Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych forumowiczów

Zostałem posiadaczem pierwszego BMW 1 2008 N47 177KM.

I zaczęły się problemy. Dotyczą podgrzewania świec.

Mój stary sterownik o oznaczeniu 7798000 03 po podłączeniu kompa wyświetlał błędy 4a74 4a79 - brak komunikacji.

Po rozebraniu i sprawdzeniu wszystkie druciki w środku były OK.

Kupiłem używkę w której była przerwa na pierwszej świecy. Zgodnie z instrukcją na Forum naprawiłem i podłączyłem do samochodu. Błędów od świec nie było. Po około 5 minutach znów pojawiły się 4a74 4a79 - brak komunikacji i nie można ich wykasować a co za tym idzie nie mogę wypalić DPF- jeśli dobrze doczytałem. Czy jest możliwość że drugi sterownik uległ uszkodzeniu czy szukać innej przyczyny. Zastanawiam się czy ten , który miałem założony był od tego modelu. Jak to sprawdzić?

Jeszcze jedno pytanie. Są na Allegro sterowniki 7798000 z koncówkami 04, 05. Czy można je założyć do tego silnika?


Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W katalogu części, po numerze vin.

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog


4A79

.Opis kodu usterki

Kod błędu jest rejestrowany, gdy jednostka sterująca DDE nie otrzyma komunikatu LIN ERR_ST_GSG_LIN z jednostki sterującej podgrzewania.


Stan czasu uszkodzenia

Debounce (2000 ms)


Plan serwisowy

1. Sprawdź magistralę LIN.

Jeśli magistrala LIN działa prawidłowo:

Wymienić jednostkę sterującą podgrzewania.


4A74

Opis kodu usterki

Kod błędu jest rejestrowany, gdy jednostka sterująca DDE nie otrzyma komunikatu LIN ST_GSG_LIN z jednostki sterującej podgrzewania.

Warunki kodu usterki

Monitorowanie odbywa się co 100 ms.


Stan czasu uszkodzenia

Debounce (2000 ms)


Plan serwisowy

1. Sprawdź magistralę LIN.

Jeśli magistrala LIN działa prawidłowo:

Wymienić jednostkę sterującą podgrzewania.


Sprawdź piny w kości czy nie są za mocno porozginane ( czy nie na tam zbyt dużego luzu) lub zaśniedziłe.



Jaki masz silnik....????....N47.......N47DDE721......

N47DDE701


silnik N47

Sprawdź rezystancje przewodu sygnałowego, może ma przerwę

Zacznij od kości wchodzącej z przekaźnika ,X2402

H2trbEm5

PIN nr. 12, przewód koloru fioletowo- białego

CUq8PwVw


Przewód z kości X2402 dochodzi do kości X2335

FJ4sJGEp


Z X2335 dochodzi do jednostki sterującej DDE do kości X2411

FpCAdnZE

PIN nr. 16

CU1DqlP6

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Będę miał jeszcze sterownik z końcówką ....05, to go podmienię żeby się upewnić a później to pozostaje mi szukanie ciągłości zgodnie instrukcją Burza1234


pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Daj znać jeśli kolory przewód nie będą się zgadzały ani piny w kościach bo są zmiany w układzie elektrycznym.


Awaryjne świecenie:


W przypadku awarii komunikacji między DDE a jednostką sterującą podgrzewania przez ponad 1 sekundę, wstępne nagrzewanie jest uruchamiane na 3 minuty. W tym przypadku jednostka sterująca podgrzewania wykorzystuje wartości bezpieczne, aby zapobiec uszkodzeniu układu podgrzewania.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-120d-sha/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/preheating-system/preheating-control/Y1aWhqz


Według tego opisu z instrukcji,jeśli masz sprawny przekaźnik to powinien podawać na świece obniżoną wartość prądu.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Witam ponownie

Panowie Burza1234 i Jack79 dziękuje za podpowiedzi. Wymieniłem dzisiaj kolejny sterownik z koncówka 05 i w końcu działa.Obyło się bez sprawdzania instalacji.

Mam jeszcze jedno pytanie tylko nie wiem czy w tym temacie. Rura dolotowa prawodopodobnie do przepustnicy położona nad sterownikiem świec ktoś przykręcił na śrubkę bo urwane jest oczko przez które trzymała ją objemka. Jest luźna i stąd pytanie czy powinna być tam uszczelka?


Między czasie znalazłem na forum że powinien tam być oring?


https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_4101/WH36955/0/0/0/0/0

Ktoś pisał że może to mieć też wpływ na przepływomierz z błedem 3FF1 i 4530 (kontrola ciśnienia doładowania, cisnienie za niskie). Czy może tak być?


Pozdrawiam

Opublikowano

Znalazłem, dokładanie rura nr 4.

http://pl.bmwfans.info/parts-catalog/E87N/Europe/120d-N47/L-N/sep2007/browse/engine/intake_manifold_supercharg_air_duct_agr/#7797481_4

Muszę zamówić całą rurę na Allegro, bo moja ma pourywane zaczepy i jak pisałem jakiś szpec przykręcił ją na śrubkę i cała się rusza. Doczytałem jeszcze między czasie pare postów i po uszczelnieniu jej, błędy mam nadzieję powinny zniknąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według mnie znikną, bo uszczelnisz dolot i będziesz miał prawidłowe ciśnienie.

