Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie.

Mam 6gt ( G32) z silnikiem 30i ( 258ps, 400nm) z M Pakietem.

Zauważyłem, ze bez względu na tryb jazdy, rozgrzanie silnika, dodawanie gazu, prawy wydech jest zawsze zamknięty.

Słychać, iż spaliny tam "bulgocza", ale wydostają się tylko lewa rurą.

Jest tam sterownik do sterowania tą klapką, wtyczka oczywiście podpięta, auto fabryczne.

Chciałbym mieć to otwarte lub mieć wpływ na otwarcie i zamknięcie.



Czy tak ma być?

Jakieś sugestie?

Edytowane przez seer
Opublikowano
pewnie u mnie tez tak jest ale dopiero ostatnio jechalem za G30 i komicznie wyglada jak mimo dwóch rur wydechowych dym leci tylko z jednej, wygląda to na solidny przerost treści na formą
Opublikowano
Nie wiem czy o tej samej klapce jest mowa, ale w aplikacji Bimmerlink jest funkcja otwierania i zamykania klapy wydechu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba było kupić auto z prawdziwym silnikiem ;) Kiedyś to było nie do pomyślenia, że byle 4-cylindrówka ma 2 rury wydechowe, a w dzisiejszych czasach nawet 1.6 w Renaulcie potrafi mieć 2 rury na obu końcach zderzaka i jeszcze się ludzie plują, że im spaliny lecą tylko jedną końcówką, bo druga jest tylko atrapą (akurat nie w tym przypadku, ale ogólnie piszę) :norty: :norty:
Opublikowano
Trzeba było kupić auto z prawdziwym silnikiem ;) Kiedyś to było nie do pomyślenia, że byle 4-cylindrówka ma 2 rury wydechowe, a w dzisiejszych czasach nawet 1.6 w Renaulcie potrafi mieć 2 rury na obu końcach zderzaka i jeszcze się ludzie plują, że im spaliny lecą tylko jedną końcówką, bo druga jest tylko atrapą (akurat nie w tym przypadku, ale ogólnie piszę) :norty: :norty:

 


Ten akurat silnik jest naprawdę mocno wystarczający, zapier.ala wręcz, dużo różnicy daje vs 530i te 50 nm więcej w 6GT.

Nie ma dużej różnicy do 640i. Po co przepłacać;)




Czyli się nie da tego otworzyć?????

Opublikowano

Seer pocieszaj sie dalej, ze nie ma duzej roznicy:-)


Mozna otworzyc mechanicznie i odpiac.

Mozna tez zamontowac sterownik klapy (ponad 2.5kafelka za sterownik bez montazu), ale na dzwiek to praltycznie nie wplywa. Ani glosnien ani ladniej. Tyle ze dym leci z obu rur.

Opublikowano
Trzeba było kupić auto z prawdziwym silnikiem ;) Kiedyś to było nie do pomyślenia, że byle 4-cylindrówka ma 2 rury wydechowe, a w dzisiejszych czasach nawet 1.6 w Renaulcie potrafi mieć 2 rury na obu końcach zderzaka i jeszcze się ludzie plują, że im spaliny lecą tylko jedną końcówką, bo druga jest tylko atrapą (akurat nie w tym przypadku, ale ogólnie piszę) :norty: :norty:

 

Jak masz zamiar pisac takie nic nie wnoszące, puste teksty to sobie podaruj kolego. Nawet 15 lat temu byly samochody z 2l pojemności i mocą nawet nie blisko 200KM i dymkiem z dwóch rurek. Dzis z reszta też.

Wydech MP zalatwia sprawę. Tam nie ma klapki, kabelek jest odłączony i leci z obu końcówek dymek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Ten akurat silnik jest naprawdę mocno wystarczający, zapier.ala wręcz, dużo różnicy daje vs 530i te 50 nm więcej w 6GT.

Nie ma dużej różnicy do 640i.

dokładnie, tyle że w porównaniu do B47 nie czuć tego kopa bo jest on w dużym zakresie obrotów i zaczyna łagodniej...

Opublikowano
Witajcie.

Mam 6gt ( G32) z silnikiem 30i ( 258ps, 400nm) z M Pakietem.

Zauważyłem, ze bez względu na tryb jazdy, rozgrzanie silnika, dodawanie gazu, prawy wydech jest zawsze zamknięty.

Słychać, iż spaliny tam "bulgocza", ale wydostają się tylko lewa rurą.

Jest tam sterownik do sterowania tą klapką, wtyczka oczywiście podpięta, auto fabryczne.

Chciałbym mieć to otwarte lub mieć wpływ na otwarcie i zamknięcie.



Czy tak ma być?

Jakieś sugestie?

