Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdziłem instalacje. Sterownik jest nowy. Dalej mam 4a74 i 4a79. O co chodzi?

 


4A74

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Jednostka sterująca DDE nie może już odczytać komunikatu LIN z informacją o usterce jednostki sterującej podgrzewaniem.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Komunikat LIN jest wysyłany co 500 ms

Napięcie centrali: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 1700 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź przewody i połączenia wtykowe magistrali LIN.

2. Sprawdzić zasilanie elektryczne i podłączenie uziemienia sterownika podgrzewania.

Jeśli poprzednie testy są prawidłowe:

Wymień jednostkę sterującą podgrzewania.

Wpływ na błąd

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka ostrzegawcza emisji

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2020 - BMWFaultCodes



4A79 - opis błędu jest taki sam jak powyżej....



Za komunikację LIN pomiędzy przekaźnikiem świec żarowych a komputerem auta DME odpowiada ścieżka......


A2402 ------------- X2335 ------------ A2249

12 ...................... 1 ...................... 16


Tak więc albo masz problem w samej kości przy sterowaniu świec ( często podawane miejsce awarii ) bądź masz gdzieś ułamany / przerwany kabel. Dobrze by było sprawdzić stan konektorów i pinów we wszystkich trzech kościach , które występują w tym układzie . Konektory mogą być zardzewiałe bądź rozgięte ( zbyt duży luz powoduje , że nie ma dobrego stylu pomiędzy pinem a konektorem )

Kolor przewodu wychodzącego ze sterownika to szaro - czerwony. Za drugą kością , kolor przewodu zmienia się na fioletowo - biały.

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Sprawdziłem instalacje. Sterownik jest nowy. Dalej mam 4a74 i 4a79. O co chodzi?

 


4A74

Kody błędów BMW


Informacje o błędach


Opis kodu błędu

Jednostka sterująca DDE nie może już odczytać komunikatu LIN z informacją o usterce jednostki sterującej podgrzewaniem.

Warunki kodu błędu

Ogólne warunki Komunikat LIN jest wysyłany co 500 ms

Napięcie centrali: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Usterka jest wprowadzana, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 1700 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź przewody i połączenia wtykowe magistrali LIN.

2. Sprawdzić zasilanie elektryczne i podłączenie uziemienia sterownika podgrzewania.

Jeśli poprzednie testy są prawidłowe:

Wymień jednostkę sterującą podgrzewania.

Wpływ na błąd

Żaden

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka ostrzegawcza emisji

Komunikaty w Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2020 - BMWFaultCodes



4A79 - opis błędu jest taki sam jak powyżej....



Za komunikację LIN pomiędzy przekaźnikiem świec żarowych a komputerem auta DME odpowiada ścieżka......


A2402 ------------- X2335 ------------ A2249

12 ...................... 1 ...................... 16


Tak więc albo masz problem w samej kości przy sterowaniu świec ( często podawane miejsce awarii ) bądź masz gdzieś ułamany / przerwany kabel. Dobrze by było sprawdzić stan konektorów i pinów we wszystkich trzech kościach , które występują w tym układzie . Konektory mogą być zardzewiałe bądź rozgięte ( zbyt duży luz powoduje , że nie ma dobrego stylu pomiędzy pinem a konektorem )

Kolor przewodu wychodzącego ze sterownika to szaro - czerwony. Za drugą kością , kolor przewodu zmienia się na fioletowo - biały.

Sprawdziłem instalacje bezpośrednio między wtyczki sterownika a komputera pomijając ta kość pomiędzy i tam jest normalne połączenie. Pełny przepływ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Według mnie kupiłes nie ten sterownik. Masz od M47 i dla tego masz te błędy. Wstaw fote sterownika, albo co kupiłeś. Brałeś po numerach?
Opublikowano
Według mnie kupiłes nie ten sterownik. Masz od M47 i dla tego masz te błędy. Wstaw fote sterownika, albo co kupiłeś. Brałeś po numerach?

Mam Hitachi prosto ze sklepu... A robi to jakaś różnicę? Wydaje mi się że one były te same


Edit...


Wymieniłem sterownik na inny i działa.


Huraaaaa


Dziękuję wszystkim za pomoc

Opublikowano
Czytalem ze dziala. W UK często go stosują bo jest dużo tanszy.

 

Czy on dużo tańszy... £260 za taki co w N47 działa, a £160 za zwykły...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proszę. Błąd komunikacji ze sterownikiem, szczególnie nowym to zawsze wina złego sterownika. Nie fo tego silnika Mx7 i Nx7 mają inne sterowniki.
Opublikowano
Miałem tego samego oberka rok temu ale na szczęście do N47 od jakiegoś czasu można kupić sterownik Beru GSE105, jest to kropka w kropkę ten sam co w ASO oczywiście bez 200% marży BMW. Cena zamyka się w 250 zł, jak ktoś ma dobre zniżki to i za dwie stówy można wyrwać.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Dzień dobry, czy błędy 4A74 oraz 4A79 mogą wynikać z niesprawnych świec żarowych czy (tak jak w opisie na kompie) jest to ewidentnie błąd komunikacji ze sterowaniem świec żarowych. Z góry dziękuję za pomoc.
Opublikowano
Dodam tylko, że otworzyłem sterownik i na "pierwszy rzut oka" wszystkie druciki są połączone (próbowałem nawet delikatnie poruszać nimi i wydają się ok)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak już próbowałeś poruszać to nie sa ok :D miernikiem przejścia sprawdź. Niestety te błędy to udręka przy naprawie sterownika. Na 99 procent świece są ok. Strownik na pewno do wymiany.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na youtubcu. Polecam tego pana. Stosuje dibrej grubości kable, zamuast grubasow, ktore sa kompletnie zbędne. Film jest po rusku ale słuchać nie trzeba :)


Jak nie bedzie ci szlo to odezwij się to pomogę. Co do usterki bład komunikacji w sterowniku N47, to niestety nie jest to prosta sprawa. Nie wszystkie da się zrobić. Jesli maszz tylko błąd świec to nie ma problemu.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

witam.

mam wprawdzie Mini (żony), ale silnik N47, tyle że 1.6. Auto posiadam od miesiąca.

