Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc, obrócilo mi główna panewke w silniku m47n2 163km. Pozostale panewki na swoim miejscu, troche przytarte. Wał wyglada zdrowo. Co robic? Szukac nowego silnika? Wrzucic komplet nowych panewek ?


Na foto pierwsza od lewej stopka gdzie obrócila sie panewka głowna. Miedzy 3 a 4 cylindrem.


Co teraz ?


https://ibb.co/zbSdps5

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co to znaczy wygląda zdrowo? To się mierzy i sprawdza dopuszczalne tolerancje, albo jest ok albo nie. Co z cylindrami? Czemu się przytarł, coś nie tak z pompą oleju? Starość? Jeżeli poza tym silnik jest ok to wymienić panewki i jeździć dalej.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie jest efekt oliwki...

Zmierz czopy czy nie zrobiły sie owalne-jesli nie to wymiana panewek da temu silnikowi drugie źycie .

Oblukaj dwumas i kolo pasowe - to jest przyczyna

Opublikowano

Dzieki za rady.


Nie powiem Wam na jakim oleju jeździł bo to stało się w dzień po zakupie. Zaczęło delikatnie stukać w okolicach łączenia silnika i skrzyni. Myślałem ze padła dwumasa wiec kupiłem nowy komplet, wymiana po około tygodniu. Pukanie pozostało. Po paru dniach auto straciło moc. Po diagnozie okazało się ze zapchał się dpf na amen. W silniku olej ponad stan zapewne zmieszany z ropą. Możliwe ze awaria dpfa przyczyniła się do obrócenia panewki.


Zobaczcie na foto jak bardzo wyślizgana jest dolna stopka. Boję się, że góra ( górne mocowanie wału do którego przykręcona jest stopka, nie wiem jak nazywa sie ten element) tez oberwała i nawet po założeniu nowych panewek i używanej stopki możne być minimalny luz. Chyba że się mylę.

Oczywiście jutro pomierze czopy ale załóżmy że wał jest ok.

Pytanie czy jest sens kupować nowy zestaw panewek, koszt około 700zł. Bo może się okazać ze znowu obróci tą sama główna panewkę ? Może lepiej iść w kierunku wymiany silnika ?


https://ibb.co/zbSdps5

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Luz na czopach też można sprawdzić. Nikt Ci przez internet nie powie co masz zrobić, chyba że skłamie. Zarówno remont tego jak i kupno innego silnika wiążą się z ryzykiem. Nie chciało się weryfikować stanu auta przy zakupie to zweryfikuj chociaż stan silnika teraz.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mikrometr i średnicówka w dłoń, ewentualnie plastigauge, pomierz, sprawdź z serwisówką na newtis.info i będziesz wiedział.
Opublikowano

Jakie to ma znaczenie za ile kupilem ? Ile musialbym zaplacic za e90 zebym mial gwarancje ze nic sie nie zepsuje ? Przeciez to auta uzywane, wszystko moze sie stac.


Prosze o nie pisanie postow ktore nie wnoszą nic do tematu.


Wał pomierzony, jutro wrzucam nowe panewki. Zobaczymy na ile starczy naprawa. Jak cos znowu poleci to wymienie słupek.


Pozdrawiam. Temat do zamkniecia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.