 

Klapka się otworzy jak wrzucisz tryb sport i przygazujesz - obroty pow 4 tys. i dym leci wtedy z obu rur. i Pozostanie otwarta aż zmienisz na komfort... przynajmniej u mnie tak jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba było kupić auto z prawdziwym silnikiem ;) Kiedyś to było nie do pomyślenia, że byle 4-cylindrówka ma 2 rury wydechowe, a w dzisiejszych czasach nawet 1.6 w Renaulcie potrafi mieć 2 rury na obu końcach zderzaka i jeszcze się ludzie plują, że im spaliny lecą tylko jedną końcówką, bo druga jest tylko atrapą (akurat nie w tym przypadku, ale ogólnie piszę) :norty: :norty:

 

Jak masz zamiar pisac takie nic nie wnoszące, puste teksty to sobie podaruj kolego. Nawet 15 lat temu byly samochody z 2l pojemności i mocą nawet nie blisko 200KM i dymkiem z dwóch rurek. Dzis z reszta też.

Wydech MP zalatwia sprawę. Tam nie ma klapki, kabelek jest odłączony i leci z obu końcówek dymek.

 

A co, zabolało? No cóż, jak każdy, ja również mam prawo wyrażać swoje zdanie. Jak Ci się nie podoba to nie czytaj i tyle. A moje zdanie jest takie, że albo kupujesz porządne auto z porządnym motorem (a nie takim od szczoteczki do zębów) i nawet z czterema rurami (jeśli na tym komuś zależy) albo nie płaczesz, że Ci lecą spaliny tylko z jednej rury. Pffff, problemy pierwszego świata. Wg mnie to żenujące.

Opublikowano
Witajcie.

Mam 6gt ( G32) z silnikiem 30i ( 258ps, 400nm) z M Pakietem.

Zauważyłem, ze bez względu na tryb jazdy, rozgrzanie silnika, dodawanie gazu, prawy wydech jest zawsze zamknięty.

Słychać, iż spaliny tam "bulgocza", ale wydostają się tylko lewa rurą.

Jest tam sterownik do sterowania tą klapką, wtyczka oczywiście podpięta, auto fabryczne.

Chciałbym mieć to otwarte lub mieć wpływ na otwarcie i zamknięcie.



Czy tak ma być?

Jakieś sugestie?

 

Klapka się otworzy jak wrzucisz tryb sport i przygazujesz - obroty pow 4 tys. i dym leci wtedy z obu rur. i Pozostanie otwarta aż zmienisz na komfort... przynajmniej u mnie tak jest.

 


Na N skrzynia na postoju tak robi? Czy trzeba jechać?

Opublikowano
Trzeba było kupić auto z prawdziwym silnikiem ;) Kiedyś to było nie do pomyślenia, że byle 4-cylindrówka ma 2 rury wydechowe, a w dzisiejszych czasach nawet 1.6 w Renaulcie potrafi mieć 2 rury na obu końcach zderzaka i jeszcze się ludzie plują, że im spaliny lecą tylko jedną końcówką, bo druga jest tylko atrapą (akurat nie w tym przypadku, ale ogólnie piszę) :norty: :norty:

 

Jak masz zamiar pisac takie nic nie wnoszące, puste teksty to sobie podaruj kolego. Nawet 15 lat temu byly samochody z 2l pojemności i mocą nawet nie blisko 200KM i dymkiem z dwóch rurek. Dzis z reszta też.

Wydech MP zalatwia sprawę. Tam nie ma klapki, kabelek jest odłączony i leci z obu końcówek dymek.

 

A co, zabolało? No cóż, jak każdy, ja również mam prawo wyrażać swoje zdanie. Jak Ci się nie podoba to nie czytaj i tyle. A moje zdanie jest takie, że albo kupujesz porządne auto z porządnym motorem (a nie takim od szczoteczki do zębów) i nawet z czterema rurami (jeśli na tym komuś zależy) albo nie płaczesz, że Ci lecą spaliny tylko z jednej rury. Pffff, problemy pierwszego świata. Wg mnie to żenujące.


Sonar ja mam "porządne auto" z takim silnikiem ja Ty , mało tego wydałem majątek na wszystkie dodatki karbonowe i u mnie również działa tylko jedna końcówka :D :D :D :D :D :D :D

( auto było sprawdzane przez ASO w tym kierunku i tak ma być)


P.s. różnica miedzy najnowszym 30i 258ps a 40i 340ps to zupełnie inna liga, pod względem dźwięku oraz przyspieszania od 140 w górę.... wiec nie piszcie bzdur ze nie warto przepłacać , sam kiedyś kupiłem 25d patrząc na dane ...po co dopłacać do 30d , zmieniłem po 2 latach bo to również była przepaść ... szczególnie dziwek w 25d 218 ps :mad2:


Moim zdaniem każdy kupuje co mu potrzeba, szanujmy się przy tym i nie próbujmy na sile przekonywać innych do naszych wyborów, za chwile odezwie się kolega z M5 i powie ze 40i to muł :lol:

Opublikowano
Witajcie.

Mam 6gt ( G32) z silnikiem 30i ( 258ps, 400nm) z M Pakietem.

Zauważyłem, ze bez względu na tryb jazdy, rozgrzanie silnika, dodawanie gazu, prawy wydech jest zawsze zamknięty.

