Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam konfiguruję G05 i prosiłbym o rzetelne i sprawdzone w praktyce opcje co do których się waham a mianowicie zawieszenie pneumatyczne oraz tylna oś skrętna .Konfiguracja na 30D wersja z M pakiet ,robię ok.35000km rocznie głównie autostradą i rozumiem że opcja asystent kierowcy professional jest must have ? Oraz pakiet Business Class ?czy się mylę ?
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Opinii tyle co użytkowników :)

Dla mnie skretna tylna os to jest jakas pomyłka, ale wiele osób bez niej życia nie widzi.

Nie wybrałem pneumatyki bo w m50i było automatycznie że skretna osią, jakby tak nie było to pewni bym wybral, w wersji sport jest trochę mało sztywna ale za to w wersji komfort bije na głowę więc pytanie czego oczekujesz?

Nie wiem co aktualnie wchodzi w skład pakietu business class, ale najczęściej wszystko co do szczęścia potrzebne :)

Co do asystentów professional to ja jestem z całości bardzo zadowolony więc zdecydowanie polecam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kurcze, ta tylna skretna os to chyba najlepsza opcja w tym samochodzie! Pomijajac juz zalety przy parkowaniu to prowadzenie X5 staje sie zwinne jak w X1. Dołaczam do pytania Zermax, co Ci nie pasuje w tylnej osi skretnej?
Opublikowano

Dla mnie tylna oś skrętna to z tych must have, kręcenie kółkiem to przyjemność, w zasadzie przy osi skrętnej mniej się trzeba nakręcić :P , im mniejsze rondo tym bardziej cieszy jazda po nim.

Dzięki tej osi skrętnej G05 prowadzi się lekko, jakby to było mniejsze auto.

Zawias pneumatyczny dla mnie zbyt komfortowy na trybie komfort :lol: - zwłaszcza przy przejeździe przez spowalniacze jest takie jedno bujnięcie niepotrzebne ( moim zdaniem) po zjechaniu z niego, ale przełączam na sport i jest spoko :wink:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Przy prędkości około 80kmh kiedy kierunek dokręcania kół się odwraca dla mnie samochód był bardzo nerwowy, podczas parkowania nie widzę różnicy, i tak na tyle samo razy muszę się łamać więc nie widziałem absolutnie sensu kupienia tego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy prędkości około 80kmh kiedy kierunek dokręcania kół się odwraca dla mnie samochód był bardzo nerwowy, podczas parkowania nie widzę różnicy, i tak na tyle samo razy muszę się łamać więc nie widziałem absolutnie sensu kupienia tego.

 

Kierunek skretu tylnych kół zmienia sie przy 60km/h. Chyba za krotko to testowałes, opis Twoich odczuc z jazdy ze skretna osia nie ma pokrycia w rzeczywistości. Parkowanie to miły dodatek. Najlepsza jest codzienna jazda no i stabilnosc na autostradzie. Wrazenie robi na niektorych tez promien skretu kiedy przyjdzie do zawracania.

Opublikowano
Testowałem przez weekend jak dostałem 30d z salonu i dla mnie było na prawdę słabo :) po autostradzie nie miałem okazji jechać, promień zawracania też nie wiele dla mnie wnosi, nie pamiętam kiedy ostatni raz miałem sytuację, w której zrobiło to jakakolwiek różnice. A z parkowaniem tak jak mówiłem na tyle samo razy łamie się moim autem co łamałem się testowym w tych samych miejscach :)
Opublikowano
Ok Panowie dziękuję za podjęcie tematu i zdecydowałem zamówić i zawieszenie pneumatyczne oraz tylną oś skrętną a życie pokaże czy to był trafiony wybór
Opublikowano
Zgadzam się z tym, że oś skrętna to must have. Auto zupełnie inaczej się prowadzi, kiera zupełnie inaczej chodzi, parkowanie też zupełnie inne. W moim odczuciu jest przepaść do wersji bez tego dodatku
Opublikowano

Pewnie będę w mniejszości razem z Zermaxem, ale jak dla mnie oś skrętna w X5 pozostawia wiele do życzenia i nie działa tak jak np w Tuaregu czy Q7 (oba testowałem). Większość osób chwalących ten gadżet nie miało porównania z autem bez osi skrętnej (wszystkie demo to miały), ja to porównywałem i jak dla mnie ta różnica jest przez Was koledzy wyolbrzymiana, dla mnie auto bez osi skrętnej było nawet trochę bardziej stabilne i przewidywalne, choć przyznaję na rondzie lepiej jeździ ośka skrętna.

Z drugiej strony sama dopłata to tej opcji nie jest duża, więc jeśli komuś pomaga to w codziennym użytkowaniu niech zamawia.

Opublikowano
Miałem g30 i f11 ze skrętną osią. Teraz mam g06 bez osi skrętnej i nie widze różnicy. Od 2011 roku jeździłem osią skrętną i teraz dopiero dostrzegłem, że to były zbędnie wydane pieniądze. Gdybym sam zamawiał, a nie brał z placu to też bym ją zamówił, bo u mnie to było wyposazenie obowiązkowe (już nie). Asystenci prof. miałem w g30 i z funkcji których nie ma w podstawowym pakiecie za 5k i tak nie korzystałem - zbyt często mnie chciały zabić. To tylko moje odczucia.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie, jeździłem właśnie z adaptacyjnym zawieszeniem, naprawdę rewelacja, pytanie mam do Was czy układ kierowniczy bez belki pracuje inaczej?

