Skocz do zawartości

Wymiana poduszek pod n62


Skimir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Czy wymiana poduszek w e53 spod silnika n62 jest bardzo pracochłonna?

W serwisówce piszą, że trzeba opuścić sanki. Czy bez tego się nie da?

Jeśli jest to konieczne, to czy po przykręceniu sanek trzeba wykonać regulację geometrii zawieszenia?


Co z poduszką skrzyni biegów?

Serwisówka mówi - zdemontować układ wydechowy - czy rownież trzeba? Wskazuje też na jakieś specjalistyczne narzędzie do wyciśnięcia poduszki... bez tego ani rusz?


Delikatne wibracje na wolnych obrotach skłaniają mnie do myślenia w kierunku wymiany tych poduszek. W lecie nie ma problemu - jak klima włączona i obroty ciut podciągnięte to wibracji nie ma. Jak wyłączę klimę to coś tam zadrży na wolnych obrotach, szczególnie po zapięciu D lub R.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego to może być tłumik drgań/koło pasowe

Instrukcja wymiany tłumika drgań

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e53-x5-4.4i-sav/repair-manuals/11-engine/11-23-vibration-damper/


Instrukcja wymiany poduszek silnika

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e53-x5-4.4i-sav/repair-manuals/22-engine-transmission-mounting/22-11-engine-mounting/


Instrukcja wymiany poduszki ASB

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e53-x5-4.4i-sav/repair-manuals/22-engine-transmission-mounting/4NjZwbz


Nie mogę znaleźć dla twojego silnika i modelu filmiku z instrukcji jak wpływa załączenie klimatyzacji na pracę tłumika drgań.

Załączę ci film z mojego modelu.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/ned/01-drive/01-noise/engine-noise/videos-n47/1VnXvvjCMU

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem go w lecie. Nie wskazywał jakiś rozwarstwień czy innych luzów (zdejmowałem pasek wielorowkowy).

Sprawdzę jeszcze raz - czy jest jakaś pewna metoda przetestowania tego tłumika?


Tak czy siak nie zabieram się jeszcze do roboty tylko badam teren :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcje wymiany znam.

Pytam, czy są opcje, przy jakimś pokombinowaniu ominięcia pewnych kroków oraz ominięcia narzędzi.


Serwisówki są brutalne - użyć „specjal tool” nr xx yyy xxx. Czasem, w praktyce okazuje się, że za „specjal tool” wystarczy kawałek rurki lub wygięty pręt, a czasem faktycznie bez „narzędzia” nie da rady.


Te filmik nie działa.

Jak zweryfikować koło pasowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filmik

Pokazane jest jak na wolnych obrotach ,przy rozgrzanym silniku, po włączeniu klimatyzacji ustaje głośna praca tłumika drgań.


Jeśli chodzi o wymianę poduszek to nie mam pojęcia.

Ja w swojej wymieniałem trzy tuleje tylnego mostu bo auto drgało na postoju i szarpało w czasie zmiany biegów. Serwis za ich wymianę chciał 2066,- ziko.

Mój mechanik nigdy tego nie robił. Podesłałem mu filmik z YouTube i powiedział abym przyjechał na wymianę. Zapłaciłem 400,-.

Porównując filmik do instrukcji to jest trzy razy więcej roboty robiąc zgodnie z instrukcją.

Poszukaj na YouTube. W USA jest dużo X5. Jest też dużo filmików z twoim modelem .

Powodzenia i pozdrawiam.... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.