naciągać albo na sterownik albo na maglownice. A w końcu kupiłem nową wiązkę (koszt 750 zł brutto w ASO) i ją wymieniłem samodzielnie bez pomocy pseudo partaczy. Było bardzo ciężko ale udało się to zrobić bez demontażu zawieszenia, tylko odkręciłem stabilizator dynamic drive aby mieć dojście.. czas wymiany to jakieś 3h.

Opublikowano
Po trasie 250 km błąd zniknął. Związek pomiędzy naładowaniem akumulatora jest najbardziej prawdopodobny.Mam pytanie, gdzie szukać tej wiązki ? Jaki ewentualnie nr BMW OE.
Opublikowano

przed maglownicą pomiędzy kołyską, generalnie wiązka idzie od nadkola pasażera przy bloku zaworowym dynamic drive, następnie po kołysce pod podłużnicą, potem przy maglownicy aż do jej czujników z przodu i po bokach. i jest opaską zaciskową i kołkiem przymontowana do maglownicy w jednym miejscu.


Numer wiązki: 61126928372

(musisz się upewnić, czy będzie pasować do twojego modelu auta)


Ja za nim się zabrałem za wyjęcie wiązki to w pierwszej kolejności przewaliłem cały internet i allegro aby zobaczyć na zdjęciu jak ta wiązka jest ułożona i potem zmotywowałem się do wyszarpania jej i wsadzenia nowej.

Jeżeli nie jesteś zręczny to musisz opuścić całe zawieszenie na dół wtedy masz swobodę. ale do tego trzeba podnośnika i praca jest komfortowa

Opublikowano
Panowie prośba mam wiązke afs od angola wiadomo jest krótsza jak by ktoś napisał jaką długość ma europa :D
Opublikowano
Wiązka zamówiona. Po wymianie napiszę, czy pomogło.

Pomogło? ja też walczę z Active Steering.

U mnie wywala następujące błędy, od razu po przekręceniu kluczyka (jeszcze bez zapłonu):

DDE

4447 Botschaft (DREHMOMENT_ANF_AFS, 0xB9)

AFS

612C Hardwarefehler Steuergeraet

6136 Sensorversorgung Motorlage und -position

614A Motorwinkel nicht initialisiert

DSC

5F62 Signal Austausch AFS-DSC ungueltig


Po zmianie sterownika i przekodowaniu dalej to samo(samo podpięcie i zczytanie błędów, bez jazdy:

DDE

4447 Botschaft (DREHMOMENT_ANF_AFS, 0xB9)

AFS

614A Motorwinkel nicht initialisiert

DSC

5F62 Signal Austausch AFS-DSC ungueltig

Opublikowano

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/eyJDdi.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/lApxgR.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/ZA8Id4.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/5JJp0y.jpg


Na prośbę zamieszczam zdjęcia wiązki Acitve Stering.


Jeszcze nie wymieniłem, na razie błąd się nie pojawia. Jednak podejrzana jest ta wiązka, bo błąd raz jest raz nie ma. Zależy od wilgotności i czasu w jakim nie użytkuję auta.

Opublikowano
Zmierzę w sobotę, jestem poza domem. Ale to kawał wiązki. Sam się zdziwiłem ile tych przewodów i wtyczek jest. :shock:
Opublikowano
dzieki za fotki nie napisałeś jaka jest jej długość :D

Zakładając, że kafelki mają 30cm to na moje oko jakiś metr wiązki będzie :D

Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
  • 3 lata później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Edit 

W moim przypadku wymiana uszkodzonej wiązki rozwiązała problem. 

Edytowane przez kucy07

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.