Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pewien problem. W lipcu bylem u "fachowca" na sciagnieciu ogranicznika predkosci. Sama operacja zakonczyla sie powodzeniem. Natomiast facet dla pewnosci podpial pod klemy pod maska prostownik. Niestety ustawil go tak, ze niedlugo po tym, akumulator sie zagotowal. Zaczelo smierdziec. Akumulatora nie dalo sie dotknac przez kilka godzin reka.


Efektem jest problem z akumulatorem. Wszystko bylo ok, problem nie byl rozpoznawalny do czasu spadku temp na dworze ponizej 10 stopni. Zajechalem do niego - wypiera sje, bo wg niego on nic zlego nie zrobil. Test akumulatora wykazal 10 % wycia i 275 A rozruchowego z 850 niominalnego.


Moje pytanie ---

...obecnie zalozony jest fabryczny 92Ah 850A AGM. Czy akumulator AGM mozna zastapic zwyklym? Jesli tak, to czy nie bedzie problemu z zakodowaniem zwyklego akumulatora?


Dziekuje za sugestie


F30 330iX 2017

F30 330i, 252 hp, xDrive, 2017
Opublikowano

Kup nowy agm, bo twój najpewniej został zniszczony (sam kiedyś przeładowałem zwykły akumulator i padł po kilku tygodniach).

Zrób reset po wymianie, naładuj akumulator do pełna odpowiednim prostownikiem do agm i będziesz miał spokój na kilka lat.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
niedawno wymienialem akumulator u siebie, start stop nie uzywam wgl i mam zalozony zwykly akumulator, zakodowany i tyle w temacie
Opublikowano
niedawno wymienialem akumulator u siebie, start stop nie uzywam wgl i mam zalozony zwykly akumulator, zakodowany i tyle w temacie

 

Podaj szczegóły całej operacji. Czym zakodowane, jakie parametry, jakie napięcie ładowania po zakodowaniu, jaki akumulator?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety musi być agm

Niestety nie musi być ponieważ niemcy nie jest idiotami i wszystko z góry przewidziali

Dziewięćdziesiątka zwykła może być śmiało zamieldowana

Wszystko inne bajki od koderów-amatorów

http://i.piccy.info/i9/168ac015343d0b38a278c9ad596a4855/1577651331/10633/1353979/Bezymiannyi.pnghttp://i.piccy.info/a3/2019-12-29-20-28/i9-13576749/537x244-r/i.gif

Opublikowano
Niestety musi być agm

Niestety nie musi być ponieważ niemcy nie jest idiotami i wszystko z góry przewidziali

Dziewięćdziesiątka zwykła może być śmiało zamieldowana

Wszystko inne bajki od koderów-amatorów

http://i.piccy.info/i9/168ac015343d0b38a278c9ad596a4855/1577651331/10633/1353979/Bezymiannyi.pnghttp://i.piccy.info/a3/2019-12-29-20-28/i9-13576749/537x244-r/i.gif

 

Wystarczy troche poczytac zeby wiedziec ze mozna wrzucic zwykly aku; poza tym jak dla mnie na chlopski rozum to AGM ma jedynie wiecej cykli ladowania itd ze wzgledu na wystepowanie start stop w autach , jak ktos uzywa to moze faktyczni moze sie zastanowic na zakupem takiego , enjoy; czekam na buuuuurzeeee

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czekam na buuuuurzeeee

nie będzie buuuuurzeeee )) , ponieważ każdy wybiera swoją drogę - ktoś nie używa start-stop i kupuje zwykłą baterię, ktoś wszystkimi rękami "ZA" oryginał AGM. I tak, i tak - prawidłowo . Tutaj raczej pytańie dotyczy ceny baterii, stąd różne wyniki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypowiedź się na temat odzysku energii

A Tobie oficjalna dokumentacja nie pisze, źe dokładnie powinen być AGM i tylko AGM, poczytaj TIS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypowiedź się na temat odzysku energii

A Tobie oficjalna dokumentacja nie pisze, źe dokładnie powinen być AGM i tylko AGM, poczytaj TIS

AGM jest opisany tylko jako zaleta w porównaniu ze zwykłym akumulatorem, ponieważ jest bardziej odporny na głębokie rozładowania

Opublikowano

Dlaczego dwa razy wbiłeś post?

Właśnie to czytałem ku twojemu zdziwieniu, ale nadal nie odpisałeś na zadane pytanie.

Czy można zakodować Pb a kiedy nie AGM?

Opublikowano

Panowie pomóżcie proszę.

Miałem w samochodzie z 2013 roku AGM 90ah 900A.

Akumulator padł jak Sabaka pod płotem i musiałem kupić nowy.

W Aso dostałem informacje ze takich już nie robią, mogą zaproponować 92ah 850A, ale będzie wymagać przekodowania pojemności.

Poza aso dziś kupiłem te 92Ah 850A, założyłem i zrobiłem rejestracje przez Btool.

W dwóch sklepach sprzedawcy twierdzili ze nie trzeba nic kodować, w jednym rozłożył ręce inne najlepiej jechać do aso.


Jak to w końcu jest ? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W BTool możesz zakodować akumulator o wartościach z przed wymiany,czyli na 90Ah.

Myślę ,że te 2Ah nic nie wniosą negatywnego.

Opublikowano
Panowie pomóżcie proszę.

Miałem w samochodzie z 2013 roku AGM 90ah 900A.

Akumulator padł jak Sabaka pod płotem i musiałem kupić nowy.

W Aso dostałem informacje ze takich już nie robią, mogą zaproponować 92ah 850A, ale będzie wymagać przekodowania pojemności.

Poza aso dziś kupiłem te 92Ah 850A, założyłem i zrobiłem rejestracje przez Btool.

W dwóch sklepach sprzedawcy twierdzili ze nie trzeba nic kodować, w jednym rozłożył ręce inne najlepiej jechać do aso.


Jak to w końcu jest ? :)

sa rozne szkoly ,kazdy co innego mowi :P

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)
Tu nie chodzi o napięcie tylko o prąd, inteligentne systemy zarządzania energią (Audi, BMW, Mercedes i pewnie wiele innych), maja system ładowania przystosowany do AGM co w praktyce przekłada sie na chwilowy (jak inteligentny system tak stwierdzi), prąd ładowania wynoszący do 35% pojemności (aby szybko naładować) akumulatory AGM bez problemu to znoszą, ale PB po chwili zaczyna poprostu bulgotać, co prowadzi do jego bardzo szybkiego zużycia bo on powinien byc ładowany w okolicach 10% pojemności. Realnie nowy PB, bez przerobienia instalacji wytrzyma może dwa lata, gdzie AGM w takiej instalacji to spokojnie pięć lat a może i dłużej. Edytowane przez OtoMotoJa
Opublikowano
Jakie macie napięcie podczas jazdy?

Pewnie większość właścicieli starszych f30 ma 14.8-15v?

 

Prawidłowe dla AGM jest w przedziale od 14,4 do 14,9 - chwilowe przy wypełnianiu jest do 15,1, ale to podczas ładowania mikroprocesorowego (poza autem)


Tutaj macie temat bardziej rozwiniety:https://www.youtube.com/watch?v=MuBOfj78El4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnio podładowałem akumulator zwykłym Lidlowskim prostownikiem ( 5A )

Na drugi dzień w czasie jazdy z wciśniętym pedałem gazu , napięcie wynosiło 13,2V....na biegu jałowym 13,8V......w czasie jazdy z puszczonym gazem 14,7.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.