Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chciał bym wyciszyć wydech w swojej 523i.

Odkąd ją kupiłem nie miała kata najpierw była zwykła pusta puszka dzwięk był okropny.

Potem wsadziłem jakiś tłumik przelotowy z łuskami w środku jest niby troszkę ciszej ale nadal w niektórych partiach rpm szczególnie po puszczeniu gazu ten tłumik wpada w rezonans brzmi to średnio :cry:

Macie jakiś pomysł jak wyciszyć w niej układ wydechowy tak aby jak najbardziej zbliżyć się do serii?

Wiem że najłatwiej było by wrzucić nowy katalizator nie przekonują mnie zamienniki a cena oryginału do tak starego auta to porażka.

Może tłumik środkowy z innego auta lub jakiś tłumik montowany w bmw?

Chciał bym się jak najbardziej zbliżyć do kultury jaka jest w drugim bmw 520i tam uk wydechowy jest w 100% seryjny i silnik zaczyna być słyszalny powyżej 3500rpm jako szum powyżej 4500 lekki pomruk ( w opisywanej 523i taki pomruk występuje już przy 2000rpm)

Czy być może jest to kwestia tego że w 520i jest silnik m52tu (2 katalizatory praktycznie tuż za kolektorami wydechowymi) ?

Opublikowano
Ale jakość zamiennika też zależy od tego ile chcesz wydać na taki katalizator(zamiennik) i wcale nie musi być to nowy OEm. Chyba,że trafisz na aukcjach używkę w dobrej kasie, ale ile wytrzyma :?: Innego rozwiązania niestety brak
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Kiedyś czytałem o tym ze e39 wychodzily bez kata.

Jeśli to prawda to nie możliwe żeby wersję bez kąta były sporo glosniejsze musieli to rozwiązać jakimś tlumikiem zamiast kata.

A środkowy tłumik nawet jakiś uniwersalny ale nie przelotowy nie wyciszyl by wydechu?

Opublikowano

Bankowo M52 wychodziło bez sond lambda więc myślałem że może i wersję bez kata były.

W takim razie zmieniamy podejście.

Jaki kat polecacie ma być jak najbliżej serii używki raczej pomijamy.

Cena też oczywiście im taniej tym lepiej bo rozmawiamy o e39 :)

Opublikowano

Nie odpowiem Ci dokładnie na to pytanie natomiast jest oficjalny soft od bmw w którym nie ma sond.

Również na bmw store widziałem zaślepki w miejsca sond lambda.

Sprawdziłem na bmw store i m52 wychodziły bez kata w miejscu katalizatora był "tłumik wstępny".

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze się wypowiem ale jeśli będziesz chciał zamontować tłumik wstępny może on pogorszyć osiągi twojej maszyny. Szukałem kiedyś takiego rozwiązania u siebie a mam taki sam silnik, na początku pytałem na forach i natknąłem się na przypadki takie że ludzie zmieniali wydech z e39 m52b25tu czyli katy w kolektorach i tłumik wstępny do m52b25 i nie dało to zbyt dobrego rezultatu. To znaczy dźwięk się zmienił na plus nie było borewicza, ale za to również nie było przyspieszenia i dynamiki w dolnym zakresie obrotów.

Wydaje mi się ze jeśli miałoby to coś dać to trzeba również pomyśleć o dolotach z nowszej wersji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.