Słychać, iż spaliny tam "bulgocza", ale wydostają się tylko lewa rurą.

Jest tam sterownik do sterowania tą klapką, wtyczka oczywiście podpięta, auto fabryczne.

Chciałbym mieć to otwarte lub mieć wpływ na otwarcie i zamknięcie.



Czy tak ma być?

Jakieś sugestie?

 

Klapka się otworzy jak wrzucisz tryb sport i przygazujesz - obroty pow 4 tys. i dym leci wtedy z obu rur. i Pozostanie otwarta aż zmienisz na komfort... przynajmniej u mnie tak jest.

 


Na N skrzynia na postoju tak robi? Czy trzeba jechać?

 

Mi działa na postoju nawet na P. Chodzi o mocne dodanie gazu

Opublikowano

A co, zabolało? No cóż, jak każdy, ja również mam prawo wyrażać swoje zdanie. Jak Ci się nie podoba to nie czytaj i tyle. A moje zdanie jest takie, że albo kupujesz porządne auto z porządnym motorem (a nie takim od szczoteczki do zębów) i nawet z czterema rurami (jeśli na tym komuś zależy) albo nie płaczesz, że Ci lecą spaliny tylko z jednej rury. Pffff, problemy pierwszego świata. Wg mnie to żenujące.

Żenujacy to jestes Ty właśnie wpisujac swoja opinie nie na temat a tylko żeby sie pochwalić większym silnikiem. Takie zawody na to co kto ma wieksze to kolego w podstawówce dzieci się bawią więc juz oszczędź nam tych mądrości ludowych o tym jaki silnik jest prawdziwy i jedyny sluszny dla BMW.

Chyba Cie zabolało właśnie, że ludzie mający 2l i np MP wydech mają lepszy wygląd niż Ty w swoim 540 i standardowymi koncówkami a do tego jeszcze mój Boże mają dymek z dwóch koncówek jeny ale przytyk nooo a wydałeś tyle kasy więcej :mad2:

Proponuję czytać ze zrozumieniem nawet kilka razy jeśli to koniecznie temat i pytanie kolegi zakładającego wątek i odpowiadać merytorycznie a nie przedstawiać swoją opinię, o która nikt Ciebie nie pytał :duh:

Tak jak jeden z kolegów napisał, nie masz pojecia co mam w garażu i nic nie przebije V8 kolego ale nie musze się z tym afiszować i spamować tematy o 540i :mad2: :mad2: :duh: :duh:

Opublikowano

Witaj sonar, jestem inicjatorem tego tematu,


Czyli również Ciebie zaskoczyło że ta końcówka prawa jest ciągle zamknięta?


Przecież jakby miała być na stałe zamknięta, to po co by robili klapkję, silnik na tłumiku.

Coś to dziwne.

A może to coś z normami spalin ?? z Kiedy masz auto produkcja?

Ja mam bez DPF na szczęście, bo od września 2018 już szły z DPF, dlatego brałem bez, bo mam duzo krótkich zimnych odcinków.

Opublikowano

Pewnie wielu to zaskoczyło.

Natomiast nie do końca masz rację - ona nie jest cały czas zamknięta.

Otwiera się w określonych sytuacjach - pewnie nawet nie wiemy kiedy

Opublikowano

Otwiera sie ba bardzo duzym gwaltowym przyspieszeniu w momencie kiedys silnik ma duze obciazenie. Prawa strona jest o sporym przelocie, a lewa przechodzi przez caly tlumik koncowy..

Mam wydech armytrixa i mimo wszystmo obecnie z prawej strony dzwiek jest glosniekszy niz z lewej. Slychac to zarow o na postoju jak i przy przyspieszaniu. Dlatego lewa na stale jest otwarta bo halas plus spaliny = wltp zdane:-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj sonar, jestem inicjatorem tego tematu,


Czyli również Ciebie zaskoczyło że ta końcówka prawa jest ciągle zamknięta?

 

Nie, mnie to nie zaskoczyło, bo szczerze mówiąc jest to ostatnia rzecz, na jaką bym zwracał uwagę. Teraz jak przeczytałem ten wątek to zajrzałem w rury i faktycznie w prawej jest jakaś klapa, która zapewne otwiera się przy wyższych obrotach, ewentualnie na programie Sport (już wcześniej zauważyłem, że na tym trybie auto jakby inaczej brzmi). Także nie wiem czy mogę się z Tobą zgodzić, że ta klapa jest ciągle zamknięta. Ale powtarzam - informacja z ilu rur lecą mi spaliny ani mnie grzeje ani ziębi, jest mi to kompletnie obojętne. Skupiam się na przyjemności z jazdy i gadżetach, a nie na oglądaniu samochodu od tyłu, bo chyba tylko tak można zobaczyć którędy wydostają się spaliny w danym egzemplarzu. I to też raczej tylko w chłodne dni, bo wiosną, latem i wczesną jesienią pewnie żadnych spalin nie widać (pomijając zdezelowane diesle, które kopcą na lewo i prawo o każdej porze roku).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.