Skocz do zawartości

m52b28 pojedynczy vanos wymiana uszczelki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz wyciągnąć całą obudowę z vanosem żeby dostać się do uszczelki.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Musisz wyciągnąć całą obudowę z vanosem żeby dostać się do uszczelki.

a potrzebuje jakies specjalne narzędzia do tego i czy ustawienie tego spowrotem jest problematyczne ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego o pojedynczym vanosie było mnóstwo tematów na forum. Co do blokad to są bardzo pomocne , ale nie widzę problemu żeby zrobić to bez blokad, przynajmniej ja tak robiłem. Przy okazji wymiany uszczelki proponuję wymienić uszczelniacze vanosa i skasować luz na łożyskach żebyś nie musiał tam więcej zaglądać.

Wpisz na youtube "bmw vanos" i będziesz miał pełno filmów instruktażowych jak się to rozkłada i składa. Procedura jest taka sama dla e36, e34, e39 dla pojedynczego vanosa i jest co oglądać.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Kolego o pojedynczym vanosie było mnóstwo tematów na forum. Co do blokad to są bardzo pomocne , ale nie widzę problemu żeby zrobić to bez blokad, przynajmniej ja tak robiłem. Przy okazji wymiany uszczelki proponuję wymienić uszczelniacze vanosa i skasować luz na łożyskach żebyś nie musiał tam więcej zaglądać.

Wpisz na youtube "bmw vanos" i będziesz miał pełno filmów instruktażowych jak się to rozkłada i składa. Procedura jest taka sama dla e36, e34, e39 dla pojedynczego vanosa i jest co oglądać.

https://bmwseries.pl/Thread-Poradnik-jak-zregenerowa%C4%87-pojedynczy-Vanos-BMW-E36-E34-E39

Przestudiuj. Musisz miec wszytko zblokowane żeby wyjąć vanosa i zmienić tą uszczelkę, a jak go włożyć żeby było dobrze masz w linku który podałem.

Dziękuję bardzo.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam czy przy montażu vanosa powinienem po umieszczeniu jego na swoim miejscu przesunac dodatkowo zębatkę maksymalnie z lewo przeciwnie do ruchu wskazówek zegara tak jak ten Pan na filmie ?


14 minuta filmu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie do końca, on trochę za daleko przeciągnął te zębatkę co spowoduje wysunięcie tłoka z vanosu i w rezultacie błędy wałka jak się tego nie poprawi.

Ciągniesz w lewo do momentu aż obudowa vanosa zejdzie się idealnie z głowicą, następnie dokręcasz samą obudowę vanosa do głowicy, zwalniasz napinacz hydrauliczny, ciągniesz za te samą zębatkę w prawo żeby ewentualnie wcisnąć tłok vanosa z powrotem w obudowę, jeśli ciągnąć w lewo trochę za daleko przeciągnąłeś, po czym skręcasz koła zębate rozrządu na gotowo.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.