Z ciekawości odczytałem błę∂y i mam powracający błąd 4A34-4A64 . na wszystkich 4 świecach.

błędy odczytałem/kasowałem programem Bimmer tool Lite.

moje pytanie brzmi...jakie są objawy uszkodzenia sterownika, i co mi grozi?


bo aż do dzisiaj, nie zauważyłem żadnych negatywnych objawów.

auto się dobrze odpycha, na wszystkich biegach.

SILNIK PRACUJE normalnie, odpala od strzała, start/stop działa poprawnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mogą być i sterownik i świece, ale ponieważ masz błąd wszystkich to raczej sterownik. Kup nowy odpowiedni dla silnika N47, czyli BERU GSE105 lub odpowiednik HUCO. W przypadku tych błędów, możesz też zregenerować stary, jeśli chcesz. Zajmuje się ich regeneracją.

Ogólnie grzanie świec w tych silnikach działa zawsze do temperatury silnika chyba 50C. Sterownik odpowiada za to z jaką mocą świece grzeje. Im cieplej tym, mniej grzeją. Przy -10 odczujesz brak działania świec. Latem jedyne co możesz zauważyć to przez pierwsze sekundy po rozruchu nierówne chodzenie silnika, ale to nie zawsze. Napraw to, bo zauważyłem taką prawidłowość, że im dłużej jeździsz z niedziałającymi świecami, to potem trudniej je wykręcić, bo się nagarem oblepiają.

Opublikowano

Super, dziękuję za odpowiedź.

Nie wiem ile poprzedni właściciel jeździł więc tym bardziej trzeba to zrobić.

Czy można jeździć bez podłączonego sterownika? i jak długo by trwała regeneracja. A może lepiej kupić nowy a ten trzymać w zapasie?

oczywiście cenę też bym chciał poznać.. może być na PW.

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

Odświeżę temat.Pacjent e60 n47,błędy jw.

Błędy pojawiły się kilka dni temu,skasowałem je BToolem.Następnego dnia po odpaleniu auta błędów brak i w zakładce wysterowanie świec żarowych można było podejrzeć z jaką mocą grzeją.Miałem nadzieję, że to sporadyczny błąd,ale dziś po rozruchu znów wywaliło byki, które usunąłem.W związku z tym mam pytanie czy jesli sterownik jest uszkodzony to jest możliwość,że nie za każdym razem pojawią się błędy? Czy w ciemno wymienić sterownik i mieć święty spokój. 

Edytowane przez MIMs
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

za te błedy odpowiadają uklady na plytce od komunikacji. Pytanie jest teraz takie czy odpalasz go zawsze na zimnym silniku? Bo jeśli auto nie wysyła zapytania do sterownika to bledy moga sie nie pojawić. 

poza tym samo uszkodzenie, może być powiedzmy czasowe, jeśli pojawił sie zimny lut. Aczkolwiek w przypadku tych błędów lepiej kupić nowy sterownik.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź Jack79.Kupilem nowy sterownik GSE105 i przewód zasilający sterownik.Teraz tylko muszę wymienić.Dodatkowo z w/w błędami wywala byki bez opisu 49A5 i 49A6.Nie mogę znaleźć opisu tych błędów.Gdzieś tylko było napisane, że związane są one z brakiem komunikacji. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

https://bmwfault.codes/

 

Poczytaj  opisy dla różnych ECU silnika , dla danego kodu błędu. Według opisu to masz problem z magistralą LIN. Wymień sterownik z przewidami , skasuj błędy i wymuś dzialanie przekaźnika BTool

Powodem takiego błędu może też być słaby akumulator oraz inny wadliwy  odbiornik , który jest podłączony do tej samej magistrali LIN. Napisz miesiąc i rok produkcji E60 N47. Zobaczę jakie to są odbiorniki. Oczywiście zrób to dopiero jeśli po wymianie nowych rzeczy błędy powrócą. 

POWODZENIA.....💪

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Dzięki za odzew Burza.Auto mam z 23.06.09.Te bliżej nieokreślone błędy pojawiły się wraz z błędami komunikacji ze sterownikiem Zależność jest taka,że jak odpalę auto po nocnym postoju wywala te 4 byki i jak je skasuje i odpalę ponownie silnik-już rozgrzany jazdą-wtedy błędów nie ma. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak auto jest nagrzane, błedy sie nie pojawią. Sterownik sie nie uruchamia przy temperaturze cieczy koło 50 stopni. Jak sie nie uruchamua to błedów nie będzie.

Co do braku zasilania na sterownik przez slaby akumulator, to jeżeli masz nadal ogrzewanie tylnej szyby i nie wyswietla się komunikat o slabym akumulatorze to to nie ma co go ruszać. Dostep do sterownika jest prosty, wiec zacznij od niego.

Opublikowano

Fakt,auto czasem stoi tydzień w garażu nie odpalane,bo do pracy mam 3km i śmigam małą benzyną.Akumulator ma 4 lata i nie ma z nim problemu.Nie wyświetla błędu zbyt słabego aku,chociaż po dłuższym postoju wg Btool poziom naładowania wynosi ~35%.Jutro wymienię sterownik i przewód zasilający.Mam nadzieję,że będzie ok.Dzieki chłopaki👊

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.