Rozbierałeś ten drugi nie działający sterownik, żeby zobaczyć co mu jest?

Opublikowano

Miejmy nadzieję odnośnie tych błędów.

Co do sterowników:

Ten co miałem w samochodzie , rozebrałem i sprawdziłem wszystkie przejścia i były OK. Przy błędach komunikacji 4a74 4a79,

Pierwszy który kupiłem, miał przerwę na 1 świecy. Po naprawie działał 5 minut i wyskoczyły też błędy komunikacji. Później przemierzyłem go i wszystkie przejścia OK.

Drugi kupiłem dzisiaj cały sprawny. Przejechałem na nim ponad 100km i wszystko jest OK.

Wynikało by z tego , że uszkodziła się elektronika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak będziesz je wywalał to chętnie je przytule. Nie trafiłem jeszcze takich przypadków. Zresztą tych od N47 robiłem tylko dwa i na tę chwilę działają. Koszty wysyłki pokryje plus ewentualnie jakaś symboliczna opłata. Zależy mi tylko na tym żeby zgłębić czemu mają taki błąd. Nie jestem firmą i nie naprawiam tego zawodowo tylko hobbystycznie.
Opublikowano
Jack79 - nie ma sprawy. Koszty przesyłki i są twoje. Jakby co to podzielisz się potomnym swoją wiedzą. Ten pierwszy to jest rozbebeszony bo nie miałem odpowiednich narzędzi a ten drugi to praktycznie cały.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Super jak ci to nie robi problemu. Namiary wysłałem w prywatnej wiadomości.
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odebrałem sterowniki. Ten z zamkniętym deklem musiał wywalać błąd komunikacji, bo miał przerwę na 6 pinie. Po polutowaniu powinien być ok, ale to sprawdze jak garaż dorwę. Ten drugi otwarty niby piny od komunikacji miał ok, ale pin 5 jakby miał przerwę. Połatam od nowa i myślę że będzie ok.
Opublikowano
Odebrałem sterowniki. Ten z zamkniętym deklem musiał wywalać błąd komunikacji, bo miał przerwę na 6 pinie. Po polutowaniu powinien być ok, ale to sprawdze jak garaż dorwę. Ten drugi otwarty niby piny od komunikacji miał ok, ale pin 5 jakby miał przerwę. Połatam od nowa i myślę że będzie ok.

 

Mam jeszcze dwa sterowniki , które po przejechaniu kilku km wyrzucały błąd komunikacji.

W sobotę wymieniałem kolektor ssący (dziura od góry) i po wymianie okazało się że błędy od sterownika już się nie pokazały jak i od przepływomierza (był błąd 3FF1).

Nie wiem jak się ma sterownik do kolektora ale błędów brak.

Walczę jeszcze z wymuszeniem wypalenia DPF-u poprzez ISTA w innym wątku , ale chyba nikt nie przerabiał takiej usterki i chyba będę zmuszony jechać do warsztatu.


PS

Dla potomnych mogę podzielić się wiedzą jakie oznaczenia kolektorów pasują do naszych silników. Mechanik, który zdiagnozował i miał naprawiać moją E87 ograniczył się tylko do katalogu i trzech nr fabrycznych , z których na rynku wtórnym był tylko 1 i to uszkodzony, a po zgłębieniu tematu okazało się że pasuje jeszcze kilka innych. Choć jak twierdził fachowiec z olbrzymim doświadczeniem było ryzyko, że nie będą pasowały :evil: :evil: :evil: .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O ile od przepływomierza może mieć coś wspólnego to rzeczywiście błędy sterownika powinny zostać. Dziwna sprawa.

Co do DPF to nie pomogę, kupiłem już z wyciętym DPF, więc temat jest mi obcy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytalem ze dziala. W UK często go stosują bo jest dużo tanszy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Naprawiam teraz jeden sterownik od N47 i problem nie leżał tylko w przerwanych drutach wtyczki. Zimne luty były także na nóżkach tranzystorów. Dopiero po poprawieniu lutów zaczął działać. Pierwszy raz taki problem spotkałem.
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam serdecznie.

Ma ktoś jeszcze schematy jak sprawdzić instalacje swiec żarowych od sterownika do komputera? Pacjent to bmw e60 lci silnik n47


Dziękuję

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam serdecznie.

Ma ktoś jeszcze schematy jak sprawdzić instalacje swiec żarowych od sterownika do komputera? Pacjent to bmw e60 lci silnik n47


Dziękuję

 

Najlepiej będzie jak podasz siedem ostatnich znaków numeru Vin.


Pomiedzy sterownikiem świec A2402 a cyfrową jednostką sterującą elektroniką silnika wysokoprężnego A2249 jest jeszcze jedna kość X2335.

Tak więc tam też możesz sprawdź jakość połączenia .

Podam ci numery pinów zgodnie z w/w ścieżką....


A2402 ------------- X2335 ------------ A2249

6 ........................ 2 .......................70

12 ...................... 1 ...................... 16



A2402 ------------X2335 ---------------X8582

5 ........................3 ....................... 4

( pin nr. 4 znajduje się w skrzynce bezpieczników , z lewej strony przy podszybiu . Pin nr. 4 znajduje się w kości X8582. Pin nr. 4 zabezpieczony jest bezpiecznikiem F02.......20A )


Jak będziesz chciał poglądowe zdjęcia to na PW podaj adres e-mail.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.