Skocz do zawartości

BMW E46 N42B20-szarpanie, dławienie tylko na pierwszym biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Od kilku lat posiadam BMW E46 2002r. z silnikiem N42B20 (instalacja gazowa stag od 3 lat). Autem przejechałem 40tys. kilometrów (aktualnie ma 228tys) i jak do tej pory było bezproblemowe.

Kilka miesięcy temu zauważyłem, że auto zostawia tłuste plamy na kostce pod domem. Silnik faktycznie lekko się poci, więc myślałem, że to olej. Jednak któregoś razu zauważyłem, że delikatnie skacze mi temperatura kiedy zwalniam lub stoję na światłach (Nie jakoś bardzo, na oko max 100 stopni).

Okazało się ze wyciekał płyn chłodniczy i było go mało. Miałem uszkodzony czujnik, wiec nie zwracałem uwagi na to, że się świeci. Wymieniłem dziurawy zbiorniczek płynu i miałem obserwować czy czasem nie poszła uszczelka pod głowicą.

Po odbiorze auta pojawił się problem, z którym się zwracam, mianowicie przy dodaniu dużej ilości gazu na JEDYNCE, auto zaczyna szarpać, dławić się, dostaje przysłowiowej czkawki. Trochę tak jakby DSC odcinało mu moc, ale to nie to, bo wyłączenie DSC nic nie daje.

Gdy nie wcisnę pedału gwałtownie auto pojedzie prawidłowo. Na wyższych biegach wciskam pedał w podłogę i jedzie jak złoto, na postoju też. Problem dotyczy tylko jedynki.

Jeździłem tak tydzień, po czym pewnego dnia, szukając miejsca parkingowego auto nagle zgasło. Odpalam, wszystko w porządku, równo pracuje, wciskam gaz i auto gaśnie, nie wchodzi wyżej niż 2tys obrotów, strzela z tłumika. Dodaje gaz powoli, wszystko ok. Okazało się ze odpięła się rura od przepływomierza.

Mechanik dobrze ją zapiął i jest ok, ale dławienie na pierwszym biegu nie ustało. Co może być przyczyną tych szarpań? Co do uszczelki no to płyn utrzymuje się w normie, olej "znika" w normalnym dla niego tempie, po odpaleniu rano dymi na biało okrutnie, ale trwa to 10-15 min jazdy po miescie. Dobrze się zagrzeje i nie puszcza dymka.

Podpięcie pod komputer nie pokazuje żadnych błędów. Z parametrów pracy silnika wszystko w normie jedynie co właśnie ten przepływomierz pokazuje 8kg powietrza na litr paliwa(powinien chyba 14,7kg). Natomiast z mojego wywiadu wynika, że gdyby był wadliwy to dawałby znać na każdym biegu. Może się mylę.

Zauważyłem jeszcze że przy szybkim przyspieszaniu coś delikatnie piszczy w zakresie 2-3tys obrotów. Podobny odgłos jak pasek klinowy, tylko w miarę cicho.

Z góry dzięki za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jednak któregoś razu zauważyłem, że delikatnie skacze mi temperatura kiedy zwalniam lub stoję na światłach (Nie jakoś bardzo, na oko max 100 stopni).

Ciekawe jak to stwierdziłeś skoro pion to zakres 75-115 stopni a termostat ma temperaturę otwarcia 105 stopni i normalna temperatura pracy tego silnika to 105-108 stopni, przy dużym obciążeniu oczywiście ma spaść dzięki grzałce. Nie wiem skąd informacja o masie 14,7 kg/h, tyle to nawet 330i nie ma. Trzeba sprawdzić dokładniej szczelność dolotu i obejrzeć parametry.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie wiem jaki tam jest zakres, ale poszło maksymalnie gdzieś do połowy pomiedzy pionem a czerwonym polem. Mówimy to o temperaturze płynu a nie silnika. A informacja o 14,7kg powietrza/LITR(ALBO KILOGRAM) SPALONEGO PALIWA to tak jakby fizyka i raczej wszędzie jest tak samo. Chyba że tam jest pokazane w kg/h to wtedy nie wiem ile powinno być, wydaje mi się ze 8 to mało tak czy inaczej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest mało, to kg/h, jakby to były g/s t byłoby trochę ponad 2. Czym różni się temperatura płynu od silnika? Czujnik którego wartość widzisz na wskaźniku jest w bloku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.