Muszę dopytać w salonie o wyposażenie tej testowki, bowiem miałem wrażenie, że jeżdżę małym suv em taki był zwrotny, kierownica w porównaniu do f10 kręciła sie lekko przyjmenie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,


Ja w temacie zawieszenia. Chcę nabyć X6 z 2020 roku i mam do wyboru opcje z pneumatyką lub M adaptive. Moje pytanie czy M adaptive w comforcie będzie bardzo twarde, czy na autostradzie przy 180 km/h auto z tym zawiasem będzie "drżało" ? Obecnie w Wawie nie ma w salonach samochodu demo z M adaptive i nie mam jak sprawdzić. Teraz jeżdzę Alfo Romeo Stelvio, które jest dosyć twarde.


Pozdrawiam,

Opublikowano

Miałem co prawda X6 F16 z zawieszeniem adaptacyjnym M i było moim zdaniem komfortowo. Mam porównanie do Stelvio, bo ostatnio nią jeździłem i w porównaniu do mojej byłej X6 jest mniej komfortowe, więc powinieneś odczuć różnicę. Nie ma żadnego drżenia przy 180km/h. Auto jeździ przy tej prędkości stabilnie jak na SAVa.

Nie wiem, jak G06, ale zakładam, że na pewno nie będzie mniej komfortowo niż w poprzednim modelu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć,


Ja w temacie zawieszenia. Chcę nabyć X6 z 2020 roku i mam do wyboru opcje z pneumatyką lub M adaptive. Moje pytanie czy M adaptive w comforcie będzie bardzo twarde, czy na autostradzie przy 180 km/h auto z tym zawiasem będzie "drżało" ? Obecnie w Wawie nie ma w salonach samochodu demo z M adaptive i nie mam jak sprawdzić. Teraz jeżdzę Alfo Romeo Stelvio, które jest dosyć twarde.


Pozdrawiam,

 


Jeśli masz wybór a zależy Ci na komforcie to o czym tu dyskutować?

Pneumatyka daje rowniez możliwość regulacji prześwitu co jest bardzo przydatne choćby na autostradzie.

Opublikowano
Miałem w poprzednim X5 F15 zawieszenie M adaptive teraz od 2 miesięcy mam nową X5 G 05 z zawieszeniem pneumatycznym i powiem jedno tylko takie .Po mieście komfort dziury i przejazdy tramwajowe nie straszne po autostradzie automatycznie się obniża i usztywnia rewelacja .
Opublikowano
Miałem w poprzednim X5 F15 zawieszenie M adaptive teraz od 2 miesięcy mam nową X5 G 05 z zawieszeniem pneumatycznym i powiem jedno tylko takie .Po mieście komfort dziury i przejazdy tramwajowe nie straszne po autostradzie automatycznie się obniża i usztywnia rewelacja .

 


A nie masz wrażenia, że auto się za bardzo wychyla na zakrętach z pneumatyką ? Jak ocenisz komfort M adaptive vs pneumatyka ?

Opublikowano
Jasne że po mieście jest bardziej miękkie ale to wg mnie na plus bo wcześniej każdy przejazd przez tory tramwajowe był uciążliwy teraz jest spoko a na autostradzie przy dużej prędkości sam się obniża i usztywnia jak wcześniej w opcji sport .Dla mnie jest ok i nie żałuję że zamówiłem tę opcję.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem w poprzednim X5 F15 zawieszenie M adaptive teraz od 2 miesięcy mam nową X5 G 05 z zawieszeniem pneumatycznym i powiem jedno tylko takie .Po mieście komfort dziury i przejazdy tramwajowe nie straszne po autostradzie automatycznie się obniża i usztywnia rewelacja .

 


A nie masz wrażenia, że auto się za bardzo wychyla na zakrętach z pneumatyką ? Jak ocenisz komfort M adaptive vs pneumatyka ?

 

Pneumatyczne zawieszenie jest najbardziej uniwersalne. Jak chcesz to "płyniesz po drodze" a jak potrzebujesz to masz tryby sport lub sport+ lub samo obnizenie w trybie komfort. Ta opcja jest naprawde warta swojej ceny i do SUVa zdecydowanie polecam.

Opublikowano

Też polecam zawias pneumatyczny, chociaż mnie trochę denerwuje w trybie komfortowym, zwłaszcza przy przejeżdżaniu progów zwalniających - zaraz po zjechaniu z progu jest takie małe bujnięcie. :roll:

Jednak całościowo zawias ma zdecydowanie więcej zalet, a tryb sport jest dla mnie malina :P :mrgreen:

Pozdrawiam

KrzychoM

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy ktoś może jeszcze coś dodać na temat zawieszenia pneumatyka czy adaptacyjne mpakiet?Jakie macie odczucia?

Jestem przed zamówieniem i tylko to mnie jeszcze nurtuje co wybrać. W salonach handlowcy zchwalają głównie pneumatykę i takie są demo, na adaptacyjnym nie znalazłem do przetestowania. Jeden z handlowców przekonywał mnie ostatnio ze na pneumatyce auto jest niestabilne przy dużych prędkościach i nie da się szybko jeździć ...

Bylem skłonny zamówić adaptacyjne + 21 kola run flat ale zastanawiam się czy nie będzie to zbyt mało komfortowe?

Czy ktoś ma może taki zestaw?

Opublikowano
Mam od 2 miesięcy 30d w wersji mpakiet z zawieszeniem pneumatycznym a w poprzednim F15 adaptacyjne w mpakiet. I powiem krótko pneumatyka rewelacja po mieście komfort a na autostradzie w wersji sport sam się obniża i usztywnia i śmiga jak po szynach. Jechałem ze Szczecina do Łodzi i z powrotem momentami 190km/h bo duży ruch i nie zaobserwowałem niestabilności chyba że sprzedawca wcześniej gonił Fiata i dlatego mu było ciężko zapanować nad mocą. Mam nowy silnik 286KM 650 Nm rewelacja tylko